Духовно развитие

          

Страници:  1 2 [3] 4 5   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: НЯКОИ ОПАСНОСТИ ПРИ МЕДИТАЦИЯ  (Прочетена 8795 пъти)
eli_es
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 5

« Отговор #30 -: Март 13, 2012, 14:42:03 »

А като се пречистя достатъчно, дали ще мога сама да достигна до нивото, в което да видя и преживея другите си превъплъщения? Ще ми трябва ли водач, който да ме насочи, за да не се изгубя? За това нещо си мечтая от триндесет годишна.
Активен
sarabia
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 174


  • Град: Варна
  • « Отговор #31 -: Март 26, 2012, 13:59:13 »

    Всякакви духовни практики са опасни ако нямаш водач. Току виж имаш широко отворени канали и бързичко се издигнеш до низшия астрал, и като станеш обект на внимание от тяхна страна кой ще те измъква от там?
    Активен

    Не се опитвай да ме опознаеш,аз нямам име,нито форма.
    Мислиш ли,че много знаеш сам поставил си си норма.
    В мен ти виждаш своя лик,тъй както си въобразяваш.
    Дори да сменям моя ник,пак сам със себе си оставаш.
    Bora
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 8

    « Отговор #32 -: Април 30, 2012, 00:39:55 »

    Здравейте, аз не мога да се похваля със здравословен начин на живот що се отнася до тютюнопушенето и донякъде и храната, но духовните въпроси силно ме вълнуват. Не съм наясно с методите за медитация или поне не бях до онзиден, но ми се случва, докато съм в компания с приятели просто да се "изключвам". Това е за кратко, но така си отпочивам, а ми се случва и когато съм сред хора, чиито теми на разговор не ме интересуват. Преди два дена ми се случи нещо странно. Легнах си и реших да се опитам да се концентрирам и изведнъж видях малка бяла светлина, сякаш идваща от много далече. Тя се мърдаше, подобно на морси фар, а когато се преместваше видях първоначално два силуета. По-отчетлив беше единият, който беше на мъж, другият не успях да го видя. Светлината изгледаше и се местеше точно като морси фар. Всичко изглеждаше много реално, а светлината много силна и бяла. Малко по-късно светлината  пак се появи, но силуетите не се виждаха, но от тъмнината се виждаха сиянията на тъмни неопределени фигури ( не изглеждаха човешки, може и на предмети да са били). КОгато виденията изчезнаха почувствах за момент, че съм някъде, където е ... не знам как да го опиша, да кажем, че почувствах щастие, но беше за много кратко, сякаш успявам да стигна, за да разбера какво е, но още не съм готова. На другия ден през деня отново се опитах да медитирам или там каквото правя. Не видях фигури, но някаква много силна жълта светлина се появи и аз се стреснах, направо подскочих.  Ах да, също така усешам все едно ток ми минава през тялото. Има и други неща, но не знам как да ги опиша като усещания...Някой с подобни преживявания? И какво или кои са тези фигури?
    Активен
    Светлина и Тъма
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 32

    « Отговор #33 -: Април 30, 2012, 08:25:49 »

    При мен няма опасност защото има кой да ме напътства
    Активен
    Ich
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 1650

  • Град: различни планетки
  • Michail Kolev
    « Отговор #34 -: Април 30, 2012, 14:20:53 »


    Здравейте, аз не мога да се похваля със здравословен начин на живот що се отнася до тютюнопушенето и донякъде и храната,


    Здравей и добре дошла!
    Човек може да се промени, ако го поиска и се постарае.
    Не става лесно и бързо, но не е невъзможно.

    Цитат

    но духовните въпроси силно ме вълнуват.


    Значи си попаднала на подходящо място, защото и нас ни вълнуват.

    Цитат

    Не съм наясно с методите за медитация или поне не бях до онзиден


    А какво се случи тогава?


    Цитат

    Преди два дена ми се случи нещо странно.


    Интересни са образите, които описваш.
    Поради факта, че са се появили при тези твои духовни занимания,
    може би е добре да продължиш с тях.
    Ако намериш правилния за тебе път, рано или късно ще развиеш духовните си способности. В частност, вероятно ще разбереш и отговора на въпроса:

    Цитат

    И какво или кои са тези фигури?


