Духовно развитие

          

Страници:  1 [2] 3 4 5   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Просветление  (Прочетена 4215 пъти)
mamagaya
Гост
« Отговор #15 -: Юли 12, 2012, 22:28:14 »

добре кажи тогава как става
доколкото ми е известно с тумо-йога също може да се постигне просветление в рамките на един живот.

ПС.Каква е разликата между просветление и самадхи?
Активен
shining_star
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 733

« Отговор #16 -: Юли 13, 2012, 08:43:21 »

Буда е казал - мислите определят човека.

Този факт е подкрепен от квантовата физика.

Как може да се постигне просветление в тези трудни времена, времена на технологията и компютрите. Усмивчица

С практика.
Като наблюдаваш ума и го контролираш, целта на будизма е именно това, да се овладее ума, т.е. ти да го владееш, а не той тебе.
Активен
protoplasma
Гост
« Отговор #17 -: Юли 13, 2012, 08:49:11 »

Цитат на: Транс
Буда е казал - мислите определят човека.
Добре, но мислите се определят от битието. Защо тогава, двама човека в едни условия, имат различни мисли?
Цитат на: Транс
Този факт е подкрепен от квантовата физика.
Квантовата физика е съставена от допустими теории. Нищо не подкрепя, нито отхвърля. Идеята й е точно това - да ни накара да проумеем, че всичко и всички са части от неделимо цяло. Поради тази причина, скоро няма да я има като предмет в училище.
Цитат на: Транс
Как може да се постигне просветление в тези трудни времена, времена на технологията и компютрите. Усмивчица
Лесно би било, ако си роден на място, където няма електричество и всички са духовно търсещи хора или учители и... изобщо добри примери.
Трудно е сега, в света на изкушенията, когато примерите са за обратното.
Цитат на: shining_star
целта на будизма е именно това, да се овладее ума, т.е. ти да го владееш, а не той тебе.
Това ли е целта на будизма? Усмивчица
Активен
shining_star
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 733

« Отговор #18 -: Юли 13, 2012, 11:07:51 »

Санг, това е целта на будизма. Усмивчица
Има какви ли не интерпретатори, които ти пробутват да оставиш ума, егото, его-ума и т.н...........и се изпада в едни безкрайни обяснения, интелектуални категории що е то ум, що е то его и какво и как да се прави във връзка с просветлението........да оставим ума, желанията...но целта на будизма и изобщо на развитието на човека е именно това да се научи да владее себе си.


Активен
Мъдрост и Хармония
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 164


  • Град: Навсякъде където има Светлина
  • « Отговор #19 -: Юли 13, 2012, 12:18:12 »

        Светлина за Всички
      Зависи какви Мисли имаш ти се самоопределяш, чрез Мисълта колкото повече чувство е вложено в нея, толкова по бързо се материализира. В зависимост каква е Тя, Тя превлича всичко- събития, хора и т.н.т.
     Човек сам изгражда съдбата си чрез мислите и чувствата във всеки миг от живота си.
       Веки един от Водачите - Учители е искал да ни каже това.

       Всеки Миг Човекът Определя Настоящото Си, Чрез Мисълта.
      
       Всички Трудности имат Лесно Разрешение.
     
       Любов към Всичко                                              
    Активен

    Всичко е Любов. Любовта е
    светлина, озаряваща за нас обекта и всички чувства към него. Любовта е
    възможна само към Бога и, съответно, възниква само тогава, когато ние видим
    Бога в обекта. Всеки един обогатява Бога с Любовта Си. Пътят към Бога е Любовта във Всичко. Божествена Хармония във Всичко.
    shining_star
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 733

    « Отговор #20 -: Юли 13, 2012, 14:40:47 »

    Защо двама човека в едни условия имат различни мисли?
    Защото са на различна степен на развитие, на осъзнаване и имат различни уроци и задачи. Ето например аз и сестра ми сме родени и израсли в една и съща среда, условия, ходили сме в едно училище и т.н., но сме различни хора, с различни избори, уроци за научаване и път в живота.
     
