Колективна онлайн медитация за прочистване на енергийното поле около България
(Всеки Понеделник, Сряда и Неделя от 22:00ч.)


          

Страници:  1 [2] 3   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Дневникът на elohimverse  (Прочетена 2285 пъти)
еос
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 184


« Отговор #15 -: Април 09, 2013, 14:04:45 »

Всеки проблем крие в себе си безценен дар. Ние си създаваме проблеми, защото тези дарове са ни крайно необходими
Активен

entire ocean in a drop
еос
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 184


« Отговор #16 -: Април 09, 2013, 20:05:14 »

За тези, които се посетили този дневник - един подарък от мен -

Част от колекция с окултна литература. Намират ми се и по-различни неща...ще публиувам в течение. Специално от тази колекция далеч не съм чел всичко и тепърва се запознавам с някой книги. Това означава, че няма как да подкрепям всички четива и всеки сам нека усети, какво му е нужно.

БИБЛИОТЕКА (директен линк - възможно е да дава грешки, тъй като страницата е все още beta версия)

По нататък, когато успея да кача на някой облак в мрежата повече литература, ще публикувам пак. Поздрави

« Последна редакция: Април 09, 2013, 20:12:40 от еос » Активен

entire ocean in a drop
еос
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 184


« Отговор #17 -: Април 11, 2013, 00:25:41 »

Благодаря, Утро!