    Правилната медитация винаги се извършва без напрежение, ненасилствено, като продължителност - според времето, с което разполагаме и през което изпитваме удоволствие от нея.
    Активен
    Bora
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 8

    « Отговор #35 -: Април 30, 2012, 15:12:05 »

    Блягодаря за отговора Ich, но честно казано след като прочетох, че има опастности при медитацията, не знам дали е редно да продъжавам. Даже съм изненадана,че изобщо имах видения. Тук чета за разни намеси от някакви същества и т.н. ,които са опасни и могат да те обсебят, а на друго място  пише, че тези страшни същества се появяват, за да проверят смелостта на медитиращия. Ето тук има някои описания на някои неща, които почувствах и видях: http://www.yoga108.info/meditation_yoga/experience_meditation.html
    Активен
    Ich
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 1650

  • Град: различни планетки
  • Michail Kolev
    « Отговор #36 -: Април 30, 2012, 15:48:30 »


    Тук чета за разни намеси от някакви същества и т.н. ,които са опасни и могат да те обсебят, а на друго място  пише, че тези страшни същества се появяват, за да проверят смелостта на медитиращия. Ето тук има някои описания на някои неща, които почувствах и видях: http://www.yoga108.info/meditation_yoga/experience_meditation.html


    Да, опасности съществуват и човек трябва добре да ги изучи, за да може да ги избегне.
    В описанията, линк към които посочваш, четем за човек, медитиращ по 5 часа и други крайности, които могат да доведат до сериозни опасности.

    За някои от тези опасности Р. Щайнер пише в книгата си Как се постигат познания за висшите светове:


    Душата живее непрекъснато във висшите светове и осъществява там своите действия.
    Във висшите светове тя открива истински импулси за своята работа върху физическото тяло.
    За обикновения човек този негов висш живот остава неосъзнат.

    Обаче окултният ученик го издига до равнище на един съзнателен акт.
    Това променя живота му из основи. Докато душата не стане виждаща, тя
    се направлява от висши духовни сили. И както сляпороденият след
    операция, която му връща зрението променя целия си живот и отхвърля
    всяко опекунство, така чрез окултното обучение човек преобразява целия
    си предишен живот. Сега той трябва да поеме съдбата в свои собствени
    ръце.

    Ясно е, че в началото ще бъде изложен на заблуждения и грешки,
    каквито обикновеното съзнание изобщо не подозира. Сега той открива
    мотивите за своите действия в онзи свят, от където по-рано висши сили и
    Същества независимо от неговото съзнание го насочваха в една или друга посока.
    Тези висши сили и Същества са част от всеобщата мирова
    хармония, която сега той трябва да напусне. Отсега нататък, той ще
    предприема своите действия сам, докато по-рано те бяха извършвани
    вместо него от силите и Съществата на духовния свят. Тъкмо поради тази
    причини в окултната литература често се говори за опасностите, свързани
    с навлизането в духовните светове. Много от описанията могат да
    изпълнят по-боязливите души с истински ужас, когато те отправят поглед
    във висшия живот.

    Трябва категорично да заявим, че тези опасности възникват само тогава, когато са пренебрегнати необходимите защитни мерки. Ако обаче защитните мерки и указанията, които дава истинското окултно обучение, бъдат спазени, човек не само прониква в духовния свят понесен от изживявания, чиито величие и мощ надхвърлят дори и най-смелите и фантастични очаквания на сетивния човек, но прави това така, че не може и дума да става за увреждане на неговото душевно или телесно здраве.

    Несъмнено, там човекът среща ужасяващи сили и Същества, които го
    заплашват на всяка крачка. От друга страна, възможно е да подчини
    определени сили и Същества, за които сетивното наблюдение няма
    никаква представа. Голямо е изкушението, да ги впрегне в служба на
    своите лични интереси, или пък поради незнание, да ги употреби по
    неправилен начин. По-нататък ще говорим за част от тези забележителни
    изживявания, и по специално, за срещата с "Пазача на прага".
     
    Обаче не трябва да забравяме:

    Враждебните спрямо живота сили съществуват и за тези, които не знаят нищо за тях. Вярно е, че в този случай отношението им към човека се определя от още по-висши фактори, и че то се променя, ако човек пристъпи в непознатия досега свят в пълно съзнание. За тази цел той трябва да извиси личното си битие и неимоверно да разшири полето на своите действия.

