Колективна онлайн медитация за прочистване на енергийното поле около България
(Всеки Понеделник, Сряда и Неделя от 22:00ч.)


          

Страници:  [1] 2   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Как да възпитаваме и обучаваме децата индиго?  (Прочетена 8031 пъти)
giti
Гост
« -: Юли 13, 2009, 18:50:18 »

Децата индиго - дар или наказание?  
 
Във Франция тези деца ги наричат „тефлонови”, на Британските острови - „децата на хилядолетието”, в Русия те са „децата на светлината”. Но най-често тях ги наричат „децата индиго”. Но кои са те в действителност?

По думите на доктора по психология Дорин Верче (САЩ), лесно е да ги отличим от съучениците им. Това са деца, обладаващи творческа натура, висок интелект, решителен и настойчив характер. Те често виждат по-рационален начин как да извършат нещо, но обкръжаващите възприемат това като нарушение на правилата. Предишните начини на възпитание не действат върху такива деца - те съвършено не реагират на строгите възпитателни мерки, наказания, заплахи или унижение.

Децата индиго имат система от възгледи, която е невъзможно да се измени чрез влияние отвън. Опитът дори в малка степен да се въздейства на възгледите на такова дете води или до агресия или до заключване в себе си.

За разлика от обикновените деца, при тях не съществуват абсолютни авторитети; те не считат за нужно да обяснят постъпките си; признават свободата на волята. Заедно с това, те са способни да взимат правилни решения, полагайки се изцяло на интуицията си.

Освен това децата индиго:

* Често изпитват привързаност към растенията или животните, те просто са влюбени в природата;
* Имат много силно развита способност за съпреживяване;
* Нуждаят се силно от безусловната любов на близките им, изискват голямо внимание към себе си, търсят истинска, крепка и искрена дружба;
* Те са алтруистични, горят от желание да помогнат на света в някое велико дело.
* Правят впечатление на необщителни, ако не се намират в компанията на подобни на себе си;
* Склонни са към вредни навици;
* Усещат себе си по-възрастни отколкото са в действителност (все едно че не е на 13 години, а вече на 43);
* Отличават се с висока самооценка, те са много самоуверени, независими и горди, даже в унизителни за тях ситуации;
* В юношеска възраст са склонни към депресивни състояния, дори чак до самоубийство;
* Способни са на жестоки постъпки, ако се изправят пред непреодолима преграда от неразбиране и равнодушие;
* Те са силно духовни, въпреки, че не приемат религиозните догми;
* Не могат да търпят, когато ги карат да правят нещо, просто защото „така трябва” или „всички правят така”.


„За различните” - особени условия

В много развити страни децата индиго се занимават на държавно ниво. И това не е празно пилеене на време и сили. Може би, именно това „различно” поколение в бъдеще ще спаси цивилизацията ни от нарастващата криза.


От къде идват те?

Каквато и да е аурата на чедата ни, те действително въобще не са такива, като нас. Пред очите ни се появява поколението на бъдещето, за което трябва да създадем плодородна почва.

По рано потомството неуклонно е следвало стъпките на родителите: синът на занаятчията - занаятчия, синът на селянина - селянин, а синът на юриста - юрист. Но децата на новото време не приличат на предците си. Човечеството се движи напред, и всяко следващо поколение се оказва по-развито, обладаващо по-големи желания и стремежи, по-голям егоизъм от предшествениците му.

Днес за голямо число специалисти - от възпитатели в детските градини до професори в университетите - е много трудно обезпечат децата с информация, която им е нужна за да се устроят в живота. Това е естествен закон на развитие на човечеството, самата природа с всяко поколение ни тласка напред, увеличавайки егоизма ни, усъвършенствайки способностите ни.


Как да ги възпитаваме?

Същността на възпитанието на детето се заключава не в това, да му „надуем” мозъка със знания, а в това, да го свържем с процеса, наречен живот, да му помогнем да намери отговори на въпросите: какъв е източника на живота? Защо всичко произхожда, както произхожда? За какво живеем? Къде се намира възможността за свободен избор на човека и какво изисква от нас тази Висша сила, силата на природата?

