Духовно развитие

          

Страници:  1 [2] 3 4 ... 11   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Профил на ИНДИГОТО  (Прочетена 28309 пъти)
delfin
Гост
« Отговор #15 -: Юни 20, 2009, 08:02:26 »

Въпроси, но и отговори, после нови въпроси, нови отговори и т.н. Винаги намирам отговорите на това, което търся, но и веднага започвам да търся това, което се крие и зад тези отговори. Информацията и състоянията са Безкрайни. Има да пътуваме в този Безкрай, безкрайно и да срещаме какво ли не.

Ако някой се чуди на изразите, които използвам, просто най-тясното интересуващо ме нещо на фона на почти всичко интересуващо ме, е - космогенезиса, Творението , необятните Вселени, космическите състояния и доктрини, устройството на йерархии, нива и всичко свързано с това.
Активен
Цар Кару І
Гост
« Отговор #16 -: Юни 20, 2009, 11:20:19 »

 Усмивчица Здравейте всички
Уолф, браткиш, кой говори за "калъпи"... Това са само критерии. Две (абсолютно) еднакви капки вода не съществуват. Всяко същество във Вселената е уникално и неповторимо. Толерантността към уникалността и неповторимостта към другите същества поражда Мир, който от своя страна е аспект на Любовта. (Но не тази любов, която е аспект на нагона.) Така, че са "профил" и "калъпи" и дума не може да става.
 Ухилен Делфин, отговора неминуемо поражда нов въпрос. Абсолютната Истина не е възможно да бъде постигната в триизмерното.  Усмивчица Което въобще не ми пречи да я търся, интересувам, разсъждавам, чета, мисля, ( Ухилен на това място си слагам мексиканската омбрела Ухилен) натъжавам (от това, което виждат очите ми във всекидневието), обезсърчавам (от предишното), помагам безвъзмездно на когото мога, и както мога, поемам чуждите "лутания" като свои (което поражда тъга в мен), - списъка е дълъг.

Нещо друго бих искал да споделя с вас. Знаенето на вътрешното си име. И знаенето на вътрешното име на много същества, предмети (всичко е "живо" - смърт не съществува), и явления. С раждането на всеки от нас (инкарнирането в трето измерение) родителите ни ни дават име. До тук - добре - официално име в акта за раждане. Но всеки от нас си има друго - сакрално - име. Име, което повечето от душите забравят при инкарнирането си.
Е, аз си зная името, моят син също. Случайни неща няма - нали?
Как е при вас? Помните ли си името - истинското?

Ето тук публикувам кратките 25 критерия за индигова аура.

Indigo Adult Characteristics

* Are intelligent, though may not have had top grades.
* Are very creative and enjoy making things.
* Always need to know WHY, especially why they are being asked to do something.
* Had disgust and perhaps loathing for much of the required and repetitious work in school.
* Were rebellious in school in that they refused to do homework and rejected authority of teachers, OR seriously wanted to rebel, but didn't DARE, usually due to parental pressure.
* May have experienced early existential depression and feelings of helplessness. These may have ranged from sadness to utter despair. Suicidal feelings while still in high school or younger are not uncommon in the Indigo Adult.
* Have difficulty in service-oriented jobs. Indigos resist authority and caste system of employment.
* Prefer leadership positions or working alone to team positions.
* Have deep empathy for others, yet an intolerance of stupidity.
* May be extremely emotionally sensitive including crying at the drop of a hat (no shielding) Or may be the opposite and show no expression of emotion (full shielding).
* May have trouble with RAGE.
* Have trouble with systems they consider broken or ineffective, ie. political, educational, medical, and legal.
* Alienation from or anger with politics - feeling your voice won't count and/or that the outcome really doesn't mattter.
* Frustration with or rejection of the traditional American dream - 9-5 career, marriage, 2.5 children, house with white picket fence, etc.
* Anger at rights being taken away, fear and/or fury at "Big Brother watching you."
* Have a burning desire to do something to change and improve the world. May be stymied what to do. May have trouble identifying their path.
* Have psychic or spiritual interest appear fairly young - in or before teen years.
* Had few if any Indigo role models. Having had some doesn't mean you're not an indigo, though.
* Have strong intuition. * Random behavior pattern or mind style - (symptoms of Attention Deficit Disorder). May have trouble focusing on assigned tasks, may jump around in conversations.
* Have had psychic experiences, such as premonitions, seeing angels or ghosts, out of body experiences, hearing voices.
* May be electrically sensitive such as watches not working and street lights going out as you move under them, electrical equipment malfunctioning and lights blowing out.
* May have awareness of other dimensions and parallel realities.
* Sexually are very expressive and inventive OR may reject sexuality in boredom or with intention of achieving higher spiritual connection. May explore alternative types of sexuality.
* Seek meaning to their life and understanding about the world May seek this through religion or spirituality, spiritual groups and books, self-help groups and books.
* When they find balance they may become very strong, healthy, happy individuals.

