Колективна онлайн медитация за прочистване на енергийното поле около България
(Всеки Понеделник, Сряда и Неделя от 22:00ч.)


          

Страници: [1]   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Варианти в училище  (Прочетена 2507 пъти)
delfin
Гост
« -: Юли 19, 2009, 13:13:09 »

ОБОГАТЯВАНЕ НА УЧИЛИЩЕТО КЕТО ПРЕЖИВЯВАНЕ


...
Понастоящем ние подхранваме умовете на децата, но не и душите им. Ден след ден ги излагаме на една училищна среда, която ги изморява, докато в усилието си да поддържат някаква функционалност в нея, те се хлъзват по наклонената плоскост или стават апатични. Много от децата се разболяват от болести, за които като че ли няма определена физическа причина. (Тези и следващите наблюдения важат и за много "нормални" деца).

... Класните стаи пълни с деца от всякакъв произход и с какви ли не нагласи, им пречат да се адаптират и развиват. ... Правите ъгли, грубите повърхности и прекомерната визуална и слухова стимулация ги дразнят неимоверно. Флуоресцентното осветление е твърде ярко за тях и някои от Новите деца получават проблеми с очите и главоболие от него. Всичко това, заедно с излъчването на електромагнитни вълни от лампи, компютри и др. електрооборудване, пресушават така необходимата им енергия. Добавете и лошото поведение на някои техни съученици или учител, който се държи рязко с децата, понеже има лош ден, и ще се окаже, че Децата на новото време просто не могат да се справят в училище като останалите. Всяка подгрупа такива деца са склонни да реагират различно на ситуациите. Кристалните я чувстват до дъното на душата си и искат да "оправят" всичко, за да може околните до един да са щастливи - непосилна задача за едно такова мъниче! Звездните пък най-често се потапят в книга или нещо друго, което ги е заинтригувало интелектуално, и забравят за всичко останало. (Много от Звездните деца трупат чувствата в себе си и това в дългосрочен план може да им нанесе големи вреди.) Преходните или измислят чудесни начини, за да оправят положението, или фокусилат вниманието към него, използвайки не много приемливи похвати. Трети пък изцяло преминават към отрицателно поведение.

Училищата са претъпкани с деца, персоналът не достига, бюджетът е недостатъчен, та дори учителите изпитват трудности да се представят на ниво. Добавете и съчетанието от деца, идващи от различни домове, култури и социално-икономически среди, и естественият резултат е, че децата се разделят на групички, безразличие наляга голяма част от персонала и училищната система далеч не е ефективна за всички ученици. Малчуганите се мъчат да оцелеят пред лицето на това сякаш непреодолимо предизвикателство, а перспективите изглеждат мрачни и насилието се шири в училищата. Крайният резултат е необразовани, невежи човешки маси, несведущи не само за елементарни неща от науките, които се преподават в училище, но и за световните събития и проблеми. Обработват ни да приемаме чужди идеи и идеали, които ни се поднасят на тепсия, и това води до по-голямо разделение в света, изразяващо се в насилие, войни и упадък на културата след широките маси.

Време е за голяма промяна. Време е да се погрижим за нашите деца и е време да променим нагласите си, ако искаме нашето общество да се развие за доброто на всички.
...

Постоянно чувам за случаи, в които специални деца със специални нужди биват помолени да напуснат едно след друго училищата, в които учат. Очевидно цари всеобща липса на умения и обучение за "интегриране" на различните. Това важи както за малчуганите с недъзи, така и за тези с по-фини различия. Когато не насърчаваме тези различия, ние правим лоша услуга не само на децата, но и на родителите им, на общността и на бъдещите поколения.

...
Наскоро чух за едно момиченце с медиумистични способности, което учело в държавно училище в Джорджия. Било на 6 г. Тя е Кристално дете. Гледала на ръка в училищния двор, използвайки по най-невинен начин интуитивните си таланти. И я изключили от училището - с мотива, че била вещица! Да, през ХХІ в., и то в САЩ, хората се боят от различните! Тя е второто дете, за което чувам напоследък, изолирано от общността, задето е с особени дарби. Първото беше отстранено от училище за 3 дни за подобни прояви.

...
За да очертая най-добре промените, които трубва да се въведат в нашите училища, като че ли ще е най-добре да ви предам думите на едно от нашите специални деца за личните му преживявания:


"Когато ходех на специално училище, с мен се отнасяха, сякаш съм невидим. И не толкова заради физ. ми тяло, а заради моите кристални способности. Всеки ден, когато мама ме караше на училище, слушах най-красивите, одухотворени песни с уверения, че светът е добър, но когато пристигах там, тези уверения изчезваха яко дим.