    М и Х, мисълта определя чувството. Първо е мисълта, и каквато е тя, такова е и чувството /емоцията/. За да наблюдаваш ума, мисловния процес, трябва да си на известно разстояние от него, да не си отъждествен с него: за да видиш нещо трябва да си на известно разстояние, не можеш да го видиш ако си отъждествен с нещото.

    Не е толкова лесно, колкото може би ти изглежда. Иска си работа и труд по същия начин както и за всичко друго, както се каза по-горе.
    Ако беше така лесно сега щяхме да сме ехееееей...помисли във времето на Исус колко им е било лесно? А дори и сега да ви е относително лесно Усмивчица , не забравяй колко много хора, поколения, са се трудили, работили и са се трепали за да може на вас сега да ви е лесно.
    Светлина и любов

    Активен
    mamagaya
    Гост
    « Отговор #21 -: Юли 13, 2012, 15:19:04 »

    Нирвикалпа самадхи е крайната цел. В него няма вече калпа, умът е напълно овладян. В нирвикалпа самадхи се възприема единството на битието. Това е състояние на чисто съзнание, съвършенство, пълнота, блаженство, щастие, екстаз. Нирвикалпа самадхи води до освобождение на индивидуалната душа, мокша, кайваля или нирвана. Пребиваването в нирвикалпа самадхи, докато се извършват нормални дейности в света се нарича сахаджа самадхи.
    В нирвикалпа самадхи привързаността към материалния свят и цялата минала карма се унищожава. Съзнанието постепенно се оттегля от физическото, астрално и каузално тяло, докато не се постигне себереализация, единение с душата. По време на този процес дишането и сърцето спират. Единението с атман (душата) е напълно съзнателно, а клетките на физическото тяло са облени от океана на божествената любов и божественото блаженство за часове, дни, седмици, докато индивидът възвърне съзнанието си от душата отново към тялото. Функционирайки напълно нормално в света, той/тя остава в досег с божествената реалност. Самадхи може да бъде съпътствано от подобряване на здравето (тялото се поддържа от Божествената благодат), по-добри чувства (дори и към хора, които са били омразни) и различни чудеса.


    Global Moderator - Коментар
    Цитат
    3.8 ) - Потребителите са длъжни, когато публикуват информация от друг сайт или книга, да посочат източника на информация.

    Източник: http://indigota.com/index.php?topic=1140.0#ixzz20VN8U6yj
    « Последна редакция: Юли 13, 2012, 15:28:26 от soulSurgery » Активен
    Мъдрост и Хармония
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 164


  • Град: Навсякъде където има Светлина
  • « Отговор #22 -: Юли 13, 2012, 16:40:17 »


                 Shining напълно съм съгласен, а за времето след Исус е виновна църквата, която подклажда огъня на страха в Бога, за да може да контролират мнозинството. Примерно ако не направиш така ще си навлечеш омразата му и много други подобни.
        А за поколенията, това сме ние самите в преражданията за да усвоим уроците, които сме си предначертали при раждането.
        Просветлението-- кой как го разбира?
      Любовта е във Всичко                                 
    Активен

    Всичко е Любов. Любовта е
    светлина, озаряваща за нас обекта и всички чувства към него. Любовта е
    възможна само към Бога и, съответно, възниква само тогава, когато ние видим
    Бога в обекта. Всеки един обогатява Бога с Любовта Си. Пътят към Бога е Любовта във Всичко. Божествена Хармония във Всичко.
    Мъдрост и Хармония
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 164


  • Град: Навсякъде където има Светлина
  • « Отговор #23 -: Юли 13, 2012, 17:10:41 »

           Светли Мисли
     
      Ако за някой величието на Любовта е Омръзнало то той е в грешна посока.
      Весел и Приятен Следобед.
      Любовен Екстаз към Всичко               
    Активен

    Всичко е Любов. Любовта е
    светлина, озаряваща за нас обекта и всички чувства към него. Любовта е
    възможна само към Бога и, съответно, възниква само тогава, когато ние видим
    Бога в обекта. Всеки един обогатява Бога с Любовта Си. Пътят към Бога е Любовта във Всичко. Божествена Хармония във Всичко.
    shining_star
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 733

    « Отговор #24 -: Юли 13, 2012, 17:51:53 »

    М и Х, в една посока сме.