За да имате по-точна представа как мисля бих ви "препратил" към моя статия отпреди повече от година - Life, Existence (Suicide), Death... - http://karutzar.blogspot.com/2008/03/life-existence-suicide-death.html
Активен
delfin
Гост
« Отговор #17 -: Юни 20, 2009, 11:37:24 »

Можеш ли да кажеш нещо повече, ако знаеш за картата на Вилхелм Райх - на обремените физически и психически хора?

А Земята и третото измерение, че е Адът - съм съгласна с такава позиция. А за какво ни насилват Духа да се учим в това училище-мъчилище - Третото измерение, знаеш ли нещо? Задавам си го този въпрос, но засега каквото и да ми идва отвътре като отговори, не ме задоволява, има и нещо друго, но не го откривам?


Прочетох и мислите ти върху името "София". Срещнах в руски сайт история за Сътворението, н които имаше и името на София. Дадена е като родител на Сатаната казано накратко. (може и да греша името), ох, с една дума след като Едното се разделя на Две, то създава Три -Аутоген Христос и още един брат, които са близнаци. Мисля, че като име е Валаам. И София, желаейки и тя да сътвори нещо съвършено и чисто както прави Две, създавайки Три, тя се свързва с Христос, но той остана верен на Две и Едно и отказва да прави такова сътворение. После София се обръща към Валаам и с него създава Италбаоф, и след раждането на който след като открива, че той не е Съвършен, тя го захвърля и изчезва, а той остава сам. Впоследствие Валаам, без да му казва, че му е баща, започва да го използва (защото той има първоначалния импулс от майка си София) за създаване на светове във Вселена, такава каквато я вижда Валаам. И един от световете създадени в тази Вселена е Земята. Валаам всъщност май е Сатаната.

Горе-долу това е началото на стореното от София "грехопадение", ако мога така да го нарека.
« Последна редакция: Юни 20, 2009, 12:00:06 от delfin » Активен
Цар Кару І
Гост
« Отговор #18 -: Юни 20, 2009, 15:47:21 »

 ;DМай почвам отзад напред...
Две са Софиите - Мъдростта и нейното отражение (еманация) - полудухонта/полуматериална София, от чиято еманация е Йехова - създателя на тази (видима) Вселена. А юдейския (не еврейски или ИзРаЕлски) йехова е много по-надолу в йерархията и има обрязан клитор - в женски род е демона.
Небесната София - Мъдростта (изцяло духовна) ни е дала Божествената Искрица (Духът), който обитава в нас - ХОРата, виждайки, че сътвореното от дъщеря и (и надолу в йерархията) не е съвършенно и грешно конструирано. Духът е "донесен" до нас от Луцифер (ристиените в РИБИешката си неграмотност го правят "началник на Ада. Но за тях е Ад, а за нас е Рай. Защото всички лунни религии "обожествяват" "рязаноклиторният" демон йехова. Грехопадения няма - това са несвързани бръщолевения на църковните отци - заблудени от Гностиците - като отмъщение за зверствата, на които официалната църква (от времената на император Константин) подложила гностиците (а и не само тях - Митраистите също).
Луцифер е носител на Божествената Светлина. Същата тази светлина, която Вилхем Райх нарича Оргон. Защото не си е направил труда да попрочете, че има и други термини - на санскрит - Прана. Но относно картите, които дава - за разпространението на лунните религии (които той не назовава направо - може-би се е боял да го каже?) по света, и последствието от това - да съгласен съм с него. В Божествената Светлина праната е само един елемент, друг такъв е МЕМЕ (произнася се мийм) - Висшия Разум. Мийма сам избира къде и кога да се спре (в нечия душа)  - в подходяща среда - и да извърши Божествено Дело (чрез душата) - дали това ще бъде Imagine на Ленън, или Откритията на Тесла - това е въпрос на подробности.
А иначе Райх е юдей достоен за уважение - защитава си мнението и свободата да го изказва без да взима под внимание политическата конюнктура. Затова и умира в американски затвор - бил е осъден на затвор заради нежеланието да се откаже публично от своите изследвания (преди това е бил в хитлеристки затвор), където и умира. За съжаление повечето от днешните му последователи са с изкривено чувство за справедливост и политическа коректност. Въобще - правят бизнес върху неговото име.