...
5. ПРЕД ПРАГА НА ЧЕТВЪРТИЯ (а) НА СИНОВЕТЕ Е ЗАПОВЯДАНО ДА СЪЗДАДАТ СВОИ ПОДОБИЯ. ЕДНА ТРЕТА ОТКАЗВА. ДВЕ СЕ ПОДЧИНЯВАТ. ПРОКЛЯТИЕТО Е ПРОИЗНЕСЕНО b): ТЕ ЩЕ БЪДАТ РОДЕНИ В ЧЕТВЪРТАТА, ЩЕ СТРАДАТ И ЩЕ ПРИЧИНЯВАТ СТРАДАНИЯ. ВЪЗНИКНАЛА Е ПЪРВАТА ВОЙНА (с)
Пълният смисъл на този стих може да бъде добре разбран само след прочитането на допълнителните и подробни обяснения в Антропогенезиса и неговите коментари във втори том. Между този Стих и Стих 4 преминават дълги векове; и вече могат да се видят проблясъците на зората и изгрева на новия еон. Драмата, която се разгръща на нашата планета, се намира в началото на нейното чет­върто действие, но за по-ясното разбиране на разиграващото се, Читателят трябва да се обърне назад, преди да се устреми напред. Тъй като този Стих принадлежи към общата Космогония, предста­вена в древните книги, докато вторият том ще даде подробно из­ложение на „творението" или по-точно на формирането на първите човешки същества, след което е последвало второто човечество, а след него третото, или както те се наричат: Първа, Втора и Трета Коренни Раси. Както твърдата Земя е била отначало кълбо течен огън от огнен прах и свой собствен протоплазмен призрак, така през подобен процес е преминал и човекът.
(а) Под определението „Четвърти" се разбира Четвърти кръг само въз основа на авторитета на Коментарите. То с еднаква сила може да означава Четвърта Вечност, както и Четвърти Кръг, или даже нашия Четвърти Глобус. Тъй като, както още веднъж ще бъде показано, последният е четвъртата сфера на четвъртия или низш план на материалния живот. По такъв начин ние се намираме в Четвъртия Кръг, в чиято средна точка би трябвало да се осъществи съвършеното равновесие между Духа и Материята.
Както ще видим, именно през този период - време на висша точка на цивилизацията и знанието, а също така и на развитие на човешкия разум на Четвъртата Раса, Расата на Атлантите - поради крайната криза на физиологически-духовното уравновесяване на Расите, човечеството се.е разделило по две диаметрално противо­положни пътеки: Цясна пътека и Лява пътека по пътя на знанието или Видя. По думите на Коментарите:
„Така са били посети в тези дни зърната на Бялата и Черната Магия. Тези семена лежали известно време скрити (в латентно състояние), за да покълнат едва в ранния период на Петата (нашата) Раса."
Ето как Коментарите обясняват този стих:
„Пресветите Юноши (Боговете) отказали да се размножа­ват и да създават видове по свое подобие, отговарящи на техния род. „Тези форми (Рупа) не са достойни за нас. Те трябва да се развиват". Пресветите се отказват да влязат в Чайа (сенки или образи) на низшите. Така егоистичното чувство е преобла­давало от самото начало даже сред Боговете и погледът на Кармичните Липики се е обърнал към тях."
Затова те трябвало да пострадат в по-късни раждания. Как наказанието е настигнало Боговете, ще бъде изложено във втори том.
Универсална е традицията да се смята, че преди физиологич­ното „Падение" размножаването на вида - както на човешкия, така и на животинския - се е извършвало чрез Волята на Създателите -или тяхното потомство. Това е било падение на Духа в Зараждането, а не падение на смъртния Човек. Вече бе казано, че за да стане Духът самосъзнателен, той трябва да премине през всеки цикъл на битието, като кулминира във висшата точка, в Човека. Духът реr se е безсъзнателна, отрицателна абстракция. Чистотата му е присъща и не се достига със заслуги. Следователно, както вече беше казано, за да стане висш Дхиан-Коган, е необходимо всяко Его да достигне пълно самосъзнание като човешко същество, т.е. съзнателно съ­щество, синтезирано за нас у човека. Еврейските кабалисти твърдят, че нито един Дух не може да принадлежи към божествената Йерар­хия, ако Руах (Духът) не се съчетаел с Нефеш (Живата Душа). С това те само повтарят езотеричното учение:
„Дхиани трябва да бъде Атма-Буддхи; от момента на от­делянето на Буддхи-Манас от безсмъртния Атма, чийто провод­ник е Буддхи, Атман преминава в Не-Битието, което е Абсолют­но Битие."
Това означава, че чисто нирванното състояние е завръщане на Духа към идеалната абстракция на Битийността, нямаща отношение към плана, на който нашата Вселена завършва своя цикъл.
 (b) „Проклятието е произнесено" в дадения случай не означава, че някое лично същество, Бог или Висш Дух, го е произнесъл, а просто, че е била породена причината, която би могла да даде само лоши следствия, и че следствията на тази кармична причина са могли да доведат Съществата, въстанали против законите на При­родата и с това попречили на нейния законен прогрес, само до тежки въплъщения, следователно до страдание.
(с) „Имало е много Воини" - всички те се отнасят към борбата, към приспособяването - духовно, космическо и астрономическо, но главно към тайната на еволюцията на човека, какъвто той е сега. Силите или чистите Същности, на които е било „заповядано да творят", се отнасят към тайната, обяснена, както беше казано, на друго място. Това не само е една от най-скритите тайни на При­родата - тайната на зараждането, над чието решение ембриолозите напразно са си блъскали главите, но също и божествена функция, която е породила велика религиозна, или по-скоро догматична тайна, така нареченото „Падение на Ангелите". Когато смисълът на алегорията бъде обяснен, става ясно, че Сатаната и неговото въста­нало войнство са отказали да създадат физическия човек, само за да станат непосредствени спасители и създатели на божествения Човек.
Символичното учение е повече от мистично и религиозно; то е чисто научно, както това ще стане очевидно по-нататък. Тъй като, вместо да остане просто сляпо оръдие - посредник, устремен и ръководен от Неизповедим Закон, „въстаналият" Ангел е предявил и утвърдил своето право на независимо разсъждение и воля, правото си на свободно действие и отговорност, тъй като Човекът и Ангелът са еднакво подвластни на Кармичния Закон.
Като пояснява съображенията на кабалистите, авторът на „New  Aspects of Life " казва за Падналите Ангели следното:
„Съгласно символичното учение Духът от обикновен посредник на Бога е станал в своето развиващо се и развито действие самоволен и заменяйки Божественото Желание със своята воля, той паднал. Затова царството на духовете и на духовното действие, царство, което е резултат от духовното своеволие, се намира извън царството на душите и божественото въздействие, противопоставя му се и му противодейства."