    Никой не е отделен от всичкото останало, всеки е свързан с всичкото останало, както скоро се писа тук, ако откъснеш едно стръкче цялата вселена потреперва.
    А отговорността за живота, за това какво прави, какво мисли и чувства и на какво е проводник човека, си е на самия човек.

    За просветлението - това е лично индивидуално преживяване, опит, а не теоретични знания и постановки. Не може да се обяснява и говори за него...Сега точно чета нещо от Свами Рама,  и той казва: ако изпитвам болка, мога да ви кажа, че изпитвам болка. Но от това вие няма да разберете, да почувствате какво изпитвам.
    Светлина и любов
    « Последна редакция: Юли 13, 2012, 18:00:03 от shining_star » Активен
    onidar
    Аз съм . . . и какво от това!
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 87


  • Град: Русе
  • WWW
    « Отговор #25 -: Юли 13, 2012, 22:03:08 »

    Свами Рама докато е стане Свами Рама . . . първо е имал Учител(Бабаджи),който е слушал и уважавал и второ се е срещал с много други Свамита(представители на различни религии),Мъдреци,Садху и Хората притежаващи различни свръхкачества(Сидхи).Натрупал е достатъчно преживявания и опитности чрез различни практики и чак тогава е станал Свами Рама.
    В България обаче,всички са Свамита и Всичкознаещи и нищо не трябва да правят - защото те са Духовни същества,те са Светлина и други верни,но наивни определения,а Живота си върви и . . . поредния пропилян Живот.
    Пожелавам на всички да преживеят Живота в неговата Пълнота
    . . .Транс,не спирай да търсиш,питаш и да се интересуваш от Просветлението и когато се умориш от това,чак тогава,ще започне твоето пробуждане и разбира се без Учител и не една практика - Забрави!!!
    Активен

    Светът е оцелял,защото се е смял ... и други работи.
    Pelin
    ОЙ 8:11
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 284


    Red Overtone Serpent

    WWW
    « Отговор #26 -: Юли 23, 2012, 17:56:12 »

    Санг, това е целта на будизма. Усмивчица
    Има какви ли не интерпретатори, които ти пробутват да оставиш ума, егото, его-ума и т.н...........и се изпада в едни безкрайни обяснения, интелектуални категории що е то ум, що е то его и какво и как да се прави във връзка с просветлението........да оставим ума, желанията...но целта на будизма и изобщо на развитието на човека е именно това да се научи да владее себе си.
    http://www.upadesa.org/center/What%20is%20Buddhism
    Активен

    "... Защото в (от)даването получаваме и в смъртта се раждаме за Живота Вечен..." св. Франциск от Асизи
    Pelin
    ОЙ 8:11
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 284


    Red Overtone Serpent

    WWW
    « Отговор #27 -: Юли 23, 2012, 18:00:04 »

    Нирвикалпа самадхи е крайната цел. В него няма вече калпа, умът е напълно овладян. В нирвикалпа самадхи се възприема единството на битието. Това е състояние на чисто съзнание, съвършенство, пълнота, блаженство, щастие, екстаз. Нирвикалпа самадхи води до освобождение на индивидуалната душа, мокша, кайваля или нирвана. Пребиваването в нирвикалпа самадхи, докато се извършват нормални дейности в света се нарича сахаджа самадхи.
    В нирвикалпа самадхи привързаността към материалния свят и цялата минала карма се унищожава. Съзнанието постепенно се оттегля от физическото, астрално и каузално тяло, докато не се постигне себереализация, единение с душата. По време на този процес дишането и сърцето спират. Единението с атман (душата) е напълно съзнателно, а клетките на физическото тяло са облени от океана на божествената любов и божественото блаженство за часове, дни, седмици, докато индивидът възвърне съзнанието си от душата отново към тялото. Функционирайки напълно нормално в света, той/тя остава в досег с божествената реалност. Самадхи може да бъде съпътствано от подобряване на здравето (тялото се поддържа от Божествената благодат), по-добри чувства (дори и към хора, които са били омразни) и различни чудеса.


