Колективна онлайн медитация за прочистване на енергийното поле около България
(Всеки Понеделник, Сряда и Неделя от 22:00ч.)


          

Страници: [1]   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Затъпяване. Целта на държавното образование и създаването на евтина работна ръка  (Прочетена 1197 пъти)
Quantum
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 25

« -: Април 27, 2012, 13:07:47 »

Това е проблем които засяга всички родители и ученици!!! Ето една история която намерих в интернет сутринта като се събудих с тази мисъл, че идеята на образованието е точно такава и се оказа че съм познал!

Дъщеря ми Софи е една от пълните отличнички в своя клас – шестици отгоре до долу, в 4-ти клас на едно от може би най-добрите училища в града. Тя е ученолюбива, прилежна, изрядна с дисциплината си и с отношението си в часовете и извън тях. Казано по друг начин, дъщеря ми е перфектна ученичка (знам това и от съвсем личен опит, тъй като въпреки, че е много самостоятелна, понякога й помагам да се подготвя за някои уроци или домашни). И като всеки родител на подобно добро дете, аз много се гордея с нея – както заради успехите й в училището, така и в спорта (танците)!

Напоследък се замислих дали дъщеря ми всъщност не е прекалено перфектна ученичка.

Наскоро на плажа разговаряхме със Софи и аз я попитах за нещо, свързано с историята, за което знам, че са го учили по предмета “Човекът и обществото” (нещо като нашата “История”). Детето ми се замисли за момент, а по погледа й разбрах, че не е сигурна какво я питам и какъв следва да е отговорът. След което ми каза “Тате, учила съм го това, но ние взехме този урок в началото на срока и аз вече всичко съм забравила!” А когато я попитах за още нещо, свързано с темата, тя ми каза “Ама на нас това не ни го искат да го знаем!”
Голямото зубрене

Този разговор на плажа (и допълнителни наблюдения и впечатления от учебния процес през годината, разбира се) ме провокира да се замисля (за пореден път) каква огромна по обем информация и аз самият съм поглъщал в училище – невъобразими количества сложна материя по математика, български език и литература, биология, история, химия, физика и т.н. Формули, теореми, аксиоми (завърших Математическа гимназия), дати, исторически събития, имена на хора, химични елементи и формули, венчелистчета, чашелистчета, амплитуди, сили на триене и опън и т.н. и т.н. Много от тези неща е трябвало да уча и възпроизвеждам наизуст, за да получа така желаните шестици!

В последствие – здраво зубрене в университета – висша математика, детерминанти, транспортни задачи, интеграли, имена и събития от всякакъв характер, икономически теории, статистически формули и коефициенти, финансови термини, разпоредби и тенденции, активи, пасиви, балансова стойност, синтетични и аналитични сметки, маркетингови теории, термини, мениджърски теории, психология, философия, търговският закон… Научаваш (я го разбираш, я не), възпроизвеждаш на изпита, получаваш оценка, минават 3 дни, забравяш всичко. И така до следващия изпит.

Когато стане дума за образование, задавам си въпроса “Какво от това, което съм учил в най-дълбоки подробности (или поне така съм си мислел – че е в дълбоки подробности) помня днес и какво от него ми върши някаква работа?” Отговорите понякога дълбоко ме натъжават, защото ми навират в очите спомена за едно безвъзвратно изгубено време и за похабена значителна енергия (аз лично наистина се стараех и като цяло учех здраво), а в отговорите на дъщеря ми съзирам подобна тенденция – в училище да се учат огромен брой абстрактни, неясни, нерядко неприложими или напълно ненужни неща (или преподавани по неподходящ начин), които много трудно се разбират и естествено – ужасно бързо се забравят.

Какъв е резултатът от всичкото това бъхтене?

Какъв е резултатът от това голямо бъхтене, което наричаме “учене” (двуцифрено количество години)? Затъпяване! Затъпяване, причинено от учене (каква ирония) в комбинация от други неща като групово единомислие, страх от поемане на лична инициатива, липса на креативност, дефицит на персонална отговорност, самоцелен стремеж към получаване на висока оценка (а не на знания и умения), подмазване на висшестоящите, от които зависи оценката, и др.

За всичко това пише в своята книга “Затъпяване. Скритата цел на държавното образование” Джон Гатоу – вече пенсиониран учител с почти 30 годишна учителска практика, автор на няколко книги по темата за образованието, отличен с награди за “Учител на годината на град Ню Йорк” и “Учител на годината на щат Ню Йорк”. И добре, че са престижните награди, които малцина получават, за да бъдат взети под по-сериозно внимание критиката и идеите на Гатоу за съвременното образование, в противен случай някои с лека ръка биха махнали и отбелязали “Какво ме занимавате с някакъв си учител?!”