Дотук всичко е ясно, но какво е имал предвид авторът, казвайки: „Когато човек е бил сътворен, той е бил човек по своя строеж, с човешки привързаности, човешки надежди и стремежи. От това състояние той е паднал до състоянието на животно и дивак."
Това е диаметрално противоположно на нашите източни учения и даже на кабалистичните понятия, доколкото ги разбираме, та дори на самата Библия. Това прилича на корпореализъм и субстанциа-лизъм, обагрящи позитивната философия, макар че е много трудно да се разбере какво е искал да каже авторът. Въпреки това, под „падение от естественото в свръхестественото в животинското" (свръхестествено означава в дадения случай чисто духовно) се разбира именно онова, което ние твърдим.
Новият Завет говори за една от тези „Войни" с думите: „И стана война на небето: Михаил и Ангелите му воюваха със змея, а змеят и ангелите му воюваха против тях, но не устояха и за тях не се намери вече място на небето. И биде свален големият змей, древният змей, наричан дявол и сатана, който мами цялата вселена, повален на земята, а заедно с него бидоха повалени и ан­гелите му.
"Кабалистичното изложение на същата легенда е дадено в „ Соdex Nazaraeus", в свещеното Писание на назаряните, истински мистици, християните на Йоан Кръстител и Посветените в Христа. Бахак Зиво, „Баща на Гениите", получава заповед да създаде съ­щества - „да твори". Но тъй като той „не познава Оркус", не може да изпълни това и вика на помощ Фетaхил, още по-чист Дух, който постигнал още по-малък успех. Това е повторение на несполуката на „Бащите", Властелините на Света, които претърпели неуспех един след друг."
Сега ще цитираме някои моменти от наши по-ранни трудове: „Тогава на сцената на творението се появил Духът (така на­реченият Дух на Земята или Душата Психея, която Св. Яков нарича „дяволска"), нисшата част на Апima Mundi  или Астрална Светлина  (вж. в края на този стих). При назаряните и гностиците този Дух е бил с женско начало. И така, Духът на земята, виждайки, че у Фетахил, най-новия човек (най-последния) блясъкът „се изменил" и вместо блясък съществували „загуба и ущърб", събужда Карабтанос, „който бил яростен и лишен от разсъдък" и му казва: „Стани, виж - Великолепието (Светлината) на Най-новия Човек (Фетахил) не сполучи (да се произведат или създадат хора), на­маляването на този блясък е очевидно. Стани и следвай своята Майка (Spiritus) и се освободи от задържащите те предели, а също и от онези, които са по-обширни от целия свят." После следва съчетание на яростната и сляпа материя, ръководена от внушенията на Духа (не от Божественото Дихание, а от Астралния Дух, който вслед­ствие на двустранната си същност вече е заразен от материята); и приетото предложение на Майката, Spiritus, заражда „Седем Обра­за" и Седем Планети, които също са и седем главни гряха, рожба на Астралната Душа, отделена от нейния Божествен Източник (Ду­ха), и материята, на слепия демон на похотта. Виждайки това, Фетахил протяга своята ръка над бездната на материята и казва: „Нека съществува Земята, така както е съществувала обителта на Силите". И като отпуснал ръката си в хаоса, той го стиснал и създал нашата планета.
По-нататък „Кодексът" описва как Бихак Зиво бил разделен от Spiritus  и гениите или Ангелите били отделени от Възстаналите. Тогава (великият) Мано, обитаващ с великия Ферхо, призовава Кебар Зиво (известен също под името Nebat Iavar bar Iufin Ifafin), Рул и Гроздовата Лоза на Храната на Живота, и той, като трети Живот и състрадален към въстаналите и глупави Гении, предвид тяхното огромно честолюбие, казва: „Властелине на Гениите (Еоните), виж какво правят Гениите (въстаналите Ангели) и за какво се съвещават.” Те казват: „Ще призовем света и „Силите" за живот. Гениите са същността на Властелина (Рrincipes), Синове на Светли­ната, но Ти си посланик на Живота".
И за да противодейства на влиянието на седемте „зле разполо­жени" принципи, на пораждането на Spiritus Кебар Зиво (или Кабар Зио), Могъщият Властелин на Светлината произвежда седем други живота (главни добродетели), които „отгоре" сияят в своите фор­ми и светлина и с това възстановяват равновесието между доброто и злото, светлината и тъмнината.
Тук срещаме повторението на ранните алегорични двойнствени системи, подобно на системата на Заратустра, и забелязваме заро­диша на догматичните и дуалистични религии на бъдещето, из­раснал на толкова разкошно дърво в църковното християнство. Това зече е първото очертаване на двама „Висши" - Бога и Сатаната. Но в Стансите подобно представяне не съществува.
Мнозинството западни християнски кабалисти - и специално Елифас Леви - в своето желание да примирят окултните науки с догмите на църквата са положили всички усилия, за да направят от "Астралната Светлина" предимно и само обител на Войнството на Падналите Ангели, Архони и Сили. Но въпреки че е само низш аспект на Абсолюта, Астралната Светлина все пак е двойнствена. Това е Аnima Mundi  и никога не бива да се разглежда в друга свет­лина, като се изключат кабалистичните цели. Различието, което съществува между неговата „Светлина" и неговия „Жив Огън", трябва винаги да се има предвид от ясновиждащия и психически развит човек.
Висшият аспект на тази „Светлина", без който могат да бъдат породени само създания на материята, е този „Жив Огън" и неговият Седми Принцип. В „Разбулената Изида" се дава пълното му описание:
„Астралната Светлина или Аnima Mundi  е двойнствена и двупо-лова (двуначална). (Идеалното) мъжко начало е чисто божествено и духовно, това е Мъдрост, това е Дух или Пуруша, докато част от женското начало (Spiritus на назаряните) в известен смисъл е за­разена материя, а в действителност е материя и поради това е вече зло. Това е жизненият принцип на всяка живееща твар и той снабдява с астрална душа, с флуиден реrisprit  човека, животните, птиците и всичко живо. Животните имат само латентен зародиш на висша безсмъртна Душа. Тя ще се развие едва след ред безбройни еволю­ции; доктрината на тези еволюции се съдържа в кабалистичната аксиома: „камъкът става растение; растението става животно; животното - човек; човекът - дух; и духът - бог".
...
« Последна редакция: Април 11, 2013, 00:57:11 от еос » Активен