    Цитат
    3.8 ) - Потребителите са длъжни, когато публикуват информация от друг сайт или книга, да посочат източника на информация.
    Източник: http://indigota.com/index.php?topic=1140.0#ixzz20VN8U6yj

    "Самадхи е духовно състояние на съзнанието. Има различни видове самадхи. От по-ниските степени на самадхи савикалпа самадхи е най-високата. След савикалпа идва нирвикалпа самадхи, но между двете съществува огромна разлика. Те са две съвършено различни форми на самадхи. Освен тях съществува и трети вид състояние, отвъд нирвикалпа самадхи, наречено сахаджа самадхи.

    В савикалпа самадхи за кратък период от време вие загубвате напълно човешкото си съзнание. В това състояние представата за време и пространство е съвсем различна. За един или два часа вие сте изцяло в друг свят. Там виждате, че почти всичко е направено. Тук на този свят във вас и другите съществуват много желания, които все още са неизпълнени. Милиони желания не са изпълнени и милиони неща чакат да бъдат свършени. Но когато сте в савикалпа самадхи, вие виждате, че всъщност всичко е направено, че не трябва да правите нищо. Вие сте само инструмент. Ако някой ви използва – много добре, ако ли не – всичко вече е направено. Но от савикалпа самадхи всеки трябва да се върне в обикновено съзнание.

    Дори в савикалпа самадхи има степени. Точно както в един и същи клас в училище има отлични и слаби ученици, така и в савикалпа самадхи някои стремящи се достигат най-висшата степен, докато тези, които се стремят по-малко, достигат по-ниско стъпало на стълбата, където не всичко е толкова ясно и живо, както на най-високото ниво.

    В савикалпа самадхи има мисли и идеи, които идват от различни места. Но те нямат влияние върху вас. Докато медитирате, вие оставате необезпокоен и вътрешното ви същество действа по-уверено и динамично. Но когато сте малко по-високо, когато сте станали едно с душата в нирвикалпа самадхи, няма да има изобщо идеи или мисли. Аз се опитвам да го изразя с думи, но съзнанието на нирвикалпа самадхи никога няма да може да бъде адекватно обяснено или изразено. Опитвам се по най-добър начин да ви обясня това от много високо съзнание, но все пак моят ум е този, който го изразява. Но в нирвикалпа самадхи няма ум, има само безкраен мир и блаженство. Там танцът на природата спира и познаващият и познатото стават едно. Там вие се наслаждавате на върховно-божествен, всепроникващ вътрешен любовен екстаз. Ставате обектът на наслаждението, наслаждаващият се и самото наслаждение.

    Когато влезете в нирвикалпа самадхи, първото нещо, което чувствате е, че сърцето ви е по-голямо от самата вселена. Обикновено, когато наблюдавате света около себе си, вселената ви се струва безкрайно по-голяма, отколкото сте вие. Но това е така, защото светът и вселената са възприемани от ограничения ум. Когато сте в нирвикалпа самадхи, вие виждате вселената като малка точка в сърцето си. В нирвикалпа самадхи има безкрайно блаженство. Блаженството е неясна дума за повечето хора. Те са чували, че има нещо, наречено блаженство, някои от тях казват, че са го изпитвали, но повечето нямат директно познание за него. Когато влезете в нирвикалпа самадхи, вие не само чувствате блаженство, но всъщност израствате в това блаженство.