Станах невидим за тях. Мисля, че усещаха дълбочината на съзнанието ми, но още не бяха готови за това. Така че вместо да ме чуят и разберат, че ме нараняват, те ме изпратиха да стоя сам в една зала, където започнах да вия от болка. "Само да се бяха вслушали в думите ми - помислих си - да бяха отделили минутка, за да разбурат, че съм пълноценна личност, а не да ме държат колкото може по-далеч от тях". Това унищожаване на частите, разбиване на цялото, е нанадолнището, в което сме склонни да се хлъзваме ние, Кристалните деца, когато не ни възприемат цялостно.

Смятам, че въпросът за училището може да бъде важен момент, белязан с много внимателно обмислени решения. И все пак когато Духът е на волана, а до него седят семействата на Кристалните деца, които наблюдават внимателно и се вслушват истински, децата като мен най0сетне ще си отдъхват. Всъщност си отдъхва Вселената, понеже знае, че я чуваме. а всяко Кристално дете откликва с радост и славослови единството с Духа. Трябва да подчертая, че истинското вслушване в онова, което имаме да кажем, е ключът към нашето спокойствие в тази ситуация."

Никълъс М. Ченси, на 9 г.




Начинът, по който Никълъс описа унищожението на части от него, ме удари право в сърцето. Това е типичната за Кристалните деца гледна точка - че всички и всичко сме части от голямото Единство; когато тази истина се пренебрегва, единството на частите се разпада и всички изпитват болка. Колко от тези деца се чувстват така ден след ден, но не намират думи като Никълъс, за да го сроделят с нас? Повечето от тях навеждат просто глава и изтърпяват съответния ден с надеждата, че след това ще могат да правят нещо друго, което не ги натоварва толкова.
« Последна редакция: Юли 19, 2009, 13:15:20 от delfin » Активен
delfin
Гост
« Отговор #1 -: Юли 19, 2009, 16:57:15 »

ДОМАШНО ОБУЧЕНИЕ


За да избегнат подобни ситуации, някои от родителите, които са осъзнали какви деца имат, вземат нещата в свои ръце и осигуряват на рожбите си домашно обучение. То позволява доста гъвканост в програмата, а ученикът може да учи с темпото, с което се чувства най-удобно. Някои деца се справят отлично и им трябва съвсем малко време, а домашното образование им се отразява добре. Други, които се нуждаят от повече внимание и помощ, я получават по-лесно в къщи, а и не им се налага да се сламуват, че възприемат малко по-бавно от съучениците си.

Вече съществува едно самодейно движение от семейства, които подхождат творчески към домашното образование на децата си. Най-успешно се справят онези, които построяват програмата около предметите, които са страст на детето. Тогава то не само се адаптира добре, но и постига невероятни резултати в учението. Разбира се, такъв родител никога не ограничава програмата само до онова, което интересува детето (напр. музика, живопис, наука), но създава начини то да се отдава на любимите си предмети - уроци по един или друг музикален инструмент; посещения на худож. галерии, научни центрове или нещо друго. Като част от образователната програма на едно момиченци родителите му, които имат ферма в Канзас, му разрешили да отгледа цяла нива слънчогледи. Опитът бил сполучлив и сега нивата е местната атракция. Русака и синеока хубавица проявила голямо увлечение по слънчогледите и докато осъществявала проекта си, изучила целия процес - от засаждането до прибирането на реколтата. Това момиченце отглежда и свои телета, като ги храни с бутилка и се грижи за тях, а освен това свири на 5 музикални инструмента. Говори уверено по какви ли не теми, тъй като от малкапе е насърчавана да изразява чувствата и идеите си. Др. семейства започват да следват примера им, полагайки съвместни усилия да осигуряват на децата си пълноценни програми, така че да получат добро образование.