Цитат
А за какво ни насилват Духа да се учим в това училище-мъчилище
Никой не ни насилва. Пък и знаем пътя за "У Дома". Смърт няма, има само Страх от нея - и това е Мая - Илюзията.
Активен
delfin
Гост
« Отговор #19 -: Юни 20, 2009, 16:37:21 »

Да, Духът ни знае Пътя за Дома, но аз, въпреки, че искам да си отида У дома, още не ме пуска нещо от тази Земя да я напусна и да си ходя. А как иииискам да си ходя вече... Затова имам чувството за насилствено държане (явно за още нещо, което само тук мога да науча, но не мога да открия какво). Зная само че трябва да чета, търся и трупам информация, но да какво ще бъде това натрупване, още не ми се дава отговор.
Даже имам свободата да си разполагам с времето, което ми беше и мечта, която най-накрая преди време се осъществи.

Това, което четох за София е явное нещо като усъвременен преразказ на коптски или гностични документи.
« Последна редакция: Юни 20, 2009, 21:55:48 от delfin » Активен
giti
Гост
« Отговор #20 -: Юни 20, 2009, 16:55:00 »

Явно при мене егоизма е слабо развит или се задоволявам с удоволствието да помагам, защото нямам никакво намерение да си отивам от Земята - моята мисия тепърва започва и копнежа ми е по-скоро към доброто й реализиране. Веселяк
« Последна редакция: Октомври 13, 2009, 01:10:41 от giti » Активен
lotus
Гост
« Отговор #21 -: Юни 20, 2009, 18:07:17 »


Истински Индиго има Центъра на Галактиката в астрологическата си карта на три възможни места - съвпади с Асенданта, или Слънцето, или МС (медиум коели - средата на небето).

това не го разбирам, как бих могла да го определя в смисъл центъра на галактиката в астрологичната ми карта Хммм
Активен
Цар Кару І
Гост
« Отговор #22 -: Юни 20, 2009, 18:36:21 »

 Усмивчица Знаеш ли Делфин, това си самата ти, която имаш да вършиш още много неща в трето измерение - и самата ти "не се пускаш" да си "Вървиш У Дома". И при мене се е случвало доста пъти.  Ухилен И в най-отчаяните ситуации винаги - Винаги - става "чудо" - и ситуацията придобива нови измерения, смисъл, и перспектива. Винаги се е случвало невъзможното (по законите на логиката). И винаги съм излизал ощетен от дадена ситуация, в която съм бил "помагащото звено". А разочарованието си е оставало за моя сметка. Разочарование от че не мога да променя зависимостта на душите от материята и в плен на страстите си. Но радостта да давам не я разменям за нищо и никога. Любовта се състои в Даване.  Ухилен А Дава този, който има.

