Колективна онлайн медитация за прочистване на енергийното поле около България
(Всеки Понеделник, Сряда и Неделя от 22:00ч.)


          

Страници: [1]   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Китайската медицина за живота  (Прочетена 1636 пъти)
nikcvet
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 90


« -: Август 24, 2012, 12:57:33 »

Следващият откъс е малко мрачен, моля по-духовните да ме извинят, че го пускам.
Описаните в него периоди на живота се отнасят за мъж. За жена периодите са други -
7 години от живота на жена съответстват на 8 години от живота на мъж.


От книгата на Джао Бичън "Даоистка вътрешна алхимия" -
"Тайната за усъвършенстване на Същностната природа и Вечния живот":

Тъй като жизнеността се увеличва по тегло с 64 чжу на всеки 32 месеца, когато детето е на
2 години и 8 месеца, то развива в себе си единица от положителното начало (Ян) със своята
жизненост с тегло 64 чжу.
Когато е на 5 години и 4 месеца, положителното начало се увеличава до 2 единици, а в същото
време жизнеността нараства с още 64 чжу.
На 8 години положителното начало се увеличава до 3 единици, при жизненост, увеличена с още 64 чжу.
Когато детето е на 10 години и 8 месеца, положителното начало нараства до 4 единици и
жизнеността се увеличава с още 64 чжу.
Когато е на 13 години и 4 месеца положителното начало има 5 единици, като в същото време
жизнеността се увеличава с още 64 чжу.
На 16 години положителното начало ще бъде равно на 6 единици, а жизнеността получава още  64 чжу.

Така общото тегло на жизнеността ще бъде 384 чжу.
Ако прибавим наследените от родителите 24 чжу към 360-те чжу, получени от Небето и Земята,
ще се получат също 384 чжу или 1 кати, и този, чиято жизненост тежи 384 чжу, ще живее.

Но на 16-годишна възраст съзнанието на човека взима в свои ръце управлението на живота и
постепенно неговият интелект се развива. С вътрешния огън, надигащ се в тялото му,
същностната природа се заменя от ума (сърцето), така че страстите и желанията запълват
същността на 16-годишния. И в стремежа си към слава, към богатство, той прибягва до
хитрост и измама, измисля всякакви уловки, за да мами другите, не разбира, че постъпвайки
така, вреди на своята истинска природа. Похабявайки по този начин сърцето и тялото си, той
разпилява своята жизненост и предизвиква колебания в същностната си природа.

В резултат на това неговият живот се скъсява. Неговата врата на смъртта е широко отворена,
а същностната природа - отслабнала и повредена. Поради това жизнената му сила изтича навън
като воден поток. Така, разпилявайки същностната си природа чрез виното и секса, той
позволява на своите възпроизвеждащи и жизнени сили да се изтощят, а той самият потъва в смъртта.
Така неговата положителна жизненост (Ян Ци) постепенно намалява, докато отрицателният й
компонент расте в същата степен. Той става смъртен човек, погълнат от земните си интереси.

От 16-годишна възраст нататък на всеки 96 месеца се развива единица отрицателно начало (Ин).
Така към 24-та година се прибавя 1 единица отрицателно начало и поради липса на култивиране
на жизненост човек губи 64 чжу от нея.
Към 32-та година отрицателното начало нараства до 2 единици и той губи още 64 чжу жизненост
поради липса на мерки за нейното запазване.
На 40 години отрицателното начало нараства до 3 единици и понеже не се взимат мерки за
възстановяване на загубите на жизненост, тя се изтощава постепенно в долната част на
корема, предизвиквайки посивяване на косата и брадата; при това отново от нея се губят 64
чжу.
На 56 години отрицателното начало нараства до 5 единици; понеже човек продължава да се
отдава на светски удоволствия и да се стреми към слава и богатство, черният му дроб
отслабва, зрението се влошава, забележимо намалява паметта, а външността избледнява.
Ако, независимо от всичко това, той все пак отказва да се опомни, той отново губи 64 чжу
жизненост.
На 64 години отрицателното начало се увеличава до 6 единици, и ако той, както преди, не
осъзнава че е смъртен и продължава да гони мечти, докато косата му не стане бяла,
енергията се изтощи, а чертите на лицето станат измъчени, той пак губи 64 чжу.

Сега старецът вече не е в състояние да създаде възпроизвеждаща сила за поддържане на тялото
си, неговите 384 чжу жизненост са разпилени и смъртта вече не е нещо далечно.

Бележки:

Чжу - мерна единица за тегло, равна на 1/24 от таела. 1 таел = 31,25 грама.
Кати - мярка за тегло (кит. цзин). 1 цзин = 500 грама.