Много важен елемент във възпитанието на детето се явява примерът на възрастните. Само в случай, ако обучим децата ни на закона, според който действа природата, разясним им, накъде ни води тя и каква цел преследва, ще можем да дадем в ръцете им практически инструменти, които ще им позволят да се устроят в тази реалност, в която живеем.

Затова днес, когато между стените на училищата се говори за алтруистични ценности - човеколюбие и взаимна поддръжка, а извън пределите им детето вижда обратното - господство на личните, егоистичните интереси над общите, в детето се поражда вътрешен конфликт. За последствията от този конфликт можем да прочетем в статистическите сведения за престъпността и депресията сред учениците. По такъв начин, ние виждаме, че възпитанието е двустранен процес. Можем да възпитаме децата, ако се възпитаме самите себе си. Това е възможно, ако това, което предаваме на децата е толкова важно, както и за нас самите. Тоест, това трябва да са непреминаващи, вечни ценности.


Как и на какво да ги обучаваме?

Процесите на обучение за малкият човек са подобни на необикновени приключения и пътешествия. Не трябва да мислим, че абстрактните и неясните за възрастните понятия се явяват такива и за децата. Ние виждаме, как децата ни прекрасно се справят с такива „сложни” прибори, като компютрите и мобилните телефони, в отличие от родителите си.

Главното в обучението се явява това, че в човека се строи правилно, истинско възприемане на реалността. Децата ни се отличават от нас в това, че те вече са готови да възприемат нашият материален свят, като свят на причините и следствията. По такъв начин, съвременното дете вижда, усеща цялото мироздание като една цяла картина. И това, естествено, се отразява на отношението му не само към своите учители и към своето най-близко обкръжение, но и въобще към целият свят.

Само чрез промяна на своите вътрешни свойства по подобие на свойствата на природата, - говори науката кабала, - човек ще успее да бъде в равновесие с нея, което означава, във състояние на безопасност и съвършенство. Освен това, детето в процеса на развитието си е длъжно да получи знания за природата на мирозданието, защото само по такъв начин то ще може да напълни своите вътрешни стремежи. Ненапълването на тази естествена потребност води до вътрешна криза, и като следствие, към пренебрежително отношение към учителите, безсмислена жестокост и употребата на „напълнения” от друг вид - наркотиците. Затова трябва да започнем с обучение по законите на природата от най-ранна възраст, понеже човек носи през целият си живот това което е усвоил в детството си.

Придобитите знания го правят интегрална част от природата, и затова, за да обезпечи собствената си безопасност, на него не му е нужно повече да изучава карате или джудо. А ако човек не е получил тези знания, тогава самата природа се надига против него, а не „злите врагове” и съдбата. Ако възпитаме подрастващото поколение на тези принципи, ние ще му дадем най-доброто, от всичко което родителите могат да дадат на децата си.
Активен
giti
Гост
« Отговор #1 -: Юли 13, 2009, 19:21:21 »

 
Как да възпитаваме и направляваме едно индиго?

Семинарите и кабинетът ми се посещават от много родители, които срещат трудности с децата си. Често долавям у тях - и особено у майките - дълбоко притеснение и чувство за вина. Те изпадат понякога в отчаяние и не знаят какво да сторят, за да се справят с отрочетата си, получавайки от всички страни упреци от рода:

"He можеш ли по-добре да си възпитаваш детето?", "He можеш ли да направиш така, че детето ти да е по-спокойно?", "He можеш ли да се погрижиш детето ти поне да си напише домашните?", "He можете ли да обясните на детето си, че училището е сериозно нещо?", "Вашето дете всява безредие в цялата група..." и т. н., и т. н.

Можете да си представите как реагират родителите на подобни нападки. Толкова се тревожат, че им се вгорчава животът. Възпитаващите тези "деца на новото време", които не са постигнали вътрешно равновесие, непрекъснато ще бъдат изкарвани извън кожата си. Малките не реагират повече на авторитети само защото са авторитети.

Уверявам ви, че на родителите, които си имат вкъщи дете-индиго, не им е никак лесно. Рожбите им постоянно ги конфронтират със собствените им неудовлетворености и емоционални блокади.