Лотус, Галактическия Център е това, което означава - черна дупка - Центъра на нашата галактика. Погледнато от земята моят гал. център е 26,17 Стрелец в астро картата ми е в съвпад с Асенданта ми. При синът ми (Слънчевата система вече се е извъртала леко около центъра) е вече 26.46 Стрелец, а в момента е 26.59 Стрелец.
Ако твоето Слънце, Асендант, или МС е в 26 градуса на Стрелец, то със сигурност си индиго.
Всички души рано или късно ще преминат през галактическия център за да преминат в по-високи измерения. Сега-засега повечето правят пауза в астрала преди следващата си инкарнация.
« Последна редакция: Юни 21, 2009, 14:51:37 от Цар Кару І » Активен
11WOLF11
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 301


  • Град: София
  • « Отговор #23 -: Юни 20, 2009, 18:38:16 »

    Има ли начин това да се изчисли за всеки от Нас?
    Активен
    delfin
    Гост
    « Отговор #24 -: Юни 20, 2009, 21:58:25 »

    Черните дупки не са ли входове към други Вселени? Или портали за към миналото?

    Това са двете най-разпространени хипотези за черните дупки.
    Активен
    Цар Кару І
    Гост
    « Отговор #25 -: Юни 21, 2009, 15:00:44 »

    Погледни си астрокартата и в зоната на Стрелец виж в градусите около 26 дали там е Слънцето, Асенданта, или МС. Ако не можеш да го направиш сам - прати ми ЛС със данните и мястото на раждане - час, минута, дата, месторождение - ок?

    Черните дупки, които се явяват център на дадена галактика са нейната артерия, а други, които не са център на галактика са нейни "вени" (ако мога така да се изразя). А самата галактика е "орган" от "тялото" на Бог. Вселената е и негова "дреха"
    Активен
    Muko
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 24

    « Отговор #26 -: Юни 26, 2009, 11:03:17 »

    Кое по-точно е Нибиру?
    Активен

    Приказките помагат на децата да заспят, а на възрастните да се събудят
    dana
    *
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 51

    « Отговор #27 -: Август 02, 2009, 13:15:59 »

               4.  Звездните деца

                 4.1 Eпохата нa  Водолея


                  Много от хората, интересуващи се от езотеричнотo, вече знаят, че човечеството навлиза в една нова епоха – "Епохата на Водолея".  Водолеят се управлява от планетата Уран - властелинът на науката, изследванията, проучванията, експериментите, новостите и изненадите. Тази епоха е свързана с нови открития, които би трябвало да  бъдат последвани от реформи във всички области на живота – образование, медицина, социална сфера, и т.н. Това ще доведе до една нова култура на общуване, породена от един нов поглед в областта на възпитанието.

                  Астрологията показва, че на всеки 2000 години небесният ред се сменя и това води до големо промени на земята. Според астролозите човечеството е преминало през шест периода на развитие. Понеже става дума за огромен отрязък от 25 868 години, точните им граници могат да бъдат определени само с точност от няколко десетки, а дори и сто години. Епохите се припокриват частично, точно както някои части на зодиака се застъпват в небесата. Ако разделим числото 25 868 на 12, получаваме 2100 - толкова години средно трае една астрологична ера.

                Първата епоха на Лъва - символ на оплождането и сътворението, продължила от 10 000 до 8000 г. пр. Хр. Ерата на Рака - от 8000 до 6000 пр. Следва епохата на Близнаците (6000 до 4000 пр. Хр.) ;ерата на Телеца (4000 до 2000 г. пр. Хр.) ;Овена, символа на бог Арес ( 2000 г. пр. Хр. до 1 г. от Хр.) ;Рибите , която е започнала преди 2000 години и в която живеем ние.

                   Тъй като Земята се движи в обратна посока на зодиака, от известно време навлизаме все по-дълбоко в епохата на Водолея.

                   Това, че живеем в едно особено, преходно време, когато много неща се променят  така бързо, както никога до сега, вече осезателно, макар и все още не напълно осъзнато, се усеща от много хора. Ние преживяваме едно  време на вътрешни и външни катаклизми, които излизайки от рамките на личните тргедии, водят до рушенето на правила и догми в самото общество. Много хора по света изпитват  недоволство от порядъките, които господстват в социалния живот. Остарелите закони , норми и институции не могат вече да решават пълноценно проблемите на обществото, което обаче не може да се освободи от инерцията на „старото” и не намира душевни сили за да тръгне по един нов път.
                  Как, всъщност, се формира новото, което идва в света, за да замени една вече остаряла обществена система? То се формира единствено от качествата на хората, представители на съответното време. А  това означава, че е необходимо да се появят нови хора, които мислят по друг начин. Хора с нова физическа, интелектуална и духовна сила.
     