Социализацията е нещо друго, което трябва да се има предвид, когато се обмисля идеята за домашно образование. В някои случаи то може да изолира детето и дори цялото семейство. Общуването с др. деца и възрастни е много важна част от придобиването на социални умения, а също и на умения за работа с чувствата и преживяванията. Като решение на този проблем в много райони семействата оформят групи, което позволява на обучаваните в къщи деца да се събират за посещения на различни места, както и да си организират празненства. Някои дори си имат свои скаутски групи. Другаде пък тези събития се провеждат с по-малко участници, което позволява да им се обръща повече внимание и способства за качеството на преживяването. Но в общи линии този вид организация очевидно работи добре.
Активен
delfin
Гост
« Отговор #2 -: Юли 19, 2009, 17:09:49 »

СВЕТЛИНИ, ЗВУЦИ И ЦВЕТОВЕ


И на децата и на персонала ще се отрази едно непряко, естествено осветление, което да не излъчва толкова електромагнитни вълни като флуоресцентното.
...
Кристалните деца се влияят най-зле от електромагнитно замърсяване и много от тях страдат от умора и главоболие поради яркото осветление в класните стаи.
...

Визуално и слухово претоварване - "този удар за сетивата" се получава, когато в зрителното поле има толкова много неща, че се създава вътрешно усещане за хаос, или пък когато шумът е толкова силен, че уморява.
...
Опростяването на средата и на визуалните и слухови др азнения ще допринесе много за удобството на всички деца. Подредете книгите и принадлежностите, а където е възможно, монтирайте шкафове или вратички на лавиците, така че претрупаните места да бъдат покрити и да се виждат предимно гладки повърхности. В повечето училища окачват по стените картини, рисунки и завършени проекти на децата. Освободете се от подобни визуални претрупвания. Защо тези неща да не бъдат излагани на определено място в училището, като напр. "Зала на постиженията" или "Стена на мечтите", и децата да бъдат водени редовно там? Така вместо да престанат да забелязват работите на другите, ще могат да покажат своите, и то с подходящата нагласа. Защо да не представим изработеното от тях като нещо специално? Като алтернатива на слуховото претоварване може да се избере някаква тиха, не монотонна музика, която да създаде спокойна, уравновесена атмосфера. Това ще заглуши и външните звуци, които може да разсеят децата.

Цветовете са много важни при създаването на спокойна, не толкова хаотична среда, която да способства за по-лесното усвояване на знания.
...
За да се създаде положителна среда,, светлите цветове са задължителни. Най-подходящи са пастелните тонове на жъртото, пурпурното, виолетовото, синьото, розовото и зеленото (масленозеленото и тревистозеленото също вършат работа). Земните тонове прекалено много заземяват, така че се откажете от тях - осве ако намерението ви не е децата да си подремват сладко! Също така стойте далеч от тъмни, наситени цветове като тъмносиньо и червено.
Активен
delfin
Гост
« Отговор #3 -: Юли 19, 2009, 23:06:15 »

ПОДРЕДБА НА СТАЯТА


Смекчете острите ъгли и ръбове на мебелите и тяхната подредба, където е възможно. Оптималната класна стая би била кръгла, без абсолятно никакви ъгли. Това би направило атмосферата по-мека, по-съгласувана със законите на свещената геометрия - формите, върху които е построено цялото творение. ... Най-благотворни са сферата, 4-стенната пирамида, кубът и квадратът. Те са приятни за окото и подтикват към усвояване на знания.

Разчупете обстановката, като разпръснете чиновете така, че да образуват малки групи деца със сходни умения. Ако класът не е твърде голям, наредете чиновете в кръг. Извадете от уравнението йерархията и сравняването между децата. Направете учителя част от групата, като сложите масата му в окръжността или по средата й. Посланието на тази подредба е, че всички са еднакво важни. Освен това децата ще могат да се виждат едно друго и ще общуват по-лесно, без някой да се разсейва, защото пред или зад него седи някой друг. Обстановката веднага става по-задушевна. ... По този начин те ще се научат да работят заедно, да си поставят предизвикателства едно на друго и да израстват като отбор. Постепенно ще добиват самочунствие в общуването си и умения за лоялност, приятелство и отговорност, които ще им помогнат по-нататък в живота.

За секционно мислещият човек кръговото подреждане носи и др. ползи. Задачата или въпросът може да се постави в средата. На децата се обяснява, че кръгът е нещо като циферблат на часовник. Задачата по средата е мястото, където са закрепени стрелките. Всички деца подред трябва да допринесат с нещо за решаването й. Започва детето, което се намира на 12 часа, после това на 1 часа изказва мнението и прозренията си и т.н. Така дискусията ще доведе до едно добре обмислено решение.