entire ocean in a drop
еос
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 184


« Отговор #18 -: Април 14, 2013, 16:04:34 »

Ние сме това, което ядем. Вибрацията на храната ни допълва нашата вибрация.
Малко са хората, които цял живот са се хранили здравословно, но никога не е късно да започне човек.
Разбира се има и още дребни неща, в които има смисъл лично за мен.
Днес ще публикувам как започвам своят ден, заедно със закуската. Но преди това условията.
От всичко, най обичам да стана рано, ако може за изгрев (в този случай, ако не е зима и съм някъде, където мога да посрещна слънцето - отивам и там си правя упражненията), ако ли не когато - тогава.

Още щом се събудя, (сетя ли се) благодаря на ум и със съзнание отправям обичта си към живота. Ставам и първото нещо е чаша вода ( за очистване на стените в организма) . След това измивам лице, зъби - всичко. Шумно ли е, пускам си лека успокояваща мелодия и започвам с упражненията. Откакто научих за Петимата Тибетци, започвам с тях (преди това раздвижвах с различни упражнения) и след това преминавам в медитация, като времето за извършване на всичко е около 1 час, имайки в предвид, че седна ли в поза лотос, не ми се става и излиза от това състояние. След като реша, че е крайно време - бавно ставам, но оставям състоянието да се слее с деня и с чист ум, да продължа да си върша нужното. След всичко това е време за закуска. Някой ще попитат, защо не закусвам преди упражнения и медитация - на тях ще кажа - храната и нейната вибрация, размътва нашият ум и затова е най-хубаво на празен стомах. Не че е грешно да се прави по всяко време, просто така е най-лесно да освободим ума си. Поне аз с това впечатление съм останал.
Закуската. Плодове, ядки, мюсли, лимец; Кисело мляко в тази комбинация (макар и да не съм голям привърженик - тука ако някой предложи по добър заместител, ще се радвам).
 В най добрите случай - всичко изброено :