               4.2  Поведенческите проблеми при децата – болестни състояния или    нови способности            

                   Дали епохата на Водолея е вече настъпила или предстои е въпрос, но сред педагозите, лекарите и психолозите е факт , че :

                     „Деца с нови, особени способности бук¬вално са устремени днес в света. В много от тях, за съжаление, хората виждат болезнени отклонения от нормите и ги подлагат на всевъзможни терапевтични процедури. Моите предположения, основани на многогодишния ми  опит, които изказах   в 1995-1996 година, днес напълно се потвърдиха. Аз нарекох това явление: „Извънвремева специфика на способно¬стите”, защото още не е дошло времето,за да можем с увереност да определим това, с което се сблъскваме. Децата, за които става въпрос, слизат на Земята по такъв начин, че можем да говорим за отклонение в разположението на телата на човека.  Но тези отклонения, в никакъв случай , не говорят за болестно съсътояние, а само за изменение на съзнанието”        

                  Това са думи на Хениг Кьолер, водещ изследовател по въпросите на детството , казани в интервю с него, публикувано в брой №11/2001 на сп. „Гьотеанумът”, които ние като педагози не можем да отминем с безразличие.
       Във все повече семейства се раждат деца, които родителите смятат за трудни, неадекватни, неуправляеми. Все повече деца, идват в училищата във всички краища на света и  със своето поведение поставят педагози с много- годишен стаж в едно състояние на безсилие. Сблъсквайки се с нещо ново и непознато за тях,  те не могат да намерят решение на проблемите, които поставят тези „неудобни” деца .
    Това са деца , които   не се    вместват в никакви рамки, не признават никакви авторитети, не искат да следват общоприетите норми.  Опитите да ги призовем към какъвто и да е , вече установен ред не водят до нищо. Общоприетата система за поощрение и наказание не действа при тях.  Не могат да бъдат мотивирани да направят нещо, което смятат за безинтересно с никакви облаги, които биха получили срещу това. Те идват с  едно чувство за собствената си  значимост и със своето поведение , като че ли, ни казват:” нашите знания са ни достатъчни, ние знаем това, което вие искате да ни научите”.  И действително, много често можем да наблюдаваме , че когато пожелаят,  те наистина изкарват навън това знание, което ние си мислим, че няма откъде да са  получили.

                  Хениг Кьолер казва за тези деца:    
                  „ При  хиперактивните деца ние намираме  всичките качества на „човека от бъдещето : подвижност в много висока степен, многостранност, богатство на  идеи, общителност, техническа надареност, предприемчивост, поемане на риск. И въпреки това , тях не ги харесват, защото към всичко това се прибавя и тпхната „дива страна” – вродена  антиавторитарна позиция в живота, свързана с повишено чувство за  справедливост. Това не е подходящо за един свят, който стои на една позиция от „нов конформистски универсален тип” - типа на съгласяващият се човек. Обикновено казват, че на малките нарушители на спокойствието „не всичко им е наред с главата…”

                 Тези деца показват едно голяма душевна подвижност. Може да се каже, че те са  гениални в нещо, докато към друго са абсолютно невъзприемчиви. Те са очарователни и обаятелни, но и непоносими с тяхната настоятелност и неизчерпаемост.  Могат да показват агресия, но същевременно да са невероятно нежни. На моменти показват голяма хитрост, но като цяло са изключително простодушни, което е и причина да ги третират като „емоционално незряли”.  

                 Ако  се попитаме, обаче, какъв е нашият критерий за една емоционална зрялост,  ще се върнем отново към това, че „няма никакъв друг критерий, освен общоприетите норми”.  Ние знаем какво може да направи човек,  съхранявайки силите на детството си за дълго време и въпреки това се стремим да превърнем, колкото се може по-бързо децата ни  в това, което на нас ни е удобно- разумни, самостоятелни възрастни.  