ПРИРОДНИ ЕЛЕМЕНТИ


Децата на новото време са силно чувствителни към своята среда, природата и планетата въобще. Живите растения са много важни за създаването на една естествена среда. Другите живи елементи са простички, и все пак много ефикасни допълнения в класната стая - аквариум с рибки, малко животно, за което децата да се грижат, или дори домашни любимци "на гости" за деня. Всичко това ще създаде една активна, но спокойна за учителя и учениците атмосфера. Течащата вода под формата на малък фонтан пречиства енергията в стаята и осигурява приятно ромолене, което смегчава обстановката, но не пречи на занятията.

Друг чудесен начин за насърчаване на спокойната и положителна нагласа е класът да се извежда навън, когато времето го позволява. Позволете на всяко от децата да си донесе постелка или одеало, каето да бъде личното му пространство навън. Нека си свалят обувките (ако са достатъчно големи, за да могат да си ги обуят после сами) и да почувстват тревата с ходилата си. Насърчете ги да затворят очи и да почувстват ветреца. След като се отпуснат за няколко минути, ги накарайте всяко да седне на постелката си и да участва активно в урока. Гимнастика като тай чи, разтягане или от време на време волни танци повишават тонуса на децата и способността им да задържат вниманието си. Това може да се направи или сутрин преди първия час, или след обяда, за да се премахне обичайната сънливост. Не са нужни кой знае колко усилия, за да могат децата да се завабляват в училище!
Активен
delfin
Гост
« Отговор #4 -: Юли 22, 2009, 14:32:16 »

ПО-МАЛКО ОРГАНИЗАЦИЯ, ПОВЕЧЕ КОМФОРТ


Често училищният ден е строго организиран, което включва определени часове в опредерено време и срокове за изпълняване на различните задачи - което подлага много деца на твърде голямо напрежение. тъй като мислят секционно, Новите деца са напълно в състояние да вършат по няколко неща едновременно през целия ден. Вместо да работят в линеен формат, за тях ще е далеч по-добре да се създаде кръгова система, в която да има 5 или повече дейности. В определен ден се дават задачи по различни предмети и материалите за всяка от тях се поставят в павилиони на определено място. Във всеки от павилионите трябва да има задачи като теми за писане, книги, които да се прочетат, истории, които да се разтълкуват. Разумно е да се поставят някои правила, но редът за избиране на задачите да остане лично решение на детето. То може да работи по повече от 1 задача едновременно, но не може да продължи на следващия кръг, докато не довърши всичко на предишния. Идеята е да не стане така, че детето да реши всичките задачи по математика за един ден и след това да лентяйства. На определено ниво трябва да се свърши цялата работа, но имат избор как да позходят към задачите.

В училищата, където прилагат кръговата система, веднага се установява, че много от децата, които преди това са имали СДВ или СДВХ, подобряват неимоверно успеха си. Всеки има възможност да продължи нататък, ако свърши по-рано работата си за деня или седмицата, а по-бавните не са подложени на напрежение да приключат заедно с останалите. Конкуренцията е отличен педагогически инструмент, стига да се използва отговорно и почтено. Откритото сравняване на децата обяче не е удачно. Всяко дете е различно, със своя гледна точка и мнение за всяко нещо. Сравняването на децата може да ги накара да се съмняват в себе си, което да доведе до проблеми със самооценката.


НАСЪРЧАВАЙТЕ ОТКРИТОТО ОБЩУВАНЕ


Общуването е един от най-ценните активи, които можем да дадем на нашите специални деца. През повечето време в училище им казват какво да правят и кога, рядко се споменава как и защо се случват нещата. Не им се казва какво ще стане по-нататък, така че не знаят какво да очакват. Когато знае какво следва, детето се чувства много по-сигурно в преживяванията си. Неизвестното често създава напрежение, а то лесно може да се избегне с ясно, последователно общуване.

Във всяка класна стая има моменти, когато някои деца започват да пречат на другите с държанието си. Когато в час или отвън на игрището възникнат проблеми, някой бива порицан или наказан и иживотът продължава. Обаче за децата, които са станали свидетели на събитието или са участвали в него, проблемът в много от случаите остава нерешен. Наскоро научих за едно частно училище, където всеки ден отделят време за открита дискусия между децата. В техните крътове това време се смята за "безопасна зона", когато могат да изразят смободно мислите си за учителя и другите деца, без укор или последици. Позволено им е да говорят каквото им е на сърцето, да изразяват тревогите си и дори да споделят със съучениците си какво са почувствували от техни постъпки. Разбира се, този форум е насърчаван и провеждан под надзора на училищния персонал и са въведени някои основни правила, които не позволяват да се отклонява разговорът от положителния, градивен тон. Управата на училището открила, че като дава възможност за този процес, децата се чувстват много по-удобно и непринудено, а общуването се улеснява.

