Духовно развитие

          

Страници:  1 [2]   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: С удоволствие на училище...!  (Прочетена 2241 пъти)
Angels_sky
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 26


  • Град: Варна
  • :)

    « Отговор #15 -: Февруари 25, 2011, 02:50:49 »

    Усмивчица) Извинявам се , но нещо ми направи впечетление... родители на 3 до 7 годишни деца? че те на 7 започват училище! Усмивчица Значи да се изкават само ученици ..? Усмивчица
    Активен

                     
    Еlsha
    Диди
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 523


    « Отговор #16 -: Февруари 25, 2011, 04:25:57 »

    "какво в сегашното училище не им харесва?"... като методи на преподаване, като външен вид на учителя, като интериор на учебната стая, като място за провеждане на занятията

    Че и външен вид на учителя.... Шокиран

    Ми аз нямам нищо против Клив Оуен, да ми преподава на някое самотно и дивно заливче Готин Намигване Външност- Клив Оуен, място на преподаване- самотен залив, дивнно- като интериор. Плезещ се Метода на преподаване ще си остане за мене Ухилен
    Активен

    Карма - КаРаМа - движение, живот, анализиране. Усмивчица
    Аэ съм
    Слава ввишних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение.
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2396


    Hello! I am Andy!

    « Отговор #17 -: Февруари 25, 2011, 19:18:45 »

    Според мен темата трябва да е отворена, най-вече, за текущи ученици, а не за ученици, завършили преди повече от 10 години. Но все пак всеки има право на мнение.
      Също така съм съгласен с отправените критики хххх, защото, за да изразиш разбрано мнение трябва да се опиташ да го представиш възможно най-стегнато и ясно, в съзвучие с основите граматични правила. Но очевидно тонът на Самурай не му прави чест, нито пък показва някакво умствено превъзходство над обекта на критиката му. Модераторите въобще не трябва да се намесват, камо ли да трият мнения и постове, които съдържат и зрънце градивност в себе си.
      Сега бих искал да споделя и своето мнение по въпроса за училището, от гледна точка на текущ ученик в 8-ми клас.
     
         

    Кои са неговите положителни страни?

    1. Самата идея, концепция, за създаването на една институция, която да подготви можещо, и най-важното, успешно поколение, което да бъде в крак с модерния свят, но и да тачи ритуалите и традициите на предците си, както и да развива своите вътрешни положителни качества и ценности.

    2. Училището се старае да даде основна информация за живота, протичащ на този свят, и да научи, на всичко необходимо за живеене, обучаваните. 

    3. Училището дава ясна представа, на ученика, за социалното положение в неговата страна или общност. Как? Чрез контакти с други индивиди, които са в процес на обучение.

    4. Училището дава шанс за специализация, на ученика, в дадена област, която го влече и предизвиква неговото възхищение. Например История, Биология, География, Математика и т.н.

    5. Чрез тази специализация ученика се подготвя за бъдещето си реализиране и за ролята, степента на отговорност, която ще поеме към своята страна или общност.
     
      Ето как на теория всичко е създадено перфектно. Но практиката изисква нещо съвсем повече от философията на проекта. Практиката изисква, не само реализиране на теоретичните възгледи, но и отстраняване на всякакъв вид слабости, както и предотвратяване на евентуални злоупотреби. Точно тук спираме да разглеждаме външният, идеализиран, вид на институцията училище и се потапяме в реалната вътрешна, съвременна, нейна същност.   

         

    Кои са неговите отрицателни страни?



    1. Първо е добре да видим сградата. Първите впечатления за училището, а и образованието, формират отношението на ученика към институцията. А първите впечатления се формират от сградата на училището, която олицетворява и самото образование. Затова е важно и самата сграда да е приветлива. Да не съдържа еднотипни цветове, още по-малко черно и бяло - знаем какво изразяват чернобелите светове в поезията. Затова е хубаво сградата на училището, и външно, и вътрешно, да изразява многоцветност, дъга, която да предразположи обучаваните. Мека светлина, мебел, приветливи коридори, класни стаи. Училищната сграда днес, а и от отдавна, разчита на рутината и еднообразието във формите, цветовете и украсите. Това предразполага съзнанието към строга рационалност, еднотипност и немска дисциплираност, а това може да роди само поколение, подвластно на материализма.
       Затова казвам, че училищните сгради трябва, максимално, да се приближат към топлината на домашния уют. Тогава ще се създаде усещане за социално братство, между тези, които съжителстват в "дома".  Дворовете трябва да бъдат изметени, чисти, подредени и с възможно най-много зеленина и цветя, където да бъдат осигурени перфектните условия за спортуване. Няма нужда от платени игрища и площадки. Училищните дворове са перфектни за подобни физически занимания, не само от учениците.

    2. Другият проблем е персонала. Не само учителите, но и лекари, чистачи и т.н. Те трябва да възприемат отговорността си в училището, като отговорност към родината и към великите исторически фигури, които са дали живота си, за да може да има подобни институции. Когато разберат, че те носят толкова отговорност за образованието, колкото и учениците, а и министерството, качеството им на работа би се подобрило значително. За учителите важи същото. Най-важното качество, което трябва да притежават е да бъдат специалисти по детска педагогика и да се отнасят към учениците си не като към колеги, врагове или приятели, а като у-че-ни-ци, както са се отнасяли великите философи и духовни Учители към верните си последователи - с Вяра, Надежда и Любов - Разбирането и Търпението са компоненти на Любовта. А това са духовни ценности.