                  Тези деца са интелигентни и надарени.   Но  това, което се наблюдава при тях е една особена интелигентност.

                  Руският учен и терапевт, д-р по психология, един от водещите специалисти в света по регресивна терапия и изучаването на преражданията, автор на десетки новаторски методики в психотерапията,
     д-р Шадрин пише за тях:

                 „Това , което ги отличава от надарените деца, които от малки могат да оперират със сложни категории, но с такива, които са научили тук, от света на възрастните, децата на  Светлината,- /както той нарича новите деца/,  -ползват категории и изказват такива разсъждения, които ни се струва, че няма откъде да са научили, което доказва, че тези деца не са просто надарени, а това е едно ново  явление появяващо се сред човечеството.”
                  В очите на тези деца  има нещо, което е неприсъщо на обикновеното дете.

               Г.Кюлевинд пише в книгата „Звездните деца”:

             „По време на моята работа върху книгата ми се случи следното: При регистрацията ми на летището в Хамбург пред мен чакаше една млада семейна двойка , майката държеше в ръце малко, едва 3 или 4 месечно бебе. Неочаквано малкият се обърна и ме погледна. Той ме гледаше директно в очите и аз бях потресен, защото това не беше поглед на бебе, а на един съвсем себесъзнателен възрастен, а имено един изпълнен с мъдрост поглед, който гледаше през мен. Такъв пронизващ поглед бях срещал още преди при хора с тежка форма на аутизъм.
    Този спомен не ме напускаше и аз си спомних и други подобни погледи , които бях срещал при деца, а също и при възрастни. Тогава си спомних колко често учители и възпитатели в детски градини ми се оплакваха, че , все по-често се срещат с трудни, но същевременно особено надарени деца. По същото времеми попадна и  книгата за така наречените” деца индиго”, а също и книги на Хениг Кьолер . И на мен ми стана ясно : Едно ново поколение деца настъпва от почти двадесет години ( в началото отделни предвестници) все повече към земята и това е най-значимото събитие на нашето време.…“
              
                




              4.3   „Имало едно време един птичи двор, в който  се родило едно малко лебедче”

     
             Това, че тези деца се проявяват като независими и непоколебими, когато искаме да ги „напъхаме в калъпи и схеми”, както пише Каролина Хеенкамп в своята книга „Децата на новата ера” и че не са готови да приемат унижението от подчинението, което родители, и педагози изискват от тях, ги поставя автоматично в позицията на трудни деца . Tова е, също така, една от причините те да се адаптират трудно в колектив .

                   Обаче „… всеки човек е сложен, - пише Михаела Гльокер, - когато не го разбират. А при този, който не се чувства уютно,  се повишава стремежа към провокационни дейности. Това означава, че такъв човек много по-лесно излиза от себе си и реагира негативно на обкъжението си, отколкото този, който се чувства приет и разбран.”
      
                  Това е също така една от причините тези деца да показват  една трудна адаптация към колектив и трудности при усвояването на  дадена учебна програма.  , Като следствие от това рано или късно, родителите, често  под натиска на педагога,  ги водят на лекар или психолог,   който обикновено констатира, че  нещо „не е наред”, че нещо „излиза извън рамките” на познатото и наученото и единственото усилие се насочва натам да облечем това „непознато” в нови понятия и да го отстраним, като се опитаме да го доведем до нормалното .
        

                Докъде стига познанието на специалистите днес, може всеки сам да прецени, изхождайки от своите лични опитности и наблюдения?
              
                 Р. Щайнер пише в „Общото човекознание като основа на педагогиката”:
              
                    „…Ако днес някой вземе каквото и да е съчинение, боравещо с психологически понятия, веднага ще открие, че тук съдържание просто липсва. Всъщност психолозите само си играят с понятия. Ако отправим непредубеден поглед към това, което живее у човека като „представа", веднага ще ни впечатли нейния образен характер; да, представата несъмнено има един образен характер. И който търси в представата някаква реалност или истинско битие, се поддава на една голяма илюзия.Ккогато определяме нещо като нормално или не, ние изхождаме единствено от нашите представи за това, образа, който ние сме си създали за нормално… „
                
               Макар и това да е написано в началото на вече отминалия век, нека не забравяме, че Р.Щайнер „сваля” знанието, което излага в книгите си, от един истински, непреходен свят на Духа, както и това, че Антропософската наука е наука на бъдещето.
              
