Колективна онлайн медитация за прочистване на енергийното поле около България
(Всеки Понеделник, Сряда и Неделя от 22:00ч.)


          

Страници: [1]   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Надписване на сметки от топлофикация  (Прочетена 2954 пъти)
в о ж д а
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 16


I.F.Y

« -: Август 20, 2012, 11:56:41 »

Здравейте.
Искам да обърна внимание на един, дълбоко залегнал проблем в нашата родна действителност, от който, предполагам всички, които се занимават с плащане на сметки са потърпевши, а именно - надписването на сметки от топлофикация.
Повечето хора, предпочитат да не се разправят, но това, според мен, далеч не е начина, за постигане на каквато и да е промяна.

Ето съветите, посочени от федерацията на потребителите в техния сайт pravata.hit.bg, както и вариантите за развой на събитията, при евентуален бойкот и акт на несъгласие с издевателствата на топлофикация, които, разбира се, лежат изцяло на нашето незнание и нежелание да се разправяме.

Какво можете да направите:

1. Спрете да плащате.

2. Подайте възражение срещу надписването на сметките на 4 места:

- в централата на Топлофикация

- във вашата фирма за топлинно счетоводство (ако сте към фирма)

- в Министерството на енергетиката

- в Комисията по енергийно регулиране

Вземете входящите номера (че са приели възражението) от четирите места и ги запазете. Така се застраховате пред държавата и закона и не могат да ви пипнат по никакъв начин.

Във федерацията ще ви помогнат със съставянето на възражението или можете да видите формата му тук.

3. Попълнете листата на подписката (във Федерацията на потребителите) - след като в определения срок – 1 месец - не сте получили смислен и конкретен отговор (предварително е сигурно, че няма да получите, защото отговор няма и не може да се измисли) – формалните, неопределени и отвлечени отговори не се броят.

4. Не се притеснявайте, че могат да предпиемат нещо срещу вас
Това често е най-трудната бариера пред решаването на даден случай с потърпевши от Топлофикация.
Същата процедура важи и за стари неплатени сметки.

Могат ли да ви осъдят или да ви “регулират” по друг начин?
Не могат – това гарантира Федерацията на потребителите – досега с нея са се консултирали хиляди хора и нито един от тях не се е подвел, не е бил осъден, глобен и т.н. (освен отделни случаи, когато човекът се е наплашвал и е отивал да плати доброволно - това е лош вариант, защото платиш ли веднъж нещо което не дължиш, признаваш претенциите на Топлофикация и после те стават безкрайни).

Методи на Топлофикация, с които се опитва да сплашва и грешки, които не трябва да се допускат:

Понеже сметките й са незаконни, Топлофикация прибягва до други (обикновено също незаконни) прийоми, за да притеснява хората, докато не вдигнат ръце и не платят. Всички заплахи са фалшиви и неосъществими. Единственото оръжие на което разчита Топлофикация, е неинформираността на хората.

Те са следните:

1. Заплашват ви, че ще ви спрат парното и топлата вода.

Ще влязат да ви ги спрат, само ако ги пуснете.
В чл. 33 от Конституцията пише, че държавни и други служители могат да влязат в жилището ви само при 2 варианта:
- ако започнете да стреляте и да застрашавате околните
- ако имат прокурорско нареждане
Поискайте им нареждане от прокурор и ще си тръгнат, съветва Кърлев (минали през тази процедура споделят, че служителите дори не настояват).
Хората, на които така са им спрели водата, не са си знаели правата.

2. Заплашват ви с глоба, че не сте им отворили или по друга причина. Грешка е, ако я платите – освен ако не са ви излишни 100 лева.

Топлофикация е започнала да разпраща фишове за глоби по 100 лв. на хората с неплатени сметки. В тях пише, че на определена дата са идвали да ти спрат парното, а ти не си им отворил (или си измислят друго). Каквато и да е причината:

- Фишовете за глоби са ментета и са несъбираеми - това е сигурно. Няма реално нито един човек, който да е глобен с такъв фиш (освен случаи, когато човек доброволно отива да си даде парите). Тези фишове не отиват в общината - а и да искат не могат да ги препращат там, защото го няма по закон - за разлика от Градски траспорт. Водят се само в Топлофикация. Целта е, евентуално да бъдат прибавени към някоя от сметките. Но Топлофикация не смее да ги прибави и в тях, защото е незаконно, а сметките й и без това са незаконни. (Иначе рискува, Федерацията на потребителите, която я гледа под лупа, да заведе  ново съдебно дело.)

  Ако на човек му се занимава, може да занесе в своя топлофикационен район едно опровержение, че не е бил предупреден, че ще го посетят и на тази дата е имало човек в дома и никой от Топлофикация не е идвал - в тридневен срок, след получаване на акта. Подали такова възражение казват, че им отговорили, че "глобата отпада".