    3. Другата жива сила в училището е ученика. Той приема знанията на учителя и ги нагажда към своя мироглед. Самата наука, в нейната същност, трябва да бъде предавана обективно, с чувство, но безпристрастно. В самата наука не би трябвало да има никакви предразсъдъци, спрямо политически или икономически интереси. Предразсъдъци и свой мироглед има право да бъдат оформяни само от ученика. Този мироглед ще се формира чрез обективни знания, получени от учителите по различни предмети.
      Самите ученици ще бъдат разпределяни в класове посредством сходства в интересите и характерите. Тези сходства ще се определят от специални тестове, за които спомена Сита, и които ще се държат от всеки ученик.
       Дотук разгледахме компонентите на пълноценното развитие - Духа и Материята. Материята( Сградата) е подвластна на Духа( Учители и Ученици) и осигурява Неговото развитие. В земен план, тези компоненти се определят от манталитета на съзнанието, което притежава всеки един индивид. Затова призовавам към осъзнаване на важността от прилагане на Духовните ценности в политическия и социален живот.

    4. Какво виждаме днес? Точно противоположното на пътя, който очертах в миналите точки. Затова образованието е толкова ненавиждано. Тази ненавист не отхвърля само училището, но и всяка форма на самоусъвършенстване и труд. Все пак, ако се постигне пълноценно образование ( личностно развитие в рамките на обществото) ще видим съвсем други резултати.   
     Мисълта ми за четвъртата точка е кратка, но важна. Сградата на училището да е пълна със зеленина и растителност, тъй като растенията са познати като енергийни балансьори - могат да балансират енергията, в рамките на полезното и приятното, в дадено помещение. Така, в училището, ще се балансира енергията, която постоянно се обменя между учителите и учениците.

    5. Това е учебният план. Източник на много проблеми и стимулатор за други. Всички се оплакват, че учебният план е пълна бъркотия, не учи на  нищо съществено, не работи целеустремено и спомага, най-много, за омразата към образованието и личното усъвършенстване.
       Преди време написах програма за нов учебен план, просто прототип, скица. Бих искал да припомня:

     
    Цитат
    1. Целта на образованието не е печалба на пари или 12 безсмислени години за парче хартия. Целта на образованието е да ражда хора, които преценяват нещата правилно, и които могат да посрещнат живота и всичките му трудности. Тези хора би трябвало да бъдат възпитавани в определни ценности.

    2. Духа е основата на всичко. Той трябва да предшествува ума, а ума - материята. Най-добре би било ако образованието поднася материала си в подобен ред, за да създаде една печеливша основа във съзнанието на обучавания.

    3. Обучаването на Духа се изразява във възпитаването на определени духовни ценности - Вяра, Надежда, Любов, Търпение, Състрадание (Разбиране), Помощ към по-слабите( Благосклонност), Прошка, Мъдрост, Истина, Правда и всички качества, произлизащи от тези ценности, включително и Съвест, Морал, Осъзнаване на нуждата от ред и правила, и т.н.
      Това би могло да създава на два етапа:
     - на теория( чрез съответната литература)
     - на практика( специални учебни практики, лекции, посещения на медицински центрове, социални домове, Природата)

      Обучаването на Духа трябва да е задължение на родителите до 7 годишна възраст. До тази възраст те трябва да са изградили здрава връзка със детето, а след 7-мата година то да бъде поето от държавата, обществото.

    4. Обучаването на Ума да се осъществява след започване на училище, паралелно с Духовното развитие. Така, до 4-ти клас( основата) ще се изградят основите на бъдщето на обучавания. Интуицията му ще му нашепва накъде да се развива. До 4-ти клас ще се учат всички неща, а след 4-ти ще започне разширено изучаване на дадена материя, за сметка на изучаването на други материи, където ще бъдат докоснати само най-необходимите, за живота, неща. Ще се въведе обучение, за всички училища, по една система и учебници, правилно написани.
     След 8-ми клас ще има гимназии, чието цел ще е специализирането на обучавания в дадена област. До 8-ми клас той ще е усвоил основните неща на предметите, които не го влекат и не му се отдават. След 8-ми тези предмети ще се премахнат, в зависимост от вида на гимназията, и ще се набляга на материята, в която се е потопил обучаваният. По този начин учениците няма да се претоварват със излишни знания и ще запазят интереса си към училището.

    5. Обучаването на материята и физическото състояние на децата ще е грижа на родителите до 8-ми клас. Дотогава те ще плащат за физическото развитие на детето си и дотогава те ще трябва да изградят прости спортни и хранителни навици. След 8-ми клас държавата да поема физическото развитие на обучавание, посредством гимназиите.