    Една сериозна опасност дебне окултния ученик само тогава, когато поради нетърпение и гордост си припише твърде рано известна самостоятелност спрямо определени свръхсетивни опитности, без да изчака подробно запознаване със законите на свръхсетивния свят.

    Смирение и скромност, в тази област са не по-малко важни качества, отколкото в обикновения живот. И ако окултният ученик действително ги притежава, може да е сигурен, че навлизането му във висшите светове няма да представлява никаква опасност за неговото здраве и за неговия живот.

    Преди всичко, не бива да се пропуска никакво противоречие между висшите опитности и изисквания на обикновения живот. Истинските си задачи човек има да извърши тук на Земята. И ако някой пренебрегне земните си задачи и потърси убежище в един друг свят, може да бъде сигурен, че няма да постигне своята цел.

    Обаче това, което сетивата обхващат, е само част от света. Докато в
    духовния свят са Съществата, чиито видим израз намираме в сетивните
    процеси и факти. Трябва да сме в съучастие с Духа, за да пренесем
    неговите откровения в сетивния свят.

    Човекът активно формира облика на Земята, влагайки в нея познанията
    си от духовния свят. Тази е неговата истинска задача. И той е длъжен да
    се устреми към нея, защото физическата Земя зависи от духовния свят;
    защото тук, на земята, истинските и автентични човешки действия
    са единствено в ръцете на тези, които проникват в световете,
    където са скрити всички съзидателни сили.


    Ако човек пристъпи с такова светоусещане към своето окултно обучение и нито за миг не се отклонява от предварително избраната посока, не трябва да се опасява от нищо.
    Евентуалните опасности не бива да отклоняват никого от стремежа към
    окултното обучение; но за всеки от нас те могат да се превърнат в строг
    призив за овладяване на едни или други качества, каквито окултният
    ученик е длъжен да притежава.
    Активен
    Soul
    love
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 104

    for heaven's sake

    « Отговор #37 -: Май 01, 2012, 11:04:58 »

    Namaste Ich ! Намирам информацията от теб за много полезна. Досега не бях сигурен колко си заслужава да прочета каквото и да е било на  Р.Щайнер , но вече имам интерес. За което Благодаря на теб.
    Активен

    We live in illusion and the appearance of things. There is a reality. We are that reality. When you understand this, you see that you are nothing, and being nothing, you are everything. That is all.^
    max1bmw
    *
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2

    « Отговор #38 -: Декември 11, 2012, 20:17:08 »

    Здравейте. От съвсем скоро медитирам и моята цел е само да се пречистя от всички вредни неща, които съм натрупала. Първият път, когато медитирах, от очите ми потекоха сълзи, а после ръцете ми вибрираха в продължение на 10 мин., дори след края на медитацията. Сега като че ли наистина трябва и аз да легна, защото и за се чувствам много замяна и отнесена и не мога да стана веднага. Нормално ли е всичко това?
    Не, не е нормално. Забрави за медитацията. Причинява редица странични ефекти, освен описаните в темата, предпоставя необратими изменения в биологичните структури на мозъка, а при продължителен 'сеанс' - от порядъка на година-две, довежда до слабоумие, опит за самоубийство или преждевременна духовна смърт. Отървавай се от нея докато не е станало прекалено късно. Аз съм изпитал нейните неблагоприятни ефекти - станах по-тъп и от домашния си любимец. Пфу !!!
    Активен
    Еlsha
    Диди
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 523


    « Отговор #39 -: Декември 12, 2012, 02:56:39 »


    Не, не е нормално. Забрави за медитацията. Причинява редица странични ефекти, освен описаните в темата, предпоставя необратими изменения в биологичните структури на мозъка, а при продължителен 'сеанс' - от порядъка на година-две, довежда до слабоумие, опит за самоубийство или преждевременна духовна смърт. Отървавай се от нея докато не е станало прекалено късно. Аз съм изпитал нейните неблагоприятни ефекти - станах по-тъп и от домашния си любимец. Пфу !!!

    Каква медитация си използвал, че и да я използваш година, че да затъпееш и защо не си я спрял докато си затъпявал от нея? Не се заяждам, ама все едно си пробвал неправилен начин, мислил си, че така или инак ще да е ефекта от нея(човек търсещ лесното) и накрая понеже не си го постигнал ефекта, а  ти е повлиял зле(което показва, че не е редно да правиш дадената медитация) и хоп, анатема!