Даоистка вътрешна алхимия - древна наука, която учи как да се задържи възпроизвеждащата
сила (която всеки притежава) така, че вместо да я разпилява за създаване на потомство или
просто да изтича навън, човек би могъл да я задържа в тялото си за пречистване и
преобразуване в положителна жизненост (Ян Ци), която може да възстанови изходния
първоначален дух, съществувал преди създаването на света. Целта е човек да успее да се
върне към първоначалното състояние на безсмъртие.

Същностна природа - първичната природа на човека, която е безсмъртна и чието реализиране е
цел на даоистката алхимия.

Жизненост (Ци) - жизнено начало.

Активен
Ich
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1648

  • Град: различни планетки
  • Michail Kolev
    « Отговор #1 -: Август 25, 2012, 14:18:55 »

    А какво препоръчва китайската медицина за подобряване на жизнеността и увеличаване продължителността на живота?
    Активен
    nikcvet
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 90


    « Отговор #2 -: Август 27, 2012, 09:02:48 »

    Това е много обширна област, а моите знания са ограничени. Затова само ще споделя някои
    неща.

    Както е известно, западната медицина (в наше време) предимно лекува болестите, след като
    те вече са се появили, а понякога с лекарства само смекчава симптомите, без даже да лекува
    решително болестта.

    За разлика от това, в древния подход към здравето много важна е профилактиката -
    предотвратяването на болестите, преди да са възникнали или в самото им начало, и
    съхраняването на силите чрез ежедневен правилен начин на живот.
    За древния подход е характерна комплексността - използват се комбинации от различни
    средства и препоръки за правилен начин на живот, обхващащи всички страни на ежедневието.

    Относно продължителността на живота, мога да цитирам книгата на Бян Джиджун
    "Хуашанска даоска школа": "Естествената продължителност на човешкия живот е 120 години. ...
    В Древен Китай възрастта 100-120 години се е наричала "небесна възраст".

    В даоистката система, като например представената от Джао Бичън, за най-важно се счита
    запазването на вродената жизнена сила, което при човек, водещ обикновен начин на живот,
    води до възможност за достигане на естествения максимум на възрастта от 100-120 години.
    Чрез специални методи, известни като даоска йога и даоска алхимия, 7/8 годишните цикли на
    загуба на жизнена сила, от които страда живеещия по обикновен начин човек, могат да бъдат
    пречупени и да се постигне екстремално дълголетие.
    Джао Бичън е роден през 1860 г.. На 73 годишна възраст той пише книгите си като учител на
    направлението "Цян Фън Сян Тян Пай" (нещо като "Течението на хилядата върха на Предишното
    небе") и патриарх на 11-тото поколение на школата У Лю, а един от учителите му - У Чан
    е живял 132 години.

    Както е известно, китайската медицина работи със системата от акупунктурни точки и канали
    на тялото, по които се движи жизнената сила. От първостепенна важност за здравето е
    правилното функциониране на тази система.
    По мои впечатления, системите от упражнения на така наречения външен ЦиГун (Уай Дан ЦиГун),
    са добро средство за целта. Такива са например упражненията "И Джин Дзин" на Бодхидхарма
    (на тях той е учел монасите от Шаолин).
    Когато се правят по-силни упражнения е важно да не се прекалява, както се казва, да се
    запазва баланса на Ин и Ян, защото ако се развие прекалено много положителното начало Ян,
    може да се стигне до преждевременно износване на тялото, въпреки доброто му здраве и сила.

    В ежедневния живот се препоръчват различни видове въздържание, тъй като се счита, че
    жизнената енергия се разпилява през сетивата и отворите на тялото.
    Например, препоръчва се да не се говори много, особено веднага след ставане от сън, за да
    не се губи енергия през устата. Препоръчва се да не се гледа прекалено продължително
    и надалече, да се яде умерено и т.н..

    Ако човек е съвсем млад, неговата жизнена сила е запазена и не са нужни специални
    упражнения за увеличаването й. На човек на средна възраст, който е загубил доста от
    жизнената си сила, се препоръчва да използва специални методи за запазването и
    възстановяването й. Най-важно е да се спре загубата на жизнена сила през сексуалната сфера.
    За целта има методи, които предизвикват преразпределяне на жизнената енергия от
    сексуалната сфера по цялото тяло или към определени центрове (чакри) за подобряване на
    здравето и за други цели.
    Активен
    nikcvet
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 90


    « Отговор #3 -: Септември 18, 2012, 12:56:21 »

    Гъ Хун, от старата даоистка школа "Санхуанвън", е известен като "шицзесян"  - "светец,
    постигнал земно безсмъртие чрез възкръсване".
    Не пише сложно, но има защо да се прочете нещо от него.