    6. До 4 клас ще е началното образование. До 8 клас - основното, а до 12 клас - средното. След 12 клас - още 4 години - до 22 годишна възраст, ще се кара висшето образование, което ще е изцяло под отговорността на обучавания - без родители, без държава да му се месят. Те само ще му осигуряват условията за развитие, а то ще си зависи от него. Висшето образование ще предаде основните знания на ученика за избраната, от него, професия.

    7. Всеки ще има право да работи още от 15 годишна възраст, по желание, докогато иска. А по закон, най-късно на 23 годишна възраст. Работното време ще бъде съкратено и с времето, колкото по-висок стаж, толкова по-малко работно време. Свободното време, времето с близки и приятели, също е много важно. Пенсионната възраст ще зависи според това колко е тежка една професия, колко е изтощителна. Минималната пенсионна възраст ще е на 53 години( в зависимост, мъже или жени). Но по избор, може и по-късно.

    8. Основна роля във възпитаването на трите точки, изграждащи основата, освен изкуствата, ще играят и медиите, които просто отразяват примера, който възрастните дават. Ако се дават лоши примери, ще израсне лоша младеж. Ако примерите са положителни, и резултата ще е такъв.

    9. Отново повтарям, че трябва да има последователност във обучаването на ученика. Да се има предвид дали използва повече ляво полукълбо или дясно. Аз не съм специалист, или психолог, за да създам точен план как да се възпитават тези с лявото полукълбо, така, че да уважват десните и същевременно, да постигнат големи успехи в точните науки, или пък обратното - десните да се развият правилно и да се уважават левите. Но съм убеден, че подобни специалисти има, просто не получават достатъчно средства за живеене, тук, в България. Но ако се създадат условия за поддържане живота на специалисти, то образователната система би трябвало да се превърне в приказка. Точно тук, засягаме една фундаментална ценност - родолюбието. Но, за да го възпитаваш, пак трябва да внимаваш да не го направиш прекалено космополитен или пък прекалено националист. Да обича света, но да знае откъде се е появил на бял свят, и да обича родното си място, но да знае, че то е част от света.

     
     


    Кат
    « Последна редакция: Февруари 25, 2011, 21:48:59 от Шизофреника » Активен
    nre
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 129

    « Отговор #18 -: Февруари 25, 2011, 21:30:54 »

    Рабено, с всичко съм съгласен.
    Само смятам, че асоциалността се преодолява с постепенна социализация. В асоциалност ще се чувстваш добре, но няма да имаш достатъчна предпоставка за преодоляванено й.
    Активен
    Аэ съм
    Слава ввишних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение.
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2396


    Hello! I am Andy!

    « Отговор #19 -: Февруари 25, 2011, 21:46:39 »

    Рабено, с всичко съм съгласен.
    Само смятам, че асоциалността се преодолява с постепенна социализация. В асоциалност ще се чувстваш добре, но няма да имаш достатъчна предпоставка за преодоляванено й.

     
     Така е. Но все пак... смятам да стана от онези хора, които живеят живота си така и въпреки това оставят следа след себе си.  Усмивчица

     В крайна сметка всеки трябва да следва свой собствен път на развитие, за да има радост от живота и развитието, което протича в него. Нали така?
    Активен
    nre
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 129

    « Отговор #20 -: Февруари 26, 2011, 04:52:04 »

    Рабено, с всичко съм съгласен.
    Само смятам, че асоциалността се преодолява с постепенна социализация. В асоциалност ще се чувстваш добре, но няма да имаш достатъчна предпоставка за преодоляванено й.

     
     Така е. Но все пак... смятам да стана от онези хора, които живеят живота си така и въпреки това оставят следа след себе си.  Усмивчица

     В крайна сметка всеки трябва да следва свой собствен път на развитие, за да има радост от живота и развитието, което протича в него. Нали така?

    Несъмнено ще оставиш бъдеща следа, в това съм сигурен. Мисълта ми беше да избегнеш онова, което в бъдеще може да се окаже пречка. Понеже хората сме социални животни, не можем да живеем напълно изолирани. И въпреки, че творците са по-вглъбени и самотни на фона на масата, това не трябва да приема превес в самоопределянето. Хубаво е таланта да носи повече изгода и радост, отколкото трудност в живота.
    Активен
    Azrael
    *
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 32


  • Град: Varna
  • « Отговор #21 -: Февруари 26, 2011, 10:00:36 »

    Имайки предвид че съм в техникум бих казал че практиката куца много сериозно откакто съм във стротиелния техникум часовете по практика са ми 99 процента теория много рядко практика.

    Даже повечето от темите които ги уча за 2ра професионална степен и понятие си нямам как се правят някои неща.

    Иначе понеже съм в техническо училище най голямата идиотщина по бълграски бе в 10ти клас да имам 2 часа история 1 физика.

    Иначе съм само първа смяна което е много добре.Чертая а ръка нямам против но според мен трябва е обратно първ-техническо чертане после компютърно чертане накрая проектиране на ръка но щеше да е яко да изучаваме и Архи Кад да добием визуална предства за разрезите по готино ще е.

    Като цяло това!
    Активен

    Нищо вярно всичко позволено!Слава Ерис всички почести Дискордия!
    Аэ съм
    Слава ввишних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение.
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2396


    Hello! I am Andy!