    Третото нещо, което чувствате в нирвикалпа самадхи, е сила. Цялата сила на окултистите събрана заедно не представлява нищо в сравнение със силата, която имате в нирвикалпа самадхи. Но силата, която може да вземете от самадхи, за да използвате на Земята, е нищожно малка в сравнение с цялата.

    Нирвикалпа самадхи е най-висшата форма на самадхи, която постигат повечето реализирани духовни Учители. То трае няколко часа или дни, след което човек трябва да слезе долу. Какво се случва, когато някой се върне? Много често той забравя собственото си име и възраст и не може да говори и мисли правилно. Но чрез продължителна практика постепенно човек става способен да слиза от нирвикалпа самадхи и веднага да действа нормално.

    Обикновено когато някой влезе в нирвикалпа самадхи, той повече не иска да се връща в света. Ако остане там в продължение на осемнадесет или двадесет и един ден, много е възможно душата да напусне тялото завинаги. В далечното минало е имало духовни Учители, които са постигали нирвикалпа самадхи и повече не са се връщали. Те са достигали най-високата за тях форма на самадхи, но са намерили за невъзможно да влязат отново в земната атмосфера и да работят като човешки същества. Човек не може да действа в света, докато е в това ниво на съзнание, това просто е невъзможно. Но съществува божествен промисъл. Ако Всевишният пожелае някоя конкретна душа да работи тук на земята, дори след осемнадесет или двадесет и един ден, Всевишният може да я отведе в друг канал на динамично, божествено съзнание и да я върне обратно, за да действа на земен план.

    Сахаджа самадхи е най-високият тип самадхи. В това самадхи човек пребивава в най-високо ниво на съзнание и едновременно с това е способен да работи в грубия физически свят. Той запазва изживяването на нирвикалпа самадхи като едновременно извършва земни дейности. Идентифицирал се е с душата и в същото време използва тялото като съвършен инструмент. В сахаджа самадхи човек извършва обикновените дейности, които правят останалите човешки същества. Но в най-дълбоките глъбини на своето сърце той е изпълнен с божествено просветление. Когато някой постигне сахаджа самадхи, той става Господар и Владетел на Реалността. Той може когато поиска да се изкачи до Най-Висшето, след което да се върне долу в земното съзнание за проява.

    Дори след като достигне най-високия тип реализация, в много редки случаи някой бива благословен със сахаджа самадхи. Много малко духовни Учители са постигнали това състояние. За сахаджа самадхи е необходима безкрайната Милост на Всевишния. Сахаджа самадхи идва само когато човек е установил неразделно единство с Всевишния или, в редки случаи, когато някой иска да покаже, че той е Всевишният. Този, който е постигнал сахаджа самадхи и остане в това самадхи, съзнателно и съвършено проявява Бог във всяка секунда и затова е най-голямата гордост на Трансценденталния Всевишен.
    " Шри Чинмой
    Активен

    "... Защото в (от)даването получаваме и в смъртта се раждаме за Живота Вечен..." св. Франциск от Асизи
    Pelin
    ОЙ 8:11
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 284


    Red Overtone Serpent

    WWW
    « Отговор #28 -: Юли 23, 2012, 18:19:44 »