 
3. Изпращат да ви посети фирма за “лоши вземания”.
В София се появиха слухове, че са “започнали да събират сметките с мутри.”

За фирмите:

- Това е незаконно. Не може държавни вземания да се прехвърлят на частни фирми. (Федерацията е сезирала държавните инстанции за това - друг е въпросът, че те се ослушват и не вземат мерки).

- Тези фирми нямат мутри и не прибягват до насилие или заплахи - това потвърждават и техни служители, и федерацията, и посетени от тази фирма (всъщност тя е една). Това което правят, е да дойдат да ви мърморят и да ви кандърдисате да си платите сметките. С пълно право можете изобщо да не разговаряте с тях. Дали ще им отворите, е на ваша добра воля и възпитание.

- Фирмата няма никакви механизми, с които да ви принуди да плащате. “Дори и да имаше закон, по който Топлофикация да може да ползва такава фирма, пак е незаконно и пълен абсурд фирмата да претендира за вземания, които са спорни. Иначе всеки ще я изпрати при комшията. А всички сметки на Топлофикация са спорни. За да се заеме такава фирма, първо трябва да сте осъден от ищеца, а Топлофикация не може да ви осъди, защото е нередовен ищец и документацията й е пълна с грешки и нарушения, които не минават пред никой съд.” – коментира Кърлев.

- Заплашват ви, че ще ви включат в регистър за длъжници и няма да можете да вземате кредити и стоки на изплащане. И това е незаконно (вземанията не са потвърдени от съд) – тогава пък вие можете да ги осъдите – коментира Кърлев.

4. Съдят ви.

Последна мярка - изпращат ви писмо от съдия-изпълнител, че са ви осъдили по бързата процедура да платите сметките с лихвите.

  Ако решат да съдят човек, той подава една жалба в Районния съд, че оспорва сметките и прилага входящите номера от подаденото Възражение, копие от него и евентуално обърканите отговори на ведомстата. С това доказва, че е предупредил, че не дължи тези пари и няма да ги плати, докато не докажат, че сметките са точни. Това Топлофикация не може да докаже по никакъв начин (дори и в нашите днешни съдилища – такъв хаос и закононарушения е в документацията й) и делото й е предварително загубено или влиза в девета глуха. Не могат да ви вземат парите и посмъртно, категоричен е Кърлев.

"Ако някой получи изпълнителен лист, че е осъден, да се обади и да дойде веднага, без значение на приемно време и без да чака на опашка, за да съставим жалбата до Районния съд и да не изпусне седемдневния срок за обжалване"  - напомнят от Федерацията.


5. Пращат ви писма и послания с разнообразен репертоар, в които ви заплашват с някоя от горните мерки.

Безсмислено е да им обръщате внимание, освен ако не обичате да се ядосвате.Целта на всичко това, е да се наплашват хората, по стар маниер на Топлофикация.

Всички граждани, които по някакъв начин са ощетени от БТК, "Електроразпределение", ВиК и "Топлофикация", могат да се обаждат във Федерацията на потребителите на
горещия телефон -  на 833 32 85.
Е-mail: fcb@potrebiteli-bg.org
Консултациите там са безплатни.
Физическия адрес на ФПБ:
ул. "Стефан Стамболов" № 35А, ет. 1, ап. 1, 1303, София
____________________________________________________

Ето един случай, на потърпевш гражданин, който описва, стъпка по стъпка, своите премеждия с топлофикация, за да сте наясно, горе-долу през какво трябва да преминете, както и полезни съвети, които могат да ви спестят време и нерви,

"Как да възразим срещу изравнителните сметки"

В тази статия ще споделя моя личен опит с топлофикация и по скоро с фирмата за топлинно счетоводство чиито абонат съм аз.

В края на статията ще откриете няколко практични съвета, които ще ви спестят време и ядове при подаването на възражение срещу изравнителните сметки на Топлофикация София или респективно на топлофикацията от вашето населено място.
Нека започнем от самото начало.
Миналата година Юли месец получих изравнителна сметка от моя топлинен счетоводител, в която пишеше че трябва да доплатя на Топлофикация София една доста висока сума за топла вода, такса мощност и други такси.

Лично аз бях доста изненадан от това, че ще трябва да доплащам пари на Топлофикация София, тъй като съм подал молба при топлинния ми счетоводител да отчита 3 кубика (топла вода) на месец за всеки член от домакинството ми, и като всеки здравомислещ човек съм откачил радиаторите си още преди десет години.
Ако случайно не сте запознати, 3 кубика е стойност която е по-висока от средната за човек, но си казах по-добре да имат да връщат отколкото да давам.

Но стига с лирични отклонения. Въпросната сметка ми се стори доста голяма и реших да отида до топлинния си счетоводител за да възразя срещи изравнителната сметка, която ще трябва да платя на Топлофикация София.