Но разбира се, понякога има банани, друг път не. Понякога само плодове, но без ядки. Важното за мен е да започна с жива храна. Дори докато приготвям закуската изяждам една ябълка. Затова, няма ли друго - поне 1 ябълка.
 След всичко това, ако е натоварен денят, мога да започна с работата, а ако случайно има време (в този случай е хубаво да имам в тялото повечко храна, за енергия) - излизам, тичам, тренирам, натоварвам добре мускулите - бърз душ и хайде по задачи. Ако ли не - оставям натоварването за след работата.
По нататък ще разкажа за друга част от деня.
« Последна редакция: Април 14, 2013, 16:23:25 от еос » Активен

entire ocean in a drop
еос
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 184


« Отговор #19 -: Април 29, 2013, 10:07:34 »

В последно време няма музика, която да може да ме докосне както тишината...може би единствено това се доближава -
http://tunes.higher-music.com/album/starseed-alpha-binaural-beats

Поздрав за всички, които разбират и усещат това.
« Последна редакция: Април 29, 2013, 10:25:24 от еос » Активен

entire ocean in a drop
Ru Alfa
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 315


« Отговор #20 -: Април 29, 2013, 16:27:58 »

В последно време няма музика, която да може да ме докосне както тишината...може би единствено това се доближава -
http://tunes.higher-music.com/album/starseed-alpha-binaural-beats
Поздрав за всички, които разбират и усещат това.
Страхотно е, Еос благодаря ти, че го сподели с нас. Тези мелодии сякаш носят дълбоко послание в себе си. Красиви и завладяващи са.
Активен
еос
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 184


« Отговор #21 -: Април 30, 2013, 11:17:50 »

Изглежда тази симфония ни харесва толкова много, защото е разработена да бъде възприемана от всяка част на мозъка и дори доразвивана в нас. На кратко - вълната, която се възприема от дясното полукълбо се събира в средата на мозъка ни с тази от лявото полукълбо и се образува трета вълна. Алфа красота.
Активен

entire ocean in a drop
еос
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 184


« Отговор #22 -: Април 30, 2013, 11:19:01 »

Активен

entire ocean in a drop
Harpi
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 83


  • Град: Бургас
  • « Отговор #23 -: Април 30, 2013, 14:04:53 »

    За тези, които се посетили този дневник - един подарък от мен -
    БИБЛИОТЕКА (директен линк - възможно е да дава грешки, тъй като страницата е все още beta версия)

    Източник: http://indigota.com/index.php?topic=6719.msg83134;topicseen#msg83134#ixzz2RwidWhjd




    Благодаря

    « Последна редакция: Април 30, 2013, 14:42:23 от Harpi » Активен

    Можеш да си задаваш въпроси и да си отговаряш. Отговорите на всеки един етап от твоя живот ще са различни и верни .

    Най - трудни за разбиране са простите неща . Усмивчица
    еос
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 184


    « Отговор #24 -: Май 18, 2013, 19:45:12 »