    Недей да съдиш по твоят несполучлив опит и да се изказваш, все едно си практикуващ цял живот! Следващият път като се захванеш за "лесното" или "идеалистичното"(което да те издигне без усилие, а такова няма) като усетиш дискомфорт- спираш!

    П.П- Когато тренирах вътрешен стил кунг фу, една от жените чистеше като и сълзяха непрекъснато очите, това беше нейният начин на чистене..
    Активен

    Карма - КаРаМа - движение, живот, анализиране. Усмивчица
    max1bmw
    *
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2

    « Отговор #40 -: Декември 12, 2012, 05:07:49 »


    Не, не е нормално. Забрави за медитацията. Причинява редица странични ефекти, освен описаните в темата, предпоставя необратими изменения в биологичните структури на мозъка, а при продължителен 'сеанс' - от порядъка на година-две, довежда до слабоумие, опит за самоубийство или преждевременна духовна смърт. Отървавай се от нея докато не е станало прекалено късно. Аз съм изпитал нейните неблагоприятни ефекти - станах по-тъп и от домашния си любимец. Пфу !!!

    Каква медитация си използвал, че и да я използваш година, че да затъпееш и защо не си я спрял докато си затъпявал от нея? Не се заяждам, ама все едно си пробвал неправилен начин, мислил си, че така или инак ще да е ефекта от нея(човек търсещ лесното) и накрая понеже не си го постигнал ефекта, а  ти е повлиял зле(което показва, че не е редно да правиш дадената медитация) и хоп, анатема!

    Недей да съдиш по твоят несполучлив опит и да се изказваш, все едно си практикуващ цял живот! Следващият път като се захванеш за "лесното" или "идеалистичното"(което да те издигне без усилие, а такова няма) като усетиш дискомфорт- спираш!

    П.П- Когато тренирах вътрешен стил кунг фу, една от жените чистеше като и сълзяха непрекъснато очите, това беше нейният начин на чистене..



    Първо, Аз никога не съм изпитвал вътрешна потребност или влечение към „лесното“ и „идеалистичното“. Достигал съм до равнището на абсолютната самореализация, което се характеризира с критична чувствителност към обкръжаващия свят и безусловна връзка с Бог, при която ползите от медитацията са само една бледност. Занимавам се предимно с философия през свободното си време. В даден момент реших, че постигнатото от мен е незадоволително. Поставих се в състоянието на един безумец, едно несъзнаващо същество. Считах, че абстрактните ми способности, наред с паметта биха били драстично по-добри след няколко“сеанса“. Всъщност мисля, че ключът към гениалността на Айнщайн се крие именно в медитацията. С малко постоянство постигнах желания резултат. Можех да вникна задълбочено в някой от най-неразрешимите проблеми на философската мисъл. Преломният момент настъпи, когато насочих могъществото на мисълта си към едно боязливо създание, към причината на моите безпокойства. Живеех в един над-сетивен свят, властта на егото надделя дотолкова, че изгубих по пътя себе си. Над зейналата пропаст виждах единствено руини. И точно във времето, в което от мен се очакваше да пресъздам мимолетно образа на своите впечатления, АЗ се провалих. В съзнанието ми бликаше единствено негативна енергия, подхранвана от най-дълбоките и тъмни кътчета на несъзнанието. Проблемът не е в любовта. На този свят ме е грижа единствено за тази иделична нотка, която вилнее в мен – а именно образа на гения. Доближавал съм се до него и бих искал да споделя с вас, че само 1% от радостта и удовлетворението, което изпитах надвишава всички човешки наслади. Но душата ми копнее за още. Не след дълго краткия досег с над-сетивното се превърна в продължителни „сесии“ многократно надвишаващи определеното време за медитация. Първоначално се приддържах към един от методите, описани в Интернет (създаване на въображаем свят напр. „визуализиране на дворцов комплекс,обграден от гориста местност в центъра на която има фонтан“. Приближавах се към фонтана и сякаш докосвах с длани етерната светлина, която се проецираше над него.) не след дълго образите изчезнаха, когато негативната енергия взе предел в мен. Защо не спрях? Защо не се осъзнах? Защото съм ученик, последен гимназиален курс а медитацията не ми позволяваше да изпълнявам задълженията си. Защото въпреки последиците Аз все още се наслаждавах на ‚интелектуалното превъзходство‘ и самочувствието, което въпреки постиженията си никога не познах. Истинските проблеми започнаха в последвалото лято. Но мисля, че е излищно да продължавам историята си. Мога само да споделя с Вас, че крайният резултат е повече от потресаващ. Свалих нивото на съзнание минимум с 5 октави, ако ми позволите да се изразя по този начин. Както вече подчертах „интересувам се единствено от знания-мъдрост, мъдрост-знания и знания мъдрст“. Нищо друго не ми е потребно, дори любовта – отпратих я ВЪН от съществото ми, но наивницата все по-често ме безпокои. В безизходица съм. Да не говорим за екзистенциалната криза, страх и отчаяние. Ако не открия лек до няколко седмици, животът ми ще се срути под собствената си тежест. Да не говорим за повехналата младост, угасналия чар и сгърченото сърце от мъки и неволи.
    Активен
    shining_star
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 733

