Колективна онлайн медитация за прочистване на енергийното поле около България
(Всеки Понеделник, Сряда и Неделя от 22:00ч.)


          

Страници:  1 [2]   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Луциферианство.  (Прочетена 1413 пъти)
Ich
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1649

  • Град: различни планетки
  • Michail Kolev
    « Отговор #15 -: Ноември 17, 2013, 23:24:47 »

    Аримановата измама - Продължение на лекцията

    Неговото въплъщение без съмнение ще се случи и тази липса на проникновение ще му даде възможност да го подготви триумфално. Такива средства могат да бъдат използвани от Ариман за известен тип хора. Но има и друг тип – всъщност двата често са смесени в една личност – та този тип също, от друга страна, дава на Ариман лесен начин за успех. Житейски факт е, че пълните грешки не са толкова вредни, колкото полуистините или четвърт истините. Пълните грешки бързо се забелязват, докато полуистините и четвърт истините заблуждават хората. Те живеят с тях, като тези частични истини стават част от живота им и причиняват най-ужасяващи отклонения.

    Днес има хора, които не осъзнават колко едностранчив е Галилео-Коперниковият мироглед, или поне такива, които не виждат неговия илюзорен характер или ги мързи да го проучат. Както отбелязах, подобен мироглед е нецелесъобразен. Но има и хора, всъщност безброй хора, които виждат дадена полуистина – да речем, една много значителна полуистина – и не поставят въпроса доколко е оправдана дори като хипотеза. Колкото и странно да изглежда на мнозина, също толкова едностранчиво е да се гледа на света само през очите на Евангелието и да се отхвърля всяко друго търсене на истинската реалност. Евангелието беше дадено за онези, които живееха в първите векове след Христа и да се вярва, че днес Евангелието може да даде цялото християнство, е просто една полуистина. Това е една друга полугрешка, която заблуждава хората и така предлага на Ариман най-доброто средство за постигане на целите му и за триумфа на неговото въплъщение.

    Колко са онези, които си мислят, че говорят с християнско смирение, а реално проявяват ужасна арогантност, като казват:

    “О, ние не се нуждаем от духовна наука! Интимността и простотата на Евангелията ни водят до онова, от което хората имат нужда за вечността!”

    Ужасяващата арогантност, изразена в подобна смиреност, много добре може да бъде ползвана от Ариман – защото не бива да забравяте, че във времето, от което са Евангелията, хората са били все още проникнати в мислите, чувствата и общите си възгледи от Луциферовия импулс, както и че са могли да разберат Евангелието чрез известен Луциферов гносис. Обаче схващането на Евангелието по този стар смисъл не е възможно днес. Не може да се придобие никакво истинско разбиране на Христос, ако човек само се обляга на Евангелието, особено във формата, в която то е дошло до нас. Днес няма никъде по-малко истинско разбиране за Христос, отколкото в различните вероучения и изповедания.

    Евангелието трябва да се задълбочи от Духовната наука, ако искаме да придобием реално схващане за Христос. Тогава е интересно да проучим отделните Евангелия и да достигнем до тяхното действително съдържание. Да приемем Евангелието такова, каквото е, или така, както повечето хора го приемат днес, да не говорим как е преподавано днес – това не е път към Христос; това е път, отдалечаващ се от Христос.

    До какво понятие за Христос идва човек, който приема Евангелието и само Евангелието, без да има дълбочината на Духовната наука? В края на краищата той стига до някакъв Христос – но това е най-многото, което може да достигне само чрез Евангелието. Това не е реалността за Христос, тъй като днес само Духовната наука води до нея. Онова, до което води Евангелието, е една халюцинация за Христос, една действителна вътрешна картина или видение, но все пак само една картина.

    Евангелието днес дава начин да се дойде до едно видение за Христос, но не и до реалността за Христос. Точно това е причината, поради която съвременната теология е станала толкова материалистична. Критиците на теологията и пояснителите на Евангелието си задават въпроса:

    Какво в края на краищата да правим с Евангелието?

    Те решават, че от тяхна гледна точка резултатът е подобен на онова, което човек получава като изследва случая на Павел пред Дамаск. И тогава тези теолози, които би трябвало да утвърдят християнството, докато всъщност го подценяват, казват: Павел просто е бил болен, страдал е от нерви и преди да влезе в Дамаск, е имал видение.

    Проблемът е, че чрез самото Евангелие човек може да дойде само до халюцинации, до видения, но не и до реалности. Евангелието не ни дава действителния Христос, а само една халюцинация за Христос. Истинският Христос днес трябва да бъде търсен чрез всичко, което човек може да придобие от едно духовно знание за света. Самите хора, които се кълнат само в Евангелието и отхвърлят всякакво действително духовно знание, образуват началото на една ариманова тълпа – същата, която Ариман ще увлече, когато се яви в човешка форма в съвременната цивилизация. От тези кръгове, от тези членове на вероизповедания и секти, които отхвърлят конкретното знание, донесено от духовно усилие, ще се развият цели войнства от последователи на Ариман.