ето и клип за по-мързеливите  Ухилен
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ENLvHqMQ9XA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ENLvHqMQ9XA</a>



Активен
Странник
Global moderator
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1380


  • Град: Варна
  • « Отговор #1 -: Април 27, 2012, 13:33:12 »

    Образователната система само дава минимума за да си адекватен в 21 век...
    Няма закон или принуда които да забраняват човек да чете и работи над себе си...
    Това че не го прави... е въпрос на личен избор защото така е по-лесно за момента...
    Но всъщност след време се оказва че така е много по-трудно да се живее и да си адекватен на реалността в която живеем...
    Който иска силно нещо...намира начин.
    Който не иска нещо...си намира оправдания и виновни...
    Активен

    Ако не ние -кой? Ако не сега - кога?
    Светлина и Тъма
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 32

    « Отговор #2 -: Април 27, 2012, 13:35:02 »

    Ами незнам но наистина много информация дават то аз само по 1 предмет трябва да у4а цял ден .. а съм 7-ми клас.
    Имам приятели дето единия беше в Турция а другия в Италия и там е много по разли4но то аз ако съм там само 6-тици Ухилен
    Активен
    Kissing You Good Night
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 448


  • Град: Варна
  • zdr kp животче, вървиш ли?

    « Отговор #3 -: Април 27, 2012, 15:53:37 »

    Ами незнам но наистина много информация дават то аз само по 1 предмет трябва да у4а цял ден .. а съм 7-ми клас.
    Имам приятели дето единия беше в Турция а другия в Италия и там е много по разли4но то аз ако съм там само 6-тици Ухилен
    Ами, моето момче, ако искаш, на ЛС мога да ти разкажа какво съм преживявал на твоята възраст (не е за разправяне на всеослушание), но сега съм завъдил т.нар. от мене модуларно учене - уча по това, което имам за важно малко по-усилено от номинала, после (след изпита) чистя кеша.
    Систематично знание трупам в духовната област и по отношение на руския език. За българския, по който през май ми предстои матура, пак прилагам модуларното учене - всичко това е една голяма тъпотия, в която се наливат маса пари, излизащи от джоба ни и отиващи по институциите за заплати на разни канцеларски мишки. Не мисля, че докато не се вдигнем и не кажем едно голямо "НЕ!!!" на сегашнта тъпотия и цигания, да утрепем някой министър или нещо такова, някой ще чуе. Хората от бюрокрацията се числят към отделен биологичен вид - Homo Bureaucraticus. (чете се хомо бюрократикус)
    Този вид се размножава в центровете за квалификация на административни кадри, живее заради заплатата и/или подкупа (в по-късен еволюционен етап - заради пенсийката) и нищо не вършат, освен да консумират невероятни количества кафе, да симулират активна работа, да клюкарстват за съседите си по кабинет и други все съдържателни дейности. Най-отличителна тяхна черта е, че генетически са много по-близки до маймуните, отколкото до атлантите и лемурийците, от които е излязъл Homo Sapiens recens.
    Та толкова засега за образованието.
    Активен

    Повърхностната температура на атмосферата на Уран е -225°С. Или с около 45° повече от тази на сърцето и душата ми
    protoplasma
    Гост
    « Отговор #4 -: Април 27, 2012, 19:47:29 »

    Всички видове наложени системи са "месомелачки". Образователната също. Тя е втората, през която почти всяко дете минава. Първата са родителите... отдавна минали през всички останали.
    Ако някой имаше нужда от умни, дейни и образовани хора, може би навсякъде щеше да се лансират педагогически похвати, подобни на валдорфските.
    Ето я темата, за тези, които не са попадали на термина "Валдорфска педагогика". Аз не бях.
    Винаги съм мислил, че ако някога нося отговорност за развитието на дете, в съвременни условия, то ще го го гледам в гората. Да, но... така ще го лиша от възможност да се социализира, а пък то може да иска точно това. Поради тази причина, считам този вид педагогика, за особено удачен вариант. Останалото, както каза Стран - е въпрос на самообучение.
    Активен
    ИВЕВЕ
    Гост
    « Отговор #5 -: Април 29, 2012, 17:30:12 »