    « Отговор #22 -: Февруари 26, 2011, 19:52:38 »

    Познавам един приятел, който учи в подобно училище, в София. Той казва, че е интересно там.
    Активен
    yyy
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 161

  • Град: Варна
  • « Отговор #23 -: Март 01, 2011, 22:29:04 »

      Ето какво пише в послание на Крион за образователната система:
        "От 25 септември 2009 година влиза в сила Космически Закон за
    Образование и Развитие на всички деца от вашата планета на основата на
    Истината. В действие ще влязат такива сили, които ще внесат огромен
    дисонанс в цялата световна система на образование. Най-основните точки
    на нейната активност и транслация ще бъдат блокирани. Така действа
    Единното Космическо Намерение на всички въплътени на тази планета деца.
    На фин план всички те са изразили своето намерение да бъдат СВОБОДНИ и
    да се РАЗВИВАТ САМОСТОЯТЕЛНО извън рамките на социалната система,
    училища и дори семействата си, ако те потискат свободата и свободното
    мислене и развитие на децата си.". Бих казал първо, че много се зарадвах
    да прочета това послание. Най-после!

      Ето какво бих казал още за това как можем да съдействаме. Преди всичко
    - спрете да подкрепяте сегашната образователна система с мислене от
    рода "по-добре това образование отколкото никакво образование". Страхът
    не е добра основа на никакво образование и на никакво възпитание.
    Разберете, че днешната образователна система не може да бъде реформирана
     (ето, в едно от посланията на Бога към акад.Л.И.Маслов (25.09.2004)
     може да прочетете коя е основната причина за това), тя трябва да бъде
    заменена със съвсем нова. От друга страна - не мислете също и за нейното
    разрушаване. Тя изпълнява някаква полезна функция - да е нещо като
    занималня за учениците (а и учителите), място за срещи и общуване,
    както и за запознаване "наживо" с нейните методи на обучение и
    въздействие.  Смятам това има ценност за индигота, кристали и прочие -
    да се запознаят отблизо с това как действа това, което на тях поне не им
    харесва, за да могат да направят впоследствие нещо, което  им харесва.
    "Магията" на днешната образователна система е в това - тя винаги
    произвежда добър резултат. Тя казва "дайте ми и най-тъпия и мързелив
    човек и аз ще го принудя да учи, ако не - ще го изплюя от
    образователната система и ще му затворя вратата на възможностите за
    израстване и развитие, ще го обезвредя". Добре е да разберете, че докато
    сте тъпи и мързеливи (дори малко), склонни към развлекателен и празен
    начин на живот, вие наистина имате нужда някой да ви подкарва с тоягата,
    вие наистина имате нужда от днешната образователна система.

      По-важното съдействие обаче според мен е мисленето в положителен
    план - каква  искате да бъде новата образователна система. Важно е
    според мен това да бъде прието като задача не само от сегашните ученици
    и пряко засегнатите от днешното образование - ученици, бивши ученици,
    учители, родители на ученици, а от практически всички, които имат или
    искат да имат ново мислене. Основната идея е, че всъщност бивши ученици
    няма, че е добре да се учим цял живот, постоянно (какво точно да учим -
    отделен въпрос Усмивчица ), затова въпросът за "образователната система" би
    трябвало да засяга всички хора с ново мислене независимо от възрастта и
    сегашното им положение в живота.  Предлагам ви да мислите за:
     - местата (и сградите, но не само), където да учим (вижте в постът
    на Сангуинари вижданията на едно индианско дете);
     - материалът по отделните предмети, който бихте искали да се изучава, и
    начините (формите на обучение), по които да се изучава;
     - отношенията между учители и ученици и методите за обучение и
    възпитание, които намирате за желани и нужни;
     Предлагам ви като цяло да мислите така "по-добре това образование
    отколкото никакво образование, по-добре истинско образование отколкото
    това образование". Надявам се така най-добре ще съдействаме времето, в
    което сегашната образователна система ще стане ненужна, да дойде колкото
    се може по-скоро. А това ще стане когато има нова образователна система.
    Надявам се, че при нея да се ходи на училище ще е удоволствие! 