    « Отговор #41 -: Декември 12, 2012, 08:56:12 »

    Медитацията преди всичко не е цел и не е средство за постигане на нещо. Тя е сама по себе си средството и целта.
    Медитирам за връзка с Бога, за просветление, освобождение, за лечение, за себеразвитие, за решаване на проблеми, за осъществяване на желания, изобщо за нещо - това не е медитация. Тя няма мотив, не се прави за резултат, и дори не е "правене". Дори е по-правилно да се каже "в медитация съм", отколкото "медитирам" - тя не е упражнение от 5 до 6, тя е начин на живот.

    Разбира се ако практикуваш ще има резултат, но не се прави за резултат, ако го правиш за резултата само ще гониш опашката си...Усмивчица...въпроси от сорта на "що е медитация и има ли тя почва у нас", "Защо да медитираме, каква е ползата и каква вредата", няма такива въпроси. Ако мислиш "ще медитирам за да......" или пък че е възможно да ти навреди, по-добре не се занимавай.
    Активен
    Pelin
    ОЙ 8:11
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 284


    Red Overtone Serpent

    WWW
    « Отговор #42 -: Декември 12, 2012, 10:06:11 »

    Каква медитация си използвал...

    Има различни видове медитации - едните са, както се нарича със "семе" (според терминалогията на Йога-сутра на Патанджали), т.е. обект на медитацията може да бъде нещо абстрактно, като Любовта, Истината, а може да бъде и нещо по-различно, като сексуалното желание, като някакъв чисто житейски проблем, или като твоя реакция.
    Размишление с прозрение върху същността на обекта, в който проникваш и който разбираш надлъж и нашир - това е медитацията със семе + самадхи със семе.

    Има различни видове медитации в т. н. "източни учения".
    Там е работата обаче, че между тях и Християнството, независимо дали то е повече, или по-малко езотерично, въобще няма разлика. Усмивчица
    Не малко тектове има от т. н. "Светоотческо наследство". http://www.kaldata.c...&showentry=8918
    Не са малко и беседите дадени от Беинса Дуно.

    В Будизма, независимо дали през очите на Махамудра, или на Дзогчен тези обекти, сиреч мислите се наблюдават. Те сами спират, както това е описано и в Исихазма, при Суфите и т.н.
    Да се види, че обектите са лишени от "плътност" - в Будизма това се води за прозрение. Да се види и основата на тези обекти - това от къде произлизат - това е също прозрение.

    Беинса Дуно, както и всеки свестен учител съветва да се наблюдават - делата, чувствата/емоциите и мислите и да се работи върху тях.
    Състоянието без мисли е равно на Шаббат - седмия ден, Божията почивка.

    В Будизма се говори за два вида медитация, обобщено казано - аналитична медитация, която е аналогична на дълбокото размишление; и съзерцателна медитация.

    Защо Беинса Дуно е говорил доста за размишлението, като вид медитация?
    Цитат
    Притчи 2
    11. Разсъждение ще те пази,
    Благоразумие ще те съхранява.