    Този вид се размножава в центровете за квалификация на административни кадри, живее заради заплатата и/или подкупа (в по-късен еволюционен етап - заради пенсийката) и нищо не вършат, освен да консумират невероятни количества кафе, да симулират активна работа, да клюкарстват за съседите си по кабинет и други все съдържателни дейности.
    Този вид се изгражда много прецизно от системата и представителите му са единствените с шанс за социализация и някакво обществено положение. Бита карта, що се касае до развитие или обективност, но пък с единствена сила - лицемерие, лицемерие и пак лицемерие. Да се правим, че всичко е супер, приказно, вместо да си го направим такова - сериозна, доказала се, народопсихология. Ама нейсе, то и да не си бюрократично недоразумение, ставаш обществена издънка.
    И другите са бита карта, в чисто социален план, обаче.
    Активен
    Sunshine(sun)
    Разумна Любов
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 980


  • Град: Тук и сега
  • Тук и сега ...

    100006741217887
    WWW
    « Отговор #6 -: Май 17, 2012, 09:30:03 »

    Сегашната образователна система, не може да научи децата на нищо.Понеже децата се раждат със способности и дарби които са неразбираеми за старото поколение.
    Това го доказа предаването "таланта на България". Там имаше таланти които са подминали времето си.Таланти които са родени така.И таланти които няма какво да научат от родителите си.Самите родители , баби,дядовци , всички които са от миналото трябва да се учат от децата си.Понеже начина им на живот е грешен.
    Самата образователна система е основана на ненужни знания с които не може да оцелеем в този развиващ се свят.Тя не ни развива, а ни затъпява и потиска способностите ни.Това е мое мнение и аз не виждам нищо полезно в живота на моите родители и на всичко създадено от техните набори и родители.Как може да ме научи на нещо човек, които се нарича учител и не знае елементарни неща за живота и природата.Не знае как да се грижи за тялото си.Не знаят какво е компютър,аура,чакри,дух, не знаят какво е светлината и въздуха.И как да се свържат с природата.На какво да ме научат вие ми кажете.Да пиша правилно ,мисля е излишно.
    Затова го има този форум и хората в него задружно се учим и развиваме понеже няма кои да ни научи.Старото поколение да се учи от нас.Това си е моето мнение и не натоварвам никои.
    Хората от новото време ме разбират.Нека светлината ви води.
    Колкото до целта на държавата и образованието.Ами просто е, те виждат края на всичко тяхно и старо и искат народа да е тъп и неразвит понеже ако се развием и разберем тайните на природата , тези хора които ни управляват няма да са нужни.И няма да имат техните ценни парички с които се угояват като п......а.Затова всичко е да ни ограничава и затъпява.
    Помислете и ще го разберете.Дори и Исус бе затрит с тази цел да може църквата и нейните варианти да съществуват и да дърпат пари.Ако Исус бе жив нямаше да има нито църква нито папа, нямаше да са нужни.Те го затриха и после най брутално си присвоиха заслуги.
    Така е с всичко.Управниците искат да сме стадо овце , а те овчарите и ние да мълчим и да даваме вълна и мляко, но това е малко и искат и да ни колят за месо по-някога.Нито учител, нито поп , нито управник от властта не познавам които да е слаб и развит духовно.
    Но това е тема която ме интересува но не искам да се дискутира понеже така се генерира отрицателна енергия, тя не ни е нужна и за всички си има нещо измислено с по-висок еволюционен произход.Те не са наша работа.Наша работа е да разберем Планетата и Природата.
    Затова не мразете никои и се обичайте. Обичайте и тези които ви мразят.
    Активен

    Страници: [1]   Нагоре
    Отиди на:  


    Подобни теми:
    Заглавие Започната от Отговори Прегледи Последна
    публикация
    Целта на музиката
    Музика
    lessus 7 1422 Последна<br />публикация Юли 18, 2010, 13:04:59
    от nia.boneva6
    Целта или Пътуването - кое е по-важно? « 1 2 »
    Духовни учения
    Ich 17 1851 Последна<br />публикация Май 26, 2012, 17:15:53
    от Ich
    Протестни действия срещу орязването на парите за образование
    Инициативи
    Kery 1 608 Последна<br />публикация Октомври 20, 2010, 15:52:56
    от Аэ съм
    ЦЕЛТА И ПРАВОТО - Откъс от транссърфинг на реалността
    Книги
    mamagaya 3 848 Последна<br />публикация Май 17, 2011, 18:36:28
    от Sentinel
    Лекция на Кен Робинсън за нашето "образование"
    Видео клипове
    Kissing You Good Night 1 581 Последна<br />публикация Август 24, 2011, 18:43:24
    от Финист

    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Ширинан | Психолог  © Copyright