              А за това, че нещата не са се променили много във времето говори факта, че съвременната психология, подкрепяна от   психиатрията се отнася към пациента, все още, като към един външен обект върху който може да се въздейства корекционно отвън, а не като към духовно-душевна Индивидуалност, която може и трябва да бъде привлечена като участник в един диалог.

              Диагнозите се поставят на базата на  система, която се основава единствено на тест-диагностиката на отделните нарушения. Така най-често се стига до диагнози като - ADHD– синдром на дефицит на вниманието с хиперактивност или атипичен аутизум.  Много често се предписва препарата риталин, след който децата действително стават по-спокойни и управляеми, но „същевременно води до загубване на фината им сетивност и необичайната им чувствителност „- казват специалисти, занимаващи се с така наречения “индигов феномен.”  
                
                 И така освен въпроса -безвреден ли е този препарат, доколкото препаратът риталин (метилфенидат) се приравнява към наркотиците и дори е забранен за внос и разпространение в някои държави, възниква и въпроса, който от духовна гледна точка може да се окаже много важен – какво се изгубва в еволюцията на човека за сметка на приспособяването му на към настоящите условия.





                4.4   Особената чувствителност на „новите деца” – път към една нова форма на съзнание


                 Дали тези деца са с „някакво разстройство” или светът, към който се опитваме да  ги нагодим    е   „разстроен”, трябва всеки да си отговори сам.   Но, който дори веднъж е имал възможността да се докосне със сърцето си до бликащата творяща жизненост и всеобхватната, всеопрощаваща любов на тези деца, той и не би помислил да я заменя с възможността за една адаптация към днешния свят . Toй може само да помага, тази творческа активност и тази животворна любов да се проявява в света.
     
                 Това, че отношенията с любов имат такова голямо значение за новите деца, твърди и д-р Шадрин в книгата си „Децата на светлината”:
                
               „Много хора даже не осъзнават, че децата на  Светлината идват към нас  с напълно открити сърца –сърца, открити за космическата любов.”

                
                 Една от причините за това е и че тези деца притежават една по-висока осъзнатост и будност, още от най-ранна възраст. За необикновенната осъзнатост на новите деца говори и забелязания много ранен контакт с очи, който те осъществяват.

                 Г. Кюлевинд го потвърждава:
                  
                 „Първото, което прави впечатление на родителите след раждането е твърде ранния контакт с очи, най-често, веднага след раждането.”

                   Много от децата, пристъпват прага на училището в първи клас със страха от новото, непознатото. Колкото по-осъзнато и „будно” е едно дете, толкова по-силни са тези възприятия и този страх, толкова по-осезателно се изживява всяка една болка. Точно поради тази причини съвременният човек е полуспящ в областта на ритмичната система и спящ в с-мата ВВО-крайници.
              
                   От Антропософската наука знаем, че мислите и чувствата могат да нараняват така с образите, които създават , както във физическия свят нараняват ударите, нанасяни с физическия носител. Разликата е, че можем да видим  един счупен нос, но не и душевното нараняване.

              Освен много чувствителното самосъзнание и усещане за самите себе си, тези деца проявяват тази осъзната чувствтелност и по отношение на обкръжаващия ги свят.

                     „ …Освен това – пише Георг Кюлевинд, -те са много  чувствителни и в двете посоки: към самите себе си и към това, което се отнася до хората около тяхt….“    

                     Обвивката на егото, която отделя човека от обкръжаващата го среда и го кара да се чувства като самостоятелно същество, отделено от другите, е оформена така при тези деца, че това се проявява отново като един проблем в отношенията им към обкръжаващия ги свят. Те чувстват болката на другите същества около тях като своя болка и това, заедно с чувството им за справедливост и „добро” ги води до едно страдание, изливащо се навън под различни форми .