    Първо неговите беседи имат роля на нещо, което разкрива живота и което премахва т. н. воали на неведението. Обусловения ум има много различни по вид представи за живота. Често се оказва, че тези представи нямат нищо общо с Истината. Една такава представа е, че индивидуалността е нещо напълно отделено от Цялото.
    Целта на беседите е ясна - чрез разкриване на редица истини да предразположи това обусловено съзнание към възможността да се разкрие в него крайната абсолютна Истина. Чрез тези разкрития на редица аспекти от нивата на истаната, беседите ни отдалечават от много зловредни емоции - тъгата, злобата, завистта, ревността, гнева и т. н..
    С други думи - беседите на Учителя спомагат за отварянето на сърцето и за отдалечаване от егоизтичния начин на мислене и съществуване.
    Може да се каже, че беседите са това, което те води по Стълбата към крайната Истина.
    Разбира се, че тази Стълба започва от първа чакра, което е аналог на материализма и на егоцентризма. Тази чакра/център/сфера/свят е това, което се разбира под "Ад", "Гроб" и т.н.
    Да излезеш от Егепет.
    В Будизма от там се тръгва (Хинаяна - Малката колесница), ако разгледаме трите колесници (яни), като аспекти, нива в съзнанието и тялото. Следва Махаяна (Голямата колесница) и накрая Ваджраяна (Диамантената колесница).
    В Дао се говори за три Дан-Тян - три полета на елексира - долен, среден и горен. Говори се за Дзин (възпроизвеждаща енергия), Ци (жизнена енергия) и Шън (духовна енергия)

    Качването в сърцето и идването/появата на Спасителя - Любовта, е нещо без което Пътуването е доста опасно.
    В Дао това се нарича трансформиране на Дзин в Ци.
    В Християнството единствено, чрез Сина (Любовта) - второто лице/ипостас на Бога, може да се разпознае Твореца, същността на нещата и самият Живот.

    Та беседите на Учителя най-вече водят човека към осъзнаване на редица истини, чрез което той да приближи към сърцето.
    Учителят е дал учението без да пропуска началните нива. Самото учение е цялостно. Ето защо то е и разделено на класове.

    Четеш беседите, размишляваш дълбоко над тях, което си е вид медитация и разбираш същността на живота, което те промяне, защото ставаш по-открит, по-добър, по-любящ.
    Когато Любовта изглее, тогава тя разкрива всичко останало.
    Тогава вече идва ред на съзерацтелните медитации.
    Накрая медитациите са без себе (биджа), но това чак накрая, когато човек е готов, когато ума му е готов. Инак може човек да лудне в пълния смисъл на думата, или да посегне на себе си, или на друго същество. Бил съм свидетел на тези неща.
    Любовта е защитата и условите за Пътя по-нататък.
    Ето защо и в Дао се казва, че за да разбереш какво е Духа/Шън, ще ти трабвя Ци (Жизнената енергия) - първо да я натрупаш, а после и да я трансформираш/издигнеш.
    Метафорично това е описано и в Библията - раждането и живота на Иисус Христос, смъртта Му, Възкресението и Възнесението.
    До преди това юдеина/евреина, сиреч онзи, който се е устремил право към Бога, пребивава в Обетованата Земя (Сърцето), в очакване на този Списател, който да го избави от порочната му природа - егоцентризма и неведението. Така и завършва Вехтия Завет - с установяване в Исраел - сърцето, където се изгражда Храм, или средния дан-тян, погледнато през погледа на Даоизма.

    Чак след като Любовта се възнесе/издигне на Небето, което "Небе" е аналогия на главата, чак тогава на човек му се разкрива що е то "Дух"/Шън, който тепърва бива да бъде пречистен от всички семена (биджи), за да се види неговата Чиста Природа - Бога, Светия Дух - Мира, Покоят - твоята изначална същност.
    Дух от Духа. "Този Атман е Брахман" както е казал Шри Шанкара...