    И това вече е започнало да се проявява. То е тук, то работи в съвременното човечество и ако човек говори днес на хората със знание от Духовната наука, значи говори в тяхна защита, независимо дали говори на социална, или пък на друга тема. Той много добре знае къде лежат враждебните сили – че те живеят свръхсетивно – както и че хората са техните нещастни жертви. Ето как говори такъв посветен към човечеството:

    “Освободете се от всички тези неща, които съставляват толкова голямо изкушение, за да не допринесете за триумфа на Ариман!”

    Много хора усещат, че трябва да постъпят така. Но все още им липсва смелост да стигнат до по-пълно разбиране за исторически значимите импулси на Христос и Луцифер, както и за идващия от Ариман. А разбиране трябва да има, и то да се придобие в скоро време по ясен начин – необходимо е, както подчертаваме в антропософията.


    Продължението следва
    Активен
    Ich
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 1649

  • Град: различни планетки
  • Michail Kolev
    « Отговор #16 -: Ноември 19, 2013, 01:05:15 »

    Аримановата измама - Продължение на лекцията

     Дори онези, които имат някаква идея за това какво е необходимо, не отиват достатъчно далеч. Нека видим примери, при които има някакво знание, че материалистичната наука със своя Ариманов характер трябва да бъде проникната от Христовия импулс, а също и че Евангелието трябва да бъде осветено чрез обясненията на Духовната наука. Помислете колко хора се борят да хвърлят светлина в едно от тези две направления посредством знанието на Духовната наука! И все пак човечеството ще придобие правилно отношение към земното въплъщение на Ариман само ако разбере тези неща, но и ако има смелостта, волята и енергията да освети както светската наука, така и Евангелието чрез Духа. В противен случай резултатите са винаги повърхностни.

    Спомнете си как кардинал Нюман – един просветен човек, следващ съвременното религиозно развитие – каза по време на ръкополагането му за кардинал в Рим, че за да продължи християнското католическо учение, е необходимо ново Откровение. Обаче нямаме нужда от ново откровение: времето на откровенията в стария смисъл е отминало. Необходима е една нова наука – наука осветена от Духа. И хората трябва да имат смелостта за такава нова наука.

    Да вземем за пример и едно литературно явление, проявяващо се в движението „lux mundi“ – то се основа в края на 80-те и началото на 90-те години на изминалото столетие от някои известни теолози, членове на английската висша Църква. Заниманията им включваха серия проучвания, целящи да се изгради мост от светската наука към съдържанието на догмите. Това може да се нарече лутане насам-натам, без да има никакво смело схващане на светската наука и без никакво осветяване на тази наука с Духа. Нямаше и непредубедено изследване на Евангелието, съпроводено със знанието, че самото Евангелие не е достатъчно за нашето време и че то трябва да бъде изяснено и осветено. Човечеството трябва да бъде смело в двете направления и да каже:

    Светската наука сама по себе си води до илюзия. Евангелието само по себе си води до халюцинации. Средният път между илюзия и халюцинация може да се намери само, като се схване реалността чрез Духа.



    Продължението следва
    Активен
    Ich
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 1649

  • Град: различни планетки
  • Michail Kolev
    « Отговор #17 -: Ноември 19, 2013, 13:28:39 »


    Аримановата измама - Продължение на лекцията

    Трябва да се виждат тези неща. Чисто светската наука ще доведе хората до пълно подчинение на илюзията; всъщност в крайна сметка ще вършат само глупости. Достатъчно голяма глупост се извърши вече – катастрофата, наречена Световна война, беше огромна глупост! И все пак в нея бяха въвлечени мнозина, които напълно бяха наситени с официалната светска наука на нашето време. И ако обърнете внимание какво забележително психологическо явление изниква, когато някоя секта поставя едно от четирите Евангелия на преден план, тогава по-лесно ще разберете това, което говорят днес за тези Евангелия. Помислете колко силно склонни са към всевъзможни заблуди сектите, които подчертават важността само на Евангелието на Йоан, или пък само Евангелието на Лука! За щастие има четири Евангелия, които външно си противоречат, като това засега предпазва от голямата вреда, която би нанесла една пълна едностранчивост.

    Тъй като Евангелията са четири, хората не затъват прекомерно в едно от тях – имат и другите, за да ги възпират. Дадено Евангелие се чете в неделен ден, а друго – следващата неделя. И така илюзорната сила на едното се уравновесява от тази на другото. Голяма мъдрост има в това, че тези четири Евангелия са дошли до съвременния цивилизован свят. По този начин човек е предпазван от поток, който би го обсебил напълно, подобно на случаите с толкова много членове на секти.

    Всъщност днес е важно човек да се откаже от редица свои заблуди – такива, към които е привързан и които смята за набожни или умни. Човечеството преди всичко трябва да търси универсалност и смелостта да гледа на нещата от всички страни.

    Реших да ви кажа тези неща днес, за да съзнаете, че това, което се старая да внеса в човечеството, има наистина по-дълбоки основи, отколкото предполага субективният предразсъдък. Всъщност може да се каже, че това е било предопределено и че то е трябвало да бъде оповестено.


    По стенографски записки, непрегледани от автора. Превод от немски: Димо Даскалов. Публикацията в “От извора” е по нередактирания превод @ Антропософско общество – България. Редакция на превода: Иван Стаменов.

    Източник:

    http://www.otizvora.com/2009/12/705/
    Активен
    Страници:  1 [2]   Нагоре
    Отиди на:  


    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Ширинан | Психолог  © Copyright