Загубвайки около три часа от работния си ден, отидох до офиса на фирмата за топлинно счетоводство някъде около 11:30ч.

Тук дойде и първата ми изненада, обедната почивка на въпросната фирма започва от 11:30 и трае до 12:30.
Наложи се да чакам близо час докато почнат работа, слава Богу нямаше други хора преди мене и ме приеха веднага.

Когато обясних че искам да подам възражение срещу изравнителната сметка която са ми изготвили, се оказа че трябва да представя мой отчет на водомера за топла вода, за да можело да се сравнят техните и моите показания.
Тук ме оставиха с пръст в уста. Тъжен

За едно възражение срещу сметките на Топлофикация София, трябваше да загубя още половин работен ден.

Както и да е на следващия ден отидох отново до топлинния си счетоводител, този път по-рано за да избегна обедната почивка.
За мое щастие имаше само един човек преди мен и ме приеха почти веднага.

Щастлива развръзка с изравнителната сметка към Топлофикация София.
Когато дадох записаните от мен показания за топла вода, една от служителките отиде отзад в служебните помещения и след десетина минути дойде с един огромен тефтер.
Намериха показанията които е записал техният служител и се оказа че данните от изравнителната сметка която са ми изпратили, не съответстват на данните които е записал техния служител при самия отчет.

Веднага ми се извиниха и ми казаха че данните от отчета явно не са били въведени в базата данни при изготвянето на изравнителната сметка.
Попълних кратка молба свободен текст да коригират грешката си.
Дадоха ми бележка че са завели молбата ми и си тръгнах.

След около месец получих нова изравнителна сметка за Топлофикация София, изготвена от топлинния ми счетоводител в която имаше осезаеми корекции.
В крайна сметка се оказа че Топлофикация София трябва да ми връща към 200 лева.
Лично аз бях доволен от развръзката, макар и с цената на загубени нерви.
Можеха още при първото ми идване, да направят сверка на показанията записани от техния служител и да ми спестят едно разкарване.

Няколко съвета от мен:
1. Преди да отидете при топлинния си счетоводител се обадете по телефон и се информирайте за почивките и работното му време.
-Питайте какво трябва да носите за да подадете възражение за изравнителни сметки към Топлофикация София или респективно към топлофикацията която ви обслужва.
-Така ще си спестите разкарвания и излишно чакане.
-Телефони за връзка с всички топлинни счетоводители в България, може да намерите в статията: Списък на фирмите за топлинно счетоводство – форми за контакт с тях. .

2. Преди да отидете да подавате възражение запишете данните от всички ваши водомери и топломери.
-Сравнете показанията на вашите уреди с показанията във вашата изравнителна сметка.
-Топлинните счетоводители работещи за Топлофикация София не са безгрешни.
-Ако видите че вашите записки показват по-ниски стойности, имате основание за възражение.
(Има вероятност показания в изравнителната ви сметка да са доста трудни за разбиране, тогава директно отидете при топлинния ви счетоводител за да ви ги разтълкува.)

3. Когато отидете в офиса на вашия топлинен счетоводител, помолете учтиво служителите да ви покажат отчета направен от техния служител, при идването му в дома ви, за да сверите вашите с техните данни.
-Ако измерените от вас показания са по-малки от тези на вашия топлинен счетоводител, имате всички основания да възразите срещу изравнителната сметка.
-В крайна сметка след като топломерите и водомерите ви са отчетени през Май а вашите записки направени през Юли показват по-ниски стойности, има очевидна надписване от страна на фирмата за топлинно счетоводство.
Подайте писмено възражение и поискайте входящ номер.

Имайте предвид че е възможно вашата фирма за топлинно счетоводство да има повече от един офис и може да се наложи да се разходите допълнително за да видите техния отчет.

4. Ако след сравнение на техните и вашите данни продължат да ви глождят съмнения, доколкото ми е известно имате право да поискате повторна проверка на вашите уреди, която за съжаление се заплаща от вас.

Надявам се статията да ви е била полезна.
_________________________________________________

Ето линк и към форума bgmama, където темата е обсъдена надълго и нашироко.

Само едно допълнение, което току-що разбрах - добре би било, обжалването да бъде извършено в седемдневен срок, тъй като след изтичането му, може да стане малко по-сложно.



« Последна редакция: Август 20, 2012, 12:16:16 от soulSurgery » Активен
sianna
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 63

  • Град: софия
  • « Отговор #1 -: Август 21, 2012, 10:49:22 »

      О, благодаря, благодаря...много ценна информация за мен!
    Точно преди няколко дни получих уведомление, че топлофикация ще ме съди ...и започнах да се "оглеждам" за възмощности, как да се справя с проблема, -отварям сайта и попадам на тази информация:). Благодаря, ще я изпробвам...
    Активен
    Страници: [1]   Нагоре
    Отиди на:  


    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Ширинан | Психолог  © Copyright