    После следват още много интересни неща... Усмивчица


    Най-добрата медитацията е преди всичко Себепредлагане. Сядаш/лягаш и чакаш, без да правиш нищо, освен да си бдителен. Може успоредно с това да се ползва метода на постоянната молитва, или мантруване (джапа).
    Традиционната вечерна молитва в Юдаизма е много добра: "Отче в твоите ръце предавам духа си.", но предаванете не бива да стига само до нивото на духа, бива да засяга и тялото.
    Рамалинга Свамигал също е описал как става работата:
    Цитат
    РАМАЛИНГА СВАМИГАЛ, Валлалар. Забележителен индийски светец и поет, с дейност в средата на на 19 в. Роден е в с. Марудур, до Чидамбар, където е прочутата статуя на Натараджа (танцуващия Шива). От ранно детство проявява необичайни способности; знаел свещените писания, без да ги е изучавал. Р. освен това е олицетворение на смирението и проявява любов към всичко живо. По-късно живее в Мадрас, но винаги отделен в своя храм. Там обаче започнали да прииждат ученици, вдъхновени от простата му, но резултатна молитва към Единния Бог: "Арут Перун Джьоти, Арут Перун Джьоти, Тханип Перун Каруная, Арут Перун Джьоти" (Светлина на висшата Милост, излей се върху нас, Светлина на висшата Милост!)
    Р. в беседите и поемите си (известни от сборника му «Божествената песен на Милостта») говори за «истинното отношение» към Бога, което е неизменно, докато другите отношения са светски и затова временни. Самият той е бил женен, но подобно на Рамакришна не е консумирал брака си. Според неговите ученици и други очевици, много чудеса на изцеление и превръщане са се случвали в негово присъствие, а накрая се твърди, че при Валадура тялото му просто изчезнало в сноп от виолетова светлина (при шиваитите, даоистите, тибетците и в други традиции също се говори за възможността на пълно енергийно преобразуване на тялото при най-напредналите адепти). Но най-великото чудо според Р. е това на Любовта и състраданието. Той отричал убиийството на животните, формалните обряди, системата на кастовите разделения и религиозния фундаментализъм, което било голяма проява на смелост в тогавашното традиционно общество. Макар и основно по пътя на предаността (бхакти), той препоръчвал и вътрешно аналитично запитване, чрез въпросите: "Кое е моята истинска природа", "Откъде произлизат човешките съдби?" и т.н. Последователите му и до днес  поддържат вечен огън в неговото светилище и раздават храна на бедните.

    Р.: «О, мой Единствени, Който си в сърцето ми! Аз дойдох в този свят само от състрадание към всички живи същества!... Само благодарение на Теб аз мога да облекчавам тежките им мъки и да ги правя щастливи».

    Както казвал Шри Чимной: "(Светлината на) Медитацията се спуска."
    Снизхождение на Мир и Любов, чак до дъното ти.
    Активен

    "... Защото в (от)даването получаваме и в смъртта се раждаме за Живота Вечен..." св. Франциск от Асизи
    Престолски
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 425

    « Отговор #43 -: Декември 12, 2012, 10:39:04 »

    Привет и добре дошъл max1bmw!

    Искам да те поздравя за състоянието което си достигнал (което описваш в първите редове).
    В част от написаното от теб припознавам себе си...
    Когато четеш наоколо (форума), ще срещнеш писания от сорта:
    всеки намира своя си уникалнен начин да се развива - често различен от този
    на останалите, което според мен си е в реда на нещата.
    Казваш че си затъпял, незная в какво мислиш че се изразява
    затъпяването ти, моето мнение е че не си изгубил потенцияла си
    или ако си загубил част от интелектуалния си капаците, то бъди
    сигурен че той е пренасочен към сетива които все още не си позволяваш
    да исползваш - няма нещо което да се губи.

    Наричаш някаква жена-наивна, не те критикувам-децата също са наивни,
    мнението ми е, че ако всички бяхме по-честни към себе си в
    самоопределянето си, щяхме да знаем че наивността, е качество
    на чистия, честен човек, вярващ в себе си така, както вярва в другите.

    Да провалиш егото си не значи да провалиш себе си... На мнение съм
    че егото е там, за да ни покаже как можем да го исползваме, като наблюдаваме
    начина по който то ни исползва, това разбира се е само теория.
    Поздравявам те за труда който си положил и резултатите които си постигнал.
     
    Активен

    ☺ ∞♥ oNe レo√乇
    nikcvet
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 90


    « Отговор #44 -: Декември 12, 2012, 11:47:02 »

    Някои опасности ми изглеждат преувеличени.
    Да се достигне до силни, реални резултати при медитация е трудно.
    А опасностите се очакват едва след силните резултати.

    Много хора биха искали да постигнат нещо в медитацията, но просто не успяват,
    камо ли да се стигне до някакви опасности.
    Активен
    Страници:  1 2 [3] 4 5   Нагоре
    Отиди на:  



    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Паник атака | Планински кристал - Кварц  © Copyright