                   В случая става въпрос за една душевна ранимост и болка, подобна на тази при децата с истерични тенденции. Р.Щайнер ни описва в „Лечебно-педагогогическия курс” болката, която чувстват  децата , имащи „истерични тенденции” . Той пише, че като, че ли при тези деца кожата не изпълнява своята функция за граница на тялото.

                 Новите деца, обаче, имат повече душевни сили и твърдо „заявяват” с поведението си кои се Те не отстъпват пред страха, че ще бъдат наранени и не се страхуват да отстояват своето. Те са носители на една по-особена астрална чувствителност към обкръжаващия ни свят, което е характерно за хората в една следваща епоха, когато тази способност ще се засилва все повече.

               В доклада си „Петата конференция”, описвайки бъдещето развитие на човека, Рудолф Щайнер пише:

                     „На трето място,хората ще усетят интимно,в тях самите,чувствата,изпитвани от другите. Ролята на говора ще бъде тогава много важна,но не само тази на говора. Когато един човек ще се приближава към друг човек, той ще усеща в своето собствено дишане чувствата на другия. В бъдеще, диханието ще се ориентира към възприемането на чувствения живот на човека срещу нас. Един човек ще ни предизвиква учестено дишане,друг - забавено и според този по-забързан или по-забавен ритъм ,ние ще знаем с какъв тип човек има ме работа. Помислете тогава какви ще бъдат социалните връзки,колко интимно ще стане обществото на живота!”

                    Тези думи на Щайнер насочват към една будност на ритмичната система  и тъй както „главовият човек” идва от миналото, така, може би, бъдещето е на ритмичния човек.

                      Георг Кюлевинд пише за една „оптимално „ изградена его-обвивка, която позволява на звездните деца, без да изгубват себе си в обкръжаващата ги среда, да запазват връзката с духовния свят. Той пише:

                       „ Изглежда при звездните деца „себеусещащата обвивка” не е така развита , както при „нормалните”, тяхното самосъзнание не е свързано с усещането за себе си. Това прави възможно проявяването на интуицията  и интелигентността от една страна , а от друга тяхното любвеобилно отношение към околните, до момента, в който те, по някакъв начин не бъдат отхвърлени и на тази основа превърнати в „трудни„ деца. „

                        Каква способност в тях е причината за тази чувствителност, все още предстои да се разбере. Тук ще цитирам написаното от  Р. Щайнер в 18 лекция по „Езотерична космология” :

                    „  В завършения Дух-Себе няма да има място за егото…. Нашата пета епоха ще бъде последвана от друга, шеста епоха. Тази шеста епоха ще бъде свидетел на развитието на братство сред хората, на ясновидство и творческа сила.




    Активен
    dana
    *
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 51

    « Отговор #28 -: Август 02, 2009, 13:20:35 »

    Здравейте,
    темата за т.н.индиго деца ме занимава от много време. Тази година завърших лечебна педагогика в Германия и избрах за дипломна работа изследването на това явление от духовна гледна точка. Бих искала , ако има интерес да кача цялата си работа тук, но не видях такава възможност.Също така, се надявам на по-нататъшен контакт с хора, желаещи да се задълбочат в работата с тези деца. Е/майла ми е rlivo@abv.bg
    Активен
    delfin
    Гост
    « Отговор #29 -: Август 02, 2009, 13:35:35 »

    Здравейте!

    Има раздел за книги, където можете да си пуснете работата или да си отворите там изцяло нова тема посветена на нея. Интересно ще е да се прочете трудът ви.
    Благодаря за желанието ви да споделите с нас.
    « Последна редакция: Август 02, 2009, 14:44:13 от delfin » Активен
    Страници:  1 [2] 3 4 ... 11   Нагоре
    Отиди на:  


    Подобни теми:
    Заглавие Започната от Отговори Прегледи Последна
    публикация
    Коментари в профил.
    Съобщения / Предложения и оплаквания
    Sentinel 0 804 Последна<br />публикация Март 10, 2011, 18:47:27
    от Sentinel

    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Паник атака | Планински кристал - Кварц  © Copyright