Много от децата, които се държат лошо, го правят, защото търсят внимание, чувстват се отегчени или имат други проблеми у дома или в училище, които не са обсъдени или решени. В една по-положителна обстановка тези деца се научават, че подобни постъпки не са приемливи за другарчетата им, но и чуват добри неща за себе си(това е едно от правилата), така че вместо да се настроят отбранително, си вадят поуката, че лесно могат да променят поведението си и това да им донесе добро, без заяждания или сбивания.

Ако проявим далновидността да дадем на нашите деца онова, от което се нуждаят у дома, н училище и в социалните институции, ще отгледаме едно удивително поколение от чувствителни, даровити хора, които могат и ще доведат нашия свят до невероятно обединение и напредък за благото на всички.


Мег Блекбърн Лоузи - "Децата на новото време"
Активен
Kery
Гост
« Отговор #5 -: Май 08, 2010, 13:40:09 »

Четяйки тази тема се сетих за филма "Тайния план"/"Esoteric agenda". Там също е застъпен проблема с умишленото избягване на духовното и мисловно развитие на децата, като единственото на което наблягат е способност за запаметяване и никаква свобода на мисълта. Винаго съм изявявала несъгласие с начина по който се преподават някои предмети, точно поради тази причина: история - интерпретират, спестяват факти и т.н.; литература - налагат ми разбиранията за произведението на друг човек; музика - карат ме да уча биографии на композитори наизуст; рисуване - вместо да рисуваме ме занимават отново с биографии и история на изкуството, физическо - вместо да стимулират движението те ме изпитват на скок и на бързина, сякаш ще кандидатствам в симеоново... Лошото е, че това не идва от преподавателите, а от министерствата...лоши хора има отгоре...
Изолирайки децата с домашно обучение, това предизвиква други проблеми и неудобства...Някой трябва да стои вкъщи с него, т.е. не ходи на работа, не носи пари, а това в днешният свят е убииствено. Колкото и да искаме да се радваме на духовното, докато не дойде времето на промяната, сме зависими от правилата на този свят, колкото и тъжно да зучи е така.
Важното е родителите да са наясно какви са децата им и как трябва да се отнасят с тях. За сега оставам с впечатлението, че тези деца не отиват при случайни семесйтва, но все пак...
Активен
nia.boneva6
Гост
« Отговор #6 -: Юли 07, 2010, 09:40:00 »

Възрастните се опитват да натъпчат точно това, дето не знаят, в главите на децата!
Учат ни да пазим чистота.
Учат ни да се държим добре с останалите.
Учат ни, че не е правилно да нараняваме животните? Бре, точно те ли пък!
Учат ни, че трябва да пазим природните ресурси.
И ни учат на куп други работи! Ама себе си не щат да научат на нищо!
Това е един от проблемите навсякъде, и не само в училище.  Безмълвие
Ама карай, де... Усмивчица
Активен
Me.Racle
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 117


Silence in action

« Отговор #7 -: Юни 04, 2012, 17:01:03 »

delfin, благодаря Усмивчица
Трябва да започнеш пак да пишеш такива неща, а някой друг да си ги припомни 
Активен

A better YOU means better YOUniverse !
Страници: [1]   Нагоре
Отиди на:  


Подобни теми:
Заглавие Започната от Отговори Прегледи Последна
публикация
Съновниците??? Можем ли да им вярваме???
Анкети
giti 8 3634 Последна<br />публикация Ноември 10, 2010, 23:16:26
от nre
Училище и учители « 1 2 3 4 »
Въпроси и отговори
Isis 51 4361 Последна<br />публикация Ноември 26, 2010, 17:14:56
от nia.boneva6
"Не пипай тази книга" - Ян Ван Хелсинг
Книги
delfin 4 1975 Последна<br />публикация Декември 09, 2009, 18:44:49
от Arcoiris
Различни клипове с музика и снимки
Музика
delfin 2 2565 Последна<br />публикация Януари 03, 2010, 17:43:36
от delfin
Фентъзи книги и научна фантастика
Книги
delfin 0 1831 Последна<br />публикация Януари 11, 2010, 17:20:30
от delfin

Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
Ширинан | Психолог  © Copyright