    Благодаря Harpi.
    A това е за Ивеве  Плезещ се

    Шест упражнения за развиване на търпение и постоянство

    Един от първите белези на духовното пробуждане е задаването на въпроси. Самата дума "въпрос" означава търсене. Търсенето отговаря на въпроси, но изисква търпение и постоянство. Да очакваме пълни отговори веднага, е белег на нежелание търпеливо да предприемем търсене и да постоянстваме, докато достатъчно узреем, за да намерим и да разберем отговорите. Твърде често хората очакват да им се дадат непосредствени, предварително изфабрикувани отговори на всички въпроси, щом запитат, без никакво усилие, без никакво напрягане от тяхна страна. Макар че духовната наука дава отговори на безброй поставени въпроси, тя не е справочна енциклопедия. Човекът трябва да поработи за отговорите. Най-голямата радост идва, когато човек открие задоволителен отговор, след като е търсил усърдно и с постоянство е развивал нужната му зрялост, за да разбере получената нова за него истина.
    ... Ние много сме привикнали да мислим само с нашите сетивни възприятия, затова естествено за нас е трудно и се изисква усилие да започнем да мислим освободени от сетивата.
    Това ще рече да усвоим мислене, което е свързано с душевния свят, духовния свят и физическото съществуване. Фактите на Духовната наука не могат да бъдат наблюдавани освен чрез духовни органи за възприятие, и все пак онова, което се съобщава от духовния ясновидец – мъдрец, може да бъде разбрано, ако човек има достатъчно търпение и постоянство. ...
    Целият живот до известна степен е обучение за развиване на търпение; например, докато чакаме светофарната светлина да се промени от червена на зелена, когато извършваме работа, която е твърде еднообразна и скучна или пък когато колегите ни не са добре настроени към нас; майката, която години наред отглежда децата си, за да пораснат; оздравяването след тежка болест, срещата с неочаквани пречки и забавяния на планирани действия. И все пак въпреки условията на живота, предназначени за развиване на търпение, ние все още не можем да разберем Духовната наука чрез освободено от сетивата мислене, не можем да развием духовни органи за свръхсетивно възприятие, освен ако не придобием още повече търпение, отколкото можем да направим това в обикновения живот.
    Един въпрос, който може би всеки си задава, е "какво аз мога да направя, за да подобря света?" Независимо от това, колко ограничени можем да сме в нашата сфера на влияние, в нашия обществен живот и в света изобщо, има една сфера, в която всеки от нас може да започне. И тази сфера сме ние самите. Има 5 основни качества, които всеки от нас трябва да постигне за себе си. Никой не може да ни ги подари. Постигането на 6-те упражнения, описани в главата на "Окултната наука", не е много лесно, но за да бъдат правилно извършени, се изисква изключително търпение и постоянство.
    1. Контрол на мисълта. За да стане управител на своя мисловен свят, ученикът по пътя на духовното обучение, трябва да съсредоточи своето мислене поне за 5 минути ежедневно, в течение на месеци, върху някой съвсем обикновен предмет, като например молив, писалка или стол. Той може да изследва неговата конструкция, история, материал и пр., но никакви странични мисли, несвързани с пред мета, не бива да се разрешават. Целта на това упражнение е мисленото да стане обективно, ясно, силно, живо и съсредоточено в целта. Това води до чувство на сигурност.
    2. Владеене на волята. Човек би трябвало да си избере нещо, което да извършва в определено време всеки ден в течение на месеци. Това може да бъде някакво съвсем незначително действие, като например да се премести един маловажен предмет от едно място на друго. Други действия по-късно могат да се прибавят към първото, всички в областта на възможното изпълнение. Същественото тук е редовно да се извършва действието, възприето по собствена воля. Това от своя страна ни помага да превъзмогваме недоволството, произтичащо от нея обективност.
    3. Самообладание на душата. Човек се стреми да изпита всяко удоволствие, а и болка, напълно, без да загуби самообладание. При това упражнение няма определен час през деня, в който то да бъде извършено; упражнението изисква непрекъснато бдение над чувствата, никога да не бъдем надмогнати от нашите емоции, никога да не плачем спонтанно или да не се смеем по същия начин; да не бъдем побеждавани от безкрайно раздразнение, страх, паника или безпокойство. Човекът да е по всяко време капитан на кораба на душата си, пътуващ по надигащото се и спадащо море на емоциите. Тук се изисква нещо повече от "да се покажеш спокоен"; то води до истинско вътрешно спокойствие и нищо да не може да ни разстройва и обърква.
    4. Положителност. Би трябвало да търсим винаги доброто във всички преживявания, същества и неща. Тук не се нарича неистинното истинно, нито се разрешава неистинното да попречи да се види онова, което пък е истинно. И в най-лошия разбойник винаги има някакъв добър елемент; в грозното и отблъскващото е скрита също и някаква красота.
    5. Отворен ум за нови преживявания и опитности. Без да се пренебрегва натрупаната опитност, човек би трябвало винаги да бъде възприемчив към новото при всяко нещо или същество, с които се среща и дори да приеме, че новото може да противоречи на старото.
    6. Хармония на петте качества на душата. Човек може да започне тези 5 упражнения, като практикува първото само за един месец и продължавайки го през следващия месец, да се прибавя второто упражнение и т.н., докато започне да практикува всичките, след това да ги повтаря систематически в различни съчетания, за да ги хармонизира в своята душа.
    Да бъде човек нетърпелив за резултатите е обща грешка, която може да обезличи целта на упражненията. Някои предпочитат "надникване" в невидимия свят, вместо да изострят своите душевни способности, които му осигуряват достатъчно сили за различаване между илюзиите и реалността.
    Нетърпението показва, че човекът не е успял да осъзнае и разбере дълбокото приготовление, необходимо за духовно виждане и различаване.
    Прибързаност е да приемем, че сме готови твърде скоро, не осъзнавайки големите изисквания за безопасно навлизане в свръхсетивните области.
    Нека сме доволни не само от очевидни резултати, а и от самото извършване на тези и други упражнения за търпение и постоянство. Само по този начин човек може да развие спокойното безпристрастие и здравата преценка, необходими като предпазни мерки срещу измамата и илюзиите. Търпението не е равнозначно на пасивност, самодоволство или мързеливост. Търпението дава необходимата вътрешна тишина и спокойствие. Търпението и постоянството, съчетани дават самообладание, хладнокръвие, изпълват ни с неуморима енергия и непрекъснато усилие, да работим винаги за саморазвитието си...
    Из „Познай себе си, гражданино на Земята!" на Бъредин Джоселин
    Активен