    Следващите цитати са от книгата на Гъ Хун "Баопудзъ" (написана през 317-320г.сл.Хр.):

    Учениците, загрижени за правилната си работа, често разчитат на някакъв метод, смятайки го
    за най-важен: тези, които познават изкуството на Съкровената дева и Чистата дева, казват,
    че само изкуството на "вътрешните покои" може да те изведе извън пределите на света.
    Разбиращите пътя на вдишването и издишването казват, че само регулацията на Ци може да
    удължи живота. Познаващите методите на сгъване и разтягане твърдят, че само гимнастическите
    упражнения Дао Ин могат да предотвратят остаряването. Познаващите методите на използването
    на растенията заявяват, че само лекарствените питки от тях могат да осигурят безкраен
    живот.

    Ако изучаващите Пътя-Дао не постигнат успех, то е само поради такава едностранчива
    пристрастност.
    ...

    Предопределеността за дълъг или кратък живот зависи от това под какви звезди се е случило
    първичното получаване на Ци и зачатието на плода. Небесният Път-Дао пребивава в недеяние и
    нещата съществуват в своята собствена спонтанна даденост: за него няма нито близки, нито
    далечни, няма нито свои, нито чужди. Ако съдбата на човека е предопределена от звездата на
    живота, такъв човек непременно ще обича пътя на безсмъртните. А този, който обича пътя на
    безсмъртните, непременно ще го търси и придобие. Ако съдбата на човека е предопределена от
    звездата на смъртта, такъв човек няма да вярва в пътя на безсмъртните. Ако той не вярва в
    пътя на безсмъртните, няма да се занимава с такива неща като самоусъвършенстване.
    ...

    Благодарение на определен вид пост човек може да спести средства, като не купува храни, но
    не може да удължи живота си. Когато питах хора, постещи отдавна, за техните резултати, те
    отговаряха, че сега имат по-малко болести от преди, когато са се хранили обикновено.
    ...

    И още се казва, че който яде растителна храна, тича добре, но оглупява;
    който яде месо е силен и храбър,
    този, който яде зърнени храни, е мъдър,но не е дълголетен,
    а този, който яде Ци, притежава божествен разум и е безсмъртен.

    Що се отнася до регулацията на Ци, всяка школа се стреми да препоръча единствено своя метод
    за верен, но никой няма право еднолично да присвоява това изкуство.
    ...

    Ако човек се крие в планинска пустош и тъмни гори от междуособици и бунтове, той няма да
    умре от глад, ако знае метода за постене. Но ако обстоятелствата не са такива, не е нужно
    да се увлича твърде много от този метод, тъй като увлечението няма да му даде голяма полза.
    Ако човек иска да се откаже да яде месо, живеейки сред хората, няма да му се удаде, защото
    щом само усети питателния му аромат, в сърцето му непременно възниква желание да си хапне
    месна храна.
    Накратко, ако не си готов да се откажеш от светския начин на живот, да напуснеш семейството
    и да живееш в уединение сред планинските върхове, няма да успееш да се откажеш от насладата
    на петте вкуса, тъй като само ще измъчваш себе си. Затова е по-добре да не постиш, а да
    балансираш храненето си.
    ...

    Имаше един човек, наречен Фен Шен, който поглъщаше само Ци и се въздържаше от храна в
    течение на 3 години, но аз видях, как пъргаво се изкачваше в планините с тежък товар на
    гърба; при това през целия ден не се измори. Той постоянно "изпъваше баира" и почти нищо не
    говореше, а ако кажеше нещо, то беше с много тих глас. Запитах го защо. Отговори, че по
    време на въздържането от храна е много опасно да се пилее семето и да се хаби Ци.

    Активен
    Страници: [1]   Нагоре
    Отиди на:  


    Подобни теми:
    Заглавие Започната от Отговори Прегледи Последна
    публикация
    Аюрведа - Индийска медицина / Healers - Journey Into Ayurveda
    Филми
    Arcoiris 1 2695 Последна<br />публикация Февруари 06, 2011, 21:20:09
    от ssacrifice
    Кармическа медицина
    Духовни учения
    Админ 1 1569 Последна<br />публикация Януари 29, 2010, 18:16:46
    от delfin
    Нетрадиционна медицина
    Здрав дух здраво тяло
    apostoloff 0 1057 Последна<br />публикация Март 31, 2011, 07:40:00
    от apostoloff
    Германска Нова Медицина
    Здрав дух здраво тяло
    newage 1 1323 Последна<br />публикация Октомври 25, 2011, 22:42:56
    от i.am.eternal
    Холистична медицина
    Видео клипове
    The One 0 896 Последна<br />публикация Март 15, 2012, 01:39:55
    от The One

    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Ширинан | Психолог  © Copyright