      Ето и предложеното в посланието на Крион утвърждение:
        В ИМЕТО НА АЗ СЪМ ТОВА, КОЕТО АЗ СЪМ,
        В ИМЕТО НА МОЕТО ВИСШЕ БЛАГО,
        В ИМЕТО НА ВИСШЕТО БЛАГО И ОСВОБОЖДЕНИЕТО НА ВСИЧКИ ДЕЦА ПО СВЕТА,
        В ИМЕТО НА СПАСЕНИЕТО НА МОИТЕ ДЕЦА,
        РОДЕНИ ОТ МЕН И ПО ВОЛЯТА НА ЕДННИЯ БОГ,
        КАТО ИЗПОЛЗВАМ СИЛАТА И ПРАВАТА НА МОЯТА АКТИВИРАНА БОЖЕСТВЕНОСТ,
    КАКТО И СВОЯТА ЛЮБОВ ПРОЯВЕНА В ДЕЙСТВИЕ,
        ПОВЕЛЯВАМ,
        ПЪЛНО НЕУТРАЛИЗИРАНЕ НА ВСИЧКИ ЗАКОНИ НА СОЦИУМА,
        НА ВСИЧКИ СОЦИАЛНИ СИСТЕМИ, ОГРАНИЧАВАЩИ СВЕЩЕНОТО ПРАВО НА СВОБОДНА
    ВОЛЯ НА ВСЯКО ДЕТЕ И ВСЕКИ ЧОВЕК В МОЯ СВЯТ.
        ТАЗИ МОЯ ПОВЕЛЯ Е ПОДКРЕПЕНА И ОДОБРЕНА ОТ РЕШЕНИЕТО НА
    ГАЛАКТИЧЕСКИЯ СЪВЕТ И КАРМИЧНОТО УПРАВЛЕНИЕ.
        ЧРЕЗ ИМЕТО И СИЛАТА НА „АЗ СЪМ” ИЗРАЗЯВАМ НАМЕРЕНИЕ ДА СТАРТИРАМ
    ПРОЦЕСА НА СЪТВОРЕНИЕ ГЪВКАВА И СЪВЪРШЕНА ОБРАЗОВАТЕЛНА СИСТЕМА, КОЯТО
    ДА Е СПОСОБНА НЕПРЕКЪСНАТО ДА СЕ САМОРАЗВИВА, УСЪВЪРШЕНСТВА И ЕВОЛЮИРА,
    А СЪЩО ТАКА ДА СЕ СЪОБРАЗЯВА С ИНДИВИДУАЛНИТЕ КАЧЕСТВА, ТАЛАНТИ И
    ИНТЕЛЕКТ НА ВСЕКИ УЧЕНИК.
    Активен

    Ползувай винаги Първоизточника
    Аэ съм
    Слава ввишних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение.
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2396


    Hello! I am Andy!

    « Отговор #24 -: Март 02, 2011, 12:16:21 »

    ууу, ако, за момент, успея да потуша бушуващите предразсъдъци, спрямо ченълингите, се оказва, че в него има капка капка истина. Смятам така, защото, приблизително, около споменатата дата, 2009 година, аз си развалих иначе отличният успех, който винаги съм имал дотогава. През учебните 2009-20010, аз намразих училището, бягах редовно от него и  за всички бе мистерия защо така, изведнъж, от върха се сринах до дъното. Тази година, в новото училище, потънах още по-надълбоко и, о, изненада!, когато преди време казах, че са ме изключили - сбърках, защото ми бяха простили последна изява. Ако допуснех да изляза извън рамките на социалният план, а често и на закона, ме гонеха директно.
      Ако наистина има такъв закон, какъвто споменаваш ууу, Бог за пореден път показва на човеците, накъде е светлината и накъде е пътя.  Усмивчица

    Цитат
    На фин план всички те са изразили своето намерение да бъдат СВОБОДНИ и
    да се РАЗВИВАТ САМОСТОЯТЕЛНО извън рамките на социалната система,
    училища и дори семействата си, ако те потискат свободата и свободното
    мислене и развитие на децата си."

      Ето това почти съм го наизустил, като мисъл, в главата си, когато се запитам "защоХммм?".

    Цитат
    Разберете, че днешната образователна система не може да бъде реформирана
    , тя трябва да бъде
    заменена със съвсем нова.

     Ето, че и други достигат до тези гениални редове. Трябва да бъде заменена със една нова и, същевременно, ефективна система. В нея, според мен, трябва да има елементи от Валдфорд, старата система и една нова, алтернативна, която аз се опитах да измисля. Ако някой има предложения за нова образователна система, да ги дава. От това зависи не само бъдещето на България, интернационалисти долни ( майтапя се), а и на целия свят. Трябва да вземем нещата в свои ръце. И най-важното да не се опитваме да помагаме на планетата. Тя сама може. Всички природозащитни организации, големите риби от тях, имат само една цел - създаването на Новият Световен Ред. Дайте ни данък за природата, дайте ни данък за изчезващата мечка, дайте ни данък за изчезваща пеперуда, дайте ни данък за растенията, дайте ни данък да отблъснем този метеорит, дайте ни данък да изчистим това, което е останало от морето, от нефетения разлик, дайте ни данък, данък, данък....  Усмивчица



    Цитат
    "Магията" на днешната образователна система е в това - тя винаги
    произвежда добър резултат. Тя казва "дайте ми и най-тъпия и мързелив
    човек и аз ще го принудя да учи, ако не - ще го изплюя от
    образователната система и ще му затворя вратата на възможностите за
    израстване и развитие, ще го обезвредя". Добре е да разберете, че докато
    сте тъпи и мързеливи (дори малко), склонни към развлекателен и празен
    начин на живот, вие наистина имате нужда някой да ви подкарва с тоягата,
    вие наистина имате нужда от днешната образователна система.