    Цитат
    УМЪТ И ПРИРОДАТА НА УМА
    Най-революционната идея на будизма е, че животът и смъртта са в ума и никъде другаде. Умът се смята за универсална основа на всички преживявания - създател на щастието и създател на страданието, създател на това, което наричаме живот, и на това, което наричаме смърт.
    Умът има много аспекти, но два от тях изпъкват особено силно. Първият е обикновеният ум, наричан на тибетски сем. Ето как го дефинира един учител: „Това, което притежава различаващо осъзнаване, това, което притежава усещане за дуалистичност - което се вкопчва в нещо външно или го отхвърля - това е обикновеният ум. В основата си то е онова, което може да се асоциира с „друго", с всяко „нещо", което възприемащият възприема като различно от себе си." Сем е колебаещият се, дуалистичен, мислещ ум, който може да функционира само по отношение на проектирана, но погрешно възприета външна отправна точка.
    И така, сем е умът, който мисли, крои планове, желае, манипулира, който избухва в гняв, който създава и се потапя във вълни от отрицателни емоции и мисли, който непрекъснато трябва да се уверява в своето „съществуване", да го потвърждава и да го доказва чрез фрагментиране, концептуализиране и затвърждаване на жизнения опит. Обикновеният ум е непрекъснато променяща се и неизбежна плячка за външните влияния, за навиците и условностите. Учителите го сравняват с пламък на запалена свещ, поставена на прага на пътната врата. Той е уязвим за всички ветрове - според обстоятелствата.
    Погледнат от един ъгъл, сем трепка, непостоянен е, вкопчва се и непрекъснато се интересува от чуждите работи, а енергията му се изразходва, за да проектира себе си навън. Понякога мисля за него като за подскачащо топче или като за маймуна, която непрестанно скача от клон на клон. Погледнат от друг ъгъл обаче, обикновеният ум притежава една фалшива стабилност - удобна самозащитна инерция, наподобяващо камък спокойствие, съставено от вкоренени навици. Сем е хитър като корумпиран политик, скептичен, недоверчив, експерт в заблудите и измамите, „гениален - пише Джамянг Кхиентсе - в нечестните игри". Именно в рамките на хаотичните, объркани, недисциплинирани и повтарящи се преживявания на този обикновен ум - сем, ние се променяме и умираме.
    Освен това съществува и същинската природа на ума, неговата най-съкровена същност, която е неподвластна на смъртта и промените. Понастоящем тя е скрита в собствения ни ум, в нашия сем, обвита и обгърната от потока на нашите мисли и чувства. Точно както силният порив на вятъра може да разнесе облаците и да открие светещото слънце и синьото небе, така при определени обстоятелства, в момент на вдъхновение, можем да зърнем природата на ума. Това „зърване" може да е различно по дълбочина и продължителност, но при всички случаи ще ни донесе известно просветление, разбиране и свобода. Това е така, защото природата на ума е самият корен на разбирането. На тибетски ние наричаме това Ригпа - първично, чисто и непроменящо се осъзнаване, което в същото време е интелигентно, осведомено, лъчисто и винаги будно. Може да се каже, че това е знание за знанието.
    Не правете грешката да смятате, че природата на ума е свойство, присъщо единствено на нашия ум. Всъщност тя е природа на всичко. Няма да сгрешим, ако кажем, че да разберем природата на ума означава да разберем природата на всичко.
    Светците и мистиците на всички времена са украсявали проникновенията си с различни имена, давали са им различни лица и тълкувания, но това, което са преживявали, по същество е основната природа на ума. Християните и евреите наричат това нещо „Бог", хиндуистите го наричат „Аз", „Шива", „Брама" и „Вишну", мистиците Суфий го наричат „Скрита същност", а будистите - „буда-природа". В сърцето на всички религии лежи убеждението, че съществува фундаментална истина и че този живот е една свещена възможност тази истина да бъде разкрита и осъзната.
    Когато чуем „Буда", ние, естествено, мислим за индийския принц Гаутама Сидхарта, който постигнал просветление през VI столетие преди Христа и посочил духовната пътека, следвана от милиони хора в цяла Азия, известна като будизъм. „Буда " обаче има много по-дълбок смисъл. Това означава човек, всеки човек, който напълно се е пробудил от неведението и е открил огромния си потенциал за мъдростта. Буда е този, който е довел до окончателен край страданията и мъките и е открил вечните и безсмъртни щастие и духовен мир.
    За много от нас в този век на скептицизъм това състояние може да изглежда като сън или фантазия или пък постижение извън нашите възможности. Никога не бива да забравяме, че Буда е бил човешко същество - като вас, като мен. Той никога не е претендирал за божественост, а просто е знаел, че притежава буда-природа, семенцето на просветлението - така, както и всеки друг. Буда-природата е рождено право на всяко чувстващо същество и аз винаги казвам: „Нашата буда-природа с нищо не е по-лоша от буда-природата на всеки буда." Ето това е радостната вест, която Буда ни носи от просветлението си в Бодхгая - вестта, която много хора смятат за толкова вдъхновяваща. Неговото послание, че просветлението е у всекиго от нас, ни дава огромна надежда. Чрез практика всички ние можем да се пробудим. Ако това не беше така, не би било възможно през вековете, а и чак до наши дни, да има толкова много просветлени индивиди.
    Говори се, че когато Буда постигнал просветление, единственото, което искал, било да покаже на всички нас природата на ума и да сподели напълно нещата, които е осъзнал. Но той също така е виждал - с тъга и безкрайно състрадание - колко трудно би било за нас да разберем това осъзнаване.
    Защото макар и да имаме същата вътрешна природа като Буда, ние не сме я разпознали, тъй като тя е скрита и „опакована" в обикновения ни индивидуален ум. Представете си една празна ваза. Пространството вътре по нищо не се отличава от пространството вън. Единствено крехките стени на вазата отделят едното от другото. Нашият буда-ум е скрит зад стените на обикновения ни ум. Когато постигнем просветление, все едно че тази ваза се е счупила. Пространството „вътре" мигновено се смесва с пространството „вън". Те стават едно. Тогава ние осъзнаваме, че те никога не са били отделени или различни; те винаги са били еднакви.
    Согиал Ринпоче