    entire ocean in a drop
    nobody
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 68


    « Отговор #25 -: Май 18, 2013, 20:18:55 »

    Интересен дневник, почти като моя.  Ухилен Ухилен Шегувам се, да не повярваш. Както и да е...

    С някои неща съм съгласна, с други не съвсем, но пък тъй като преобладаващи са първите, мисля, че е уместно да обърна по-сериозно внимание на останалото.  Ухилен

    Цитат
    Целият живот до известна степен е обучение за развиване на търпение
    Учим се да се развиваме във всяко едно отношение като в зависимост от конкретните цели пред нас някои качества изплуват от само себе си на преден план, предполагайки че е редно да положим усилия за тяхното развитие, и се превръщат в по-приоритетни за момента. Това си е строго персонално - слава Богу, поне тук искаме или не, няма как да "препишем".
    Търпението несъмнено е много важно, само че има и един друг момент - то е нищо, ако човекът не е достатъчно съзнателен да извлече полза от него. Защото иначе търпението се превръща в гнение, както Радой Ралин е казал. Усмивчица
    А пък, ако човек е толкова съзнателен, търпението не е точно търпение... а естествено състояние.
    Колко трябва да се е чалнал този свят, за да считаме съвсем елементарни неща, заложени у всеки от нас, за супер положителни качества?
    Това, човек да не е абсолютно вкаран в нечии стереотипни разбирания (независимо дали в свои собствени или чужди, не виждам никаква разлика), не е нищо по-различно от факта, че повечето от четящите този форум знаят азбуката или поне успяват горе-долу да сричат. А някои дори четат гладко и/или пишат...  Ухилен Не го намирам за паранормално.
    Според мен, преди да се прави каквото и да е било (между другото, тези упражнения ми се виждат много полезни, благодаря  Сърце) първо трябва човек да се замисли къде е границата между това какво би могъл да прави и какво трябва да прави.
    Думата "трябва" не означава на всяка цена задължение, по-скоро какво е редно да стане. Тъй като няма елемент на задължение във вселената, в случая имам предвид това, че - поне в моите мизантропски разбирания, на човека работата му е да бъде добър. Не е... нищо фатално, гаранция. Ухилен

    Иначе... това, което ми каза, еос - да упорствам, докато нещата, за които не мога да намеря мотив да правя, не се превърнат в навик... мисля, че е много по-практично, от всички духовни практики, тъй като без него няма как да бъде постигнат ефект от което и да е упражнение. И пак, може би преди всичко, трябва да се вземе категорично решение.  Иначе оправдания...  Ноо... сега ще взема пример от теб, спирам да се оправдавам.  Ухилен