      Според мен, тъп и мързелив човек няма. Всяко живо същество... има някакви интереси, някакво хоби, любопитство към нещо. Ако се намира правилната вратичка, ще се намери и правилен ефект. Без директори, затвори и страхове за бъдещето. Тъпост и мързеливост са относителни понятия. За тъп и мързелив минавам в новото даскало, но в старото беше коренно различно.  Усмивчица Има човек нежелаещ да прави това, което не му харесва. Аз не харесвам математиката, да решавам задачи. Ако ми дойде учител и почне да ми обяснява така, все едно математиката ми е най-любимия предмет, аз ще седя и ще гледам като теле, за да мина за тъп и мързелив.  Усмивчица

      Това е "чалъма" в образованието. Да се намери правилен подход към всеки. Иначе е много лесно да го хванеш и да го изриташ от даскалото, за днес е супер. Но я виж утре какво ще стане. Същият този човек ще стане я убиец, я крадец, я изнасилвач. Добре, уууу, вярно е, че днешната образователна система принуждава всеки да мине през нейната месомелачка, но защо тогава 50 процента от преминалите - са неграмотни? Защо образованието допусна такива корумпирани, лишени от съвест, престъпници? Защо образованието създаде едно малоумно поколение, което съвсем несъзнателно се затрива в калта, създадена, от миналите поколения. Може би защото им е по-меко да лежат в калта, като свине. Къде е образованието? Нали е негова, основна, роля да възпита едно успешно и можещо поколение. Къде е?


    Цитат
    - местата (и сградите, но не само), където да учим (вижте в постът
    на Сангуинари вижданията на едно индианско дете);
     - материалът по отделните предмети, който бихте искали да се изучава, и
    начините (формите на обучение), по които да се изучава;
     - отношенията между учители и ученици и методите за обучение и
    възпитание, които намирате за желани и нужни;

      1. Местата трябва да са лишени от прекалено хорско присъствие. Уединение. Тишина. Спокойствие. Сградата да е просторна и да пресъздава комфорта на домашният уют.

      2. До 4 клас да се изучава всичко - начално образование.
      До 8 клас да широко да се изучава даден предмет, към който ученикът проявява интерес, а същевременно да изучи само най-важните, най- необходимите основи на другите предмети. - основно образование.
      До 12 клас да се изучава/т само един или два, три предмета - по избор на ученикът. - средно образование.
      До 22 годишна възраст ученикът да се подготви за бъдещата си професия, на теория и практика. - висше образование.
      Смятам, че трябва да е добре да се знае, задължително, поне един език - широко разпространен, като английския език. По жеалние може и още. Също така смятам, че трябва да се създават условия за пълноценен физически живот и условия за здравословно хранене. Връщане на задочното образование - след осми клас, и, може би, на вечерното.   

    3. Основополагащ елемент в образованието да са отношението учител-ученик. За целта учителя трябва да е специалист по възрастта, с която си има работа, и да има специалност психология. Смятам, че ще е добре да се върне старият престиж на учителите.
      Отношенията ще са, както казах, учител-ученик; Учител-Последовател.
      Методите за обучение ще се въртят около Любовта. Тя включва Уважение, Разбиране, Търпение и Състрадание ( благосклонност или помощ към по-слабите). Тези 4 компонента трябва да връзката, тирето, между учител-ученик
     
     Не виждам проблем останалите положителни качества на старата ( сегашната) образователна система да се прехвърлят на новата( бъдещата). Все пак не всичко започва от нас. То е започнало много преди нас, и ще свърши много след нас.
    Активен
    Аэ съм
    Слава ввишних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение.
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2396


    Hello! I am Andy!

    « Отговор #25 -: Март 12, 2011, 21:12:28 »

       
    В съзвучие с принципите на свободното възпитание Петър Дънов създава революционна образователна концепция с въвеждане на Паневритмията в училище

    Петър Дънов за свободното възпитание

    Свободното възпитание се явява следствие от доверието в доброто, възвишеното, скрито в детското естество.
    Най-важният метод си остава любовта на учителя към ученика, защото любовта към едного преминава в любов към всички.
    Не трябва да насилваме детската природа, а трябва да я оставим свободно да се прояви нейната дълбока същност. Ако обучението и възпитание е външно свободно, но е в дисхармония с детската природа, това е вече насилие върху детето.
    При възпитанието детето има идея за доброто и злото.Че трябва да прави добро то знае. Достатъчно е да се направлява.
    Под свободно възпитание не се разбира да няма никаква дисциплина, голям ред и точност в училището, а те да са приложени доброволно. Свободата и дисциплината не се изключват взаимно само при любовта. Да има дисциплина, където има и свобода, там е изкуството.
    Ако в съвременното възпитание се въведат тези музикални, ритмични упражнения от паневритмията, децата ще постигнат много повече. (“Учителя за образованието“ (1943), която е изготвена от неговият ученик Боян Боев)

    Паневритмията в училище

    През 1940 г. министърът на просвещението Борис Йоцов нарежда упражненията от Паневритмията да се играят всяка сутрин масово във всички училища. Проведено е експериментално наблюдение в училище и детска градина. През 1943 г. по нареждане на Министерството се обучават 60 учители по физическо възпитание. Те изучават ритмика и упражненията на Паневритмията. След войната започва провеждането на утринна гимнастика с упражнения от Паневритмията. Можем да твърдим, че с това се поставя началото на утринната гимнастика в училищата, която осигури добра дееспособност на две поколения в България.