    В "буда природата", в онзи аспект на ума, който е присъщ на всичко и който с нищо не е по-различен от "буда природата" на каквото и да е "друго", липсва "аз", защото "там" няма "ти".
    "Аз" и "ти", чувството за "аз"-ност, за "съм"-ност, са част от Илюзията, от Сансара.

    Пет клеши, пет скандхи...
    Цитат
    Следователно Шарипутра, всички дхарми са пустота. Няма характеристики. Няма раждане и няма прекратяване. Няма нечистота и няма чистота. Няма намаляване и няма увеличаване.

    Следователно, Шарипутра, в пустотата няма форма, няма усещания, няма възприятие, няма формации, няма съзнание;

    Няма око, няма ухо, няма нос, няма език, няма тяло, няма ум;

    Няма проявление, няма звук, няма мирис, няма вкус, няма докосване, няма дхарми;

    Няма дхату на очите... [до липса на]...дхату на ума, няма дхату на дхармите, няма дхату на ума-съзнание;

    Няма невежество, няма край на невежеството... [до липса на] ...старост и смърт, няма край на старостта и смъртта;

    Няма страдание, няма произход на страданието, няма прекратяване на страданието, няма път, няма мъдрост, няма постижение и няма не-постижение.

    Следователно, Шарипутра, тъй като бодхисатвите нямат постижение, те пребивават чрез Праджняпарамита. Тъй като няма заблуденост на ума, няма страх. Те преминават отвъд фалш и постигат пълна нирвана.
    "Сутрата на сърцето на трансцеденталната мъдрост" (Праджняпарамита Хридая), Буда Шакямуни
    Активен

    "... Защото в (от)даването получаваме и в смъртта се раждаме за Живота Вечен..." св. Франциск от Асизи
    mamagaya
    Гост
    « Отговор #29 -: Юли 23, 2012, 20:18:43 »

    Излиза че ние живеем в съзнанието на бога и нашите възможности и способности са безкрайни във времето и пространството Усмивчица Усмивчица

    Активен
    Страници:  1 [2] 3 4 5   Нагоре
    Отиди на:  


    Подобни теми:
    Заглавие Започната от Отговори Прегледи Последна
    публикация
    Пътища за духовно развитие, себереализация, просветление
    Духовни учения
    nre 0 2173 Последна<br />публикация Декември 31, 2010, 01:26:03
    от nre

    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Паник атака | Планински кристал - Кварц  © Copyright