    Цитат
    Всеки проблем крие в себе си безценен дар. Ние си създаваме проблеми, защото тези дарове са ни крайно необходими

    Като прочетох това изречение, и се замислих - първата асоциация с проблем ми беше нещо тегаво и объркано, пък чак после се усетих, че въобще не е така.
    Споменавам го това, защото май е типичната реакция - независимо какво знаеш, какво четеш или ти се говори, когато не се чувстваш зле - просто не вървят мъдростите. Затова съм против сентенциите и прекалено идиличните формулировки.
    Никой не е казал, че подаръкът трябва да е нещо страхотно (според разбиранията ни де, само там съществуват толкова епитети), пък ние си го свързваме с това. Или поне в известна степен аз, не смея вече да споменавам възвишените форумни душици (на тях мога да им кажа да адресират мрънкането срещу мен към еос, той е виновен, че се появявам  Ухилен ).
    « Последна редакция: Май 18, 2013, 20:37:28 от nobody » Активен

    ...Nobody's perfect!
    еос
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 184


    « Отговор #26 -: Май 18, 2013, 22:22:43 »



    Поемам вина, всякаква!  

    Тъй де  Затъпяване
    « Последна редакция: Май 18, 2013, 22:44:35 от еос » Активен

    entire ocean in a drop
    еос
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 184


    « Отговор #27 -: Май 20, 2013, 20:01:49 »

    Започнем ли да следваме някого, ние вече не следваме истината.
    Активен

    entire ocean in a drop
    Speed_Of_Pain
    Румпелщилцхен
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 134


    « Отговор #28 -: Май 20, 2013, 21:58:36 »

    Започнем ли да следваме някого, ние вече не следваме истината.
    Напълно съм съгласна, браво. Но тогава ще следваме нечия д серуга истина и ще загубим нашета главна за която живеем. Да загубиш собствената си истина и идентичност се приема за табу от много философи. Но истината е че се оправдаваме с това, че сме хора и някък това ни пречи.
    Активен

    Хората трудно намират общ език със себе си, може би защото е трудно да си добър разказвач и търпелив слушател едновременно.
    еос
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 184


    « Отговор #29 -: Май 26, 2013, 16:59:46 »

    Speed_Of_Pain

    Цитат на:  Oшо
    Мъдрият не е нерешителен, но изглежда нерешителен, защото живее без изводи, придвижва се от момент към мо­мент. Той никога не носи някакъв извод от миналото. Как­вото му поднесе животът, той го посреща с чисто съзнание, не със съзнание, което е обременено от изводи. В този слу­чай всичко е мъртво. Ти гледаш чрез изводи - това означа­ва, че гледаш чрез миналото, означава, че гледаш чрез своя опит, чрез ума. Никога не установяваш директен контакт с живота. Между теб и живота има буфер - твоят извод фун­кционира като буфер. Страхуваш се да се докоснеш до жи­вота.
    Активен

    entire ocean in a drop
    Страници:  1 [2] 3   Нагоре
    Отиди на:  


    Подобни теми:
    Заглавие Започната от Отговори Прегледи Последна
    публикация
    Дневникът на Яница « 1 2 ... 6 7 »
    Лични дневници
    Ianica 102 4448 Последна<br />публикация Август 14, 2012, 22:15:10
    от sahaj
    Дневникът на Тайственият ;)
    Лични дневници
    Tainstven 13 1281 Последна<br />публикация Май 17, 2012, 07:32:19
    от Tainstven
    Дневникът на Крем « 1 2 »
    Лични дневници
    krem 18 1501 Последна<br />публикация Ноември 05, 2013, 13:04:46
    от krem
    Дневникът на Роси
    Лични дневници
    rosi_999 2 763 Последна<br />публикация Декември 20, 2012, 00:33:25
    от rosi_999
    Дневникът на До
    Лични дневници
    Do_It 10 1014 Последна<br />публикация Май 13, 2013, 16:25:18
    от Ru Alfa

    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Ширинан | Психолог  © Copyright