    Научна обосновка на образователната концепция на Петър Дънoв

    Възпитание чрез изкуство в Европейските опитни училища

    През първите десетилетия на ХХ век в много страни на Западна Европа се извършва сериозно реформиране на образованието и на училището като цяло.
    В програмата за свободното възпитание на представителите на “възпитанието чрез изкуство” в Германия (Петерсен, Шарелман, Зацаринг, Щайнер и др. - още…) се обръща внимание на: естествената потребност на човека от движение; развитие както на физическите, така и на духовните сили на детето; възвишеното настроение и положителните емоции; изразяване и утвърждаване на доброто; развитие на фантазията и въображението. Основните отличителни черти на педагогическата система са индивидуалност, свобода, творчество в дейността и на учителя и на ученика, хуманизъм. Личността на детето е центърът, около който се реализира цялата възпитателна работа.
    Англия също има своите реформатори в създаването на “новите училища”. Б.Ръсел, А.Нейл, Дж.Бадли и др. акцентират върху създаване на училище, “подходящо за детето вместо дете подходящо за училището”. Според тях е нужно създаване на обстановка на любов за удовлетворяване на чувството за красота и емоция на децата, за тяхната мотивация в различни дейности и играта, за социализацията на личността, тъй като възпитанието се отнася до цялото човешко същество, до всяка страна на неговата природа и не може да игнорира, която и да е от неговите нужди или потребности. Детето трябва да се учи не само от книгите и формалните уроци, а и от целия свой опит и преживявания едновременно в класната стая и извън нея, като главното е да се формира личността и характера.
    Е.Кастър обобщава “Целта на нашия опит беше да демонстрира, че не може да има логическо разделение между моралната, интелектуална и естетическата активност. Главната страна на възпитанието се състои в обогатяването на личността чрез развиване на индивидуалните умения във връзка със знанията, чувствата, желанията и възприятията.” (Castle. E. B. People in School. Heinemann, 1953, p.45)
    Експерименталните училища, които за първи път на практика в първите десетилетия на ХХ век разработват идеите за свобода, игра, творчество, самоизразяване, емоционалност, интерес и индивидуализация, могат да се причислят към “новите” възпитателни системи. Те полагат основата на нови модели за образование, много от които по-късно намират място в масовото училище.
    Единствено Валдорфското училище на Щайнер, подчинено на свободното възпитание, съществува и днес: през 2003 год. работят над 1600 детски градини и 630 училища в Европа, 150 в Северна Америка и около 100 в други страни по света. Щайнер си поставя за цел разкриване на скритите в човека способности с помощта на занимания с евритмия, музика, постановка на мистерии, медитация и др. Учителят, според Щайнер, трябва да се самообразова и съзнателно да създава образи на душевен мир, да се вживее в себе си и така, като се опознае, ще може да ръководи младото поколение. Неговата душа да се прелива в детската, да я одухотворява. Евритмията, която е декламиране чрез движение (музика плюс движение), трябва да се схване интуитивно. Обучението е основано върху изучаване на личността на всеки участник поотделно. Евритмията и работата с природни материали са в затворени помещения. ( Н. Бояджиева, Възпитание чрез изкуство. Първите десетилетия на ХХ век, 1994)

    Научно изследване на обучението по Паневритмия от гледна точка на педагогиката и теорията на възпитанието днес

    Според П.Дънов мисията на училището е да създаде човек на любовта, като най-важният метод си остава любовта на учителя към ученика, при ред, точност и дисциплина, но приложени доброволно.
    Педагогическата система, която предлага П.Дънов е изградена върху следните основни компоненти:
       1. Доверие в доброто, възвишеното, скрито в детското естество и съобразяване на обучението и възпитанието с детската природа, за да се прояви нейната дълбока същност.
       2. Осигуряване на радостна среда в образователния процес, за да укрепнат силите на тялото, ума, сърцето и волята, да се запази вътрешното равновесие и хармония и да се развие любовта.
       3. Музиката- първостепенен образователен фактор за облагородяване на човешкия характер. Дори най-своенравните деца може да се възпитат с музика.
       4. Природата- естествена, радостна, привлекателна и любима среда за децата. Общуването с природата - предметно учение за детето. То упражнява своите сетива и тяло, като получава изобилно материал за развитие на въображението, паметта, мислите, чувствата, волята.
    Защо при запазване организационната структура на училището въвеждането на Паневритмията е достатъчно за развитие на потенциала на детето?
    Възпитанието чрез движение и музика в Паневритмията, при което чрез овладяване на жеста се постига усъвършенстване на координацията на движение и се развива чувството за ритъм, показа как с малко усилия могат да се стимулират мисловните процеси, да се подобри концентрацията на внимание, да се развие слуховия анализатор, да се активира самоконтрола и да се създадат условия за поддържане на добро здраве.
    Позитивните, спокойни и жизнерадостни песни създават онази предпочитана от децата среда, в която те могат да общуват със съучениците си, като реализират желанието си за сътрудничество и дружелюбност.
    Налице е нравствена идентификация, тъй като децата се чувстват по-спокойни и по-добри и точно състоянието на комфорт, в който се намират децата в групата, поддържа тяхното самочувствие и обогатява представите на всяко от децата за самото него. Така детето има шанса да формира положителен Аз-образ и подкрепяно от средата да развие своя потенциал. (В. Матанова, Трета научна конференция „Паневритмията като система за хармонично развитие на човека и обществото”, С, 2005)
    Възможността за личностна изява и удовлетвореност оказват положително въздействие върху междуличностните отношения. Така по естествен начин се снижава агресията и се осигурява спокойната среда, за да могат учителите по-пълноценно да преподават учебния материал. С това се увеличава мотивацията на децата за участие в учебния процес.
    Заниманията по Паневритмия им помагат да са по-доволни и щастливи в смисъл на удовлетвореност от себе си, по-бодри, оптимистични, възторжени, жизнерадостни и по-здрави. Те могат винаги да излязат от дадена ситуация, да намерят възможност да решат проблемите си. Това е интегрален показател за активизиране на ресурсите, изобретателността, комбинативността и адаптивността на децата. (Н.Бояджиева, Трета научна конференция „Паневритмията като система за хармонично развитие на човека и обществото”, С., 2005)
    Приятната музика и богатството от образи, в текстовете на песните, свързани с природата и неизменните й закони, са опора за детето, защото всеки ден слънцето го гали, птичките пеят, цветята ухаят и за да провери това детето трябва само да излезе навън. Множеството изследвания посочват повишаване на психическата устойчивост и обогатяване на образното мислене, въображението и преживяванията. Това изключително ценно при изобилието на агресивни модели на поведение в медийното пространство и обществения живот, които заливат децата.
    С много трепет децата участват в танцуването в парка, експедициите и летните училища на планина, защото там те не отиват просто на разходка, а да преживят по нов начин, това което обичат да правят. Така те удовлетворяват глада си за природа и доказват, че могат да се справят с трудностите при експедициите. В училище те се завръщат знаещи и можещи.
    Заниманията по Паневритмия позволяват децата да имат “своето” пространство в училище, защото преподавателят, като част от кръга, има за задача само да създаде условия те да преживеят детски си отношения в радостна, емоционално заредена среда, като всяко дете има възможност да се изяви. От друга те получават подкрепата на възрастен и възможността да почерпят житейски опит. Но това не възможно при липсата на любов към детето, което е важно условие при свободното възпитание според П.Дънов.
    Всичко това определя обучението по Паневритмия като “цялостен подход към възпитанието в посока на формиране на нагласи за здравословен начин на живот, свързан с физическа активност, общуване с природата, неагресивно поведение в групата, уважение и любов към връстниците и близките хора.” (Г. Кубратова, Втора научна конференция „Паневритмията като система за хармонично развитие на човека и обществото”, С., 2003)
    Опитът ни показва как с прилагането на обучението по Паневритмия (разгърнато в 4 години), при високата тревожност и агресията, е възможна екстеоризация на децата, които в училищната среда получават емоционална подкрепа и нравствени правила, които им позволяват по естествен начин да достигнат до здравно и екологично поведение и да изградят умения за справяне в условията на свръхизбор и при борба на мотивите.
    Днес, 60 години по-късно, с програмата “Здраве чрез движение сред природата” България има своя успешен модел за свободно възпитание и принос към съвременната педагогическа теория и практика.
    ( А.Янкова, Програмата «Здраве чрез движение сред природата» с обучение по Паневритмия- педагогически модел за здравно, екологично и интегрирано образование с практически и интердисциплинарен подход, С., 2006)

    Източник: http://panevritmiyabg.org/author/?lang=bg&go=freeeducation
    Активен
    Турист
    почиващ на стари лаври
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 580


  • Град: Варна
  • martin.kristov1
    « Отговор #26 -: Март 13, 2011, 00:21:43 »

    Благодаря на всички за Адекватните коментари.
    Темата остава отворена за всички от 3 до 19 годишни за коментари и идеи.
    Вече изпратих съдържанието й до тук....
    Ще продължа да наблюдавам развитието й!

    Дерзайте приятели!
    Активен

    Зрей, зрей форумче,
    бавно ти узрей,
    За да родиш вкусен плод!


    Защо ни куца
    Комуникацията?!
    Турист
    почиващ на стари лаври
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 580


  • Град: Варна
  • martin.kristov1
    « Отговор #27 -: Март 21, 2011, 07:56:35 »

    Най-учтиво Моля, модераторите да заключат тази тема.
    Тя изпълни своята роля засега.
    Ще продължа запитването си в друга, с друго заглавие!

    Благодаря!
    Активен

    Зрей, зрей форумче,
    бавно ти узрей,
    За да родиш вкусен плод!


    Защо ни куца
    Комуникацията?!
    Amaranth
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 349


  • Град: Варна
  • Love is the Аnswer !

    WWW
    « Отговор #28 -: Март 21, 2011, 09:28:30 »

    Аз съм на мнение,че въпреки и това-не трябва да се заключва.Нека си остане отворена..може някой друг да има желанието да се включи и сподели и изкаже мнение.Не може от меннието на няколко човека-да кажеш " готово,айде да я заключваме вече... ".
    Активен

    Всичко е Любов!И Любов е всичко!
    Страници:  1 [2]   Нагоре
    Отиди на:  



    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Паник атака | Планински кристал - Кварц  © Copyright