На практика те нямат друг шанс да поддържат хармония в семейството си, освен - ако се решат да променят себе си. Струва ми се, че е възможно да бъде намерена някаква форма на изпълнение на родителската роля, позволяваща на новите деца да си бъдат деца и въпреки това - признаваща тяхното истинско вътрешно величие.

Като се включват в групи за самопомощ и се обръщат към терапевти, родителите биха се научили да се справят с различните ситуации и биха способствали за собственото си израстване. Поддържането на непредубедени отношения с децата и внасянето на яснота и подреденост в семейството изглежда трудно без постигането на самопознание.

Една от задачите на индиговите деца е да ни помогнат да встъпим в отношения, почиващи на безусловна любов, честност, приемане, откритост и радост. Отношения, за които жадуваме дълбоко в сърцата си. Може би и вие имате дете, което никога не разбирате правилно?

Дете, което бездруго знае всичко по-добре и чиято първа изречена в този живот дума е била "не". Или дете, което е невероятно мило и кротко, но независимо от това не отговаря на общоприетите представи.

Тогава да обичаш безусловно не се оказва толкова просто и във всеки случай изисква повишаване на родителската компетентност по отношение на възпитанието, както и разширяване на съзнанието, тоест - един друг поглед върху нещата.

Индиговите деца ще помогнат на израстване-то на света и ще ни окуражат да изхвърлим отживелиците зад борда и да се решим на нещо ново. Обновление и сътрудничество са кодовите на бъдещето.

В тази връзка се набелязват следните въпроси:

1. Как бихме могли да възпитаваме и направляваме едно дете-индиго, че да ни предаде вътрешната си мъдрост и да ни научи на любов? Как бихме могли просто да се радваме, че то съществува?

2. Какво можем да направим, за да расте, без да влиза в особен конфликт с обкръжението си?

3. Как да се освободим от предразсъдъците си относно децата, които се отличават с паранормални* способности или с наличието на различни дефицити и да ги заменим с нещо положително?

4. Как бихме могли да съпътстваме и направляваме своите индиго, та да оцелеят в училищата ни, докато поотраснат, навлязат в живота и поемат по пътя си? Много от тях проявяват склонност към депресивни състояния. "Ох, мамо, ако знаех за всичко това, нямаше да дойда на Земята" - е изречение, типично за едно дете-индиго.

5. Как се "изживява" едно дете, което не се нуждае от родители в традиционния смисъл на думата?

6. Как бихме могли да се научим да не гледаме на децата си като на копие на собственото ни Аз и да допуснем да израснат като абсолютно самобитни личности?

Накрая ще опиша най-важните според мен начини на поведение с положителен и отрицателен знак, както и предполагаемите причини за тях. На добрите страни ще бъдат противопоставени смущения от рода на различни дефицити и някои частични неуспехи.

Същевременно не бива да забравяме нито за миг, че тези така наречени нови деца се раждат и стават все по-вече едва напоследък. Засега не ни е известно кой знае колко за тях. Никъде не успях да открия научни заключения или резултати от изследвания на поведението, които да осветляват по-подробно явлението и да ми послужат в процеса на писането на книгата.

В замяна на това съществуват голямо количество съобщения на педагози, терапевти, консултанти и възпитатели от цял свят занимаващи се с тези деца и споделящи своя опит. Те са поредните пионери в психиатрията и психологията. Докато търси някакви ориентири, човек започва полека-лека да забелязва и осъзнава връзката между отделните информации.

До неотдавна темата "възпитание" изглеждаше да е все още табу в много страни - тя кара консервативните групировки да се опълчват срещу хора с модерни, новаторски възгледи.

Изучаваме ли историята на преподаването, ученията и теориите на големите умове на науката за възпитанието от последните столетия, ще видим, че повече от 270 години светът обсъжда как биха могли да се осъществят желателните промени в образователната система.

Излиза, че с времето нещата не са се променили кой знае колко. Но аз си мисля, че индиговото поколение наистина; ще ни принуди да поемем в нова посока.

Ще ни покаже, как да живеем в хармония с него и със самите себе си; как да преструктурираме нещата в семейството си така, че и родителите, и децата да разполагат с достатъчно свобода; как съвсем естествено да възстановим връзката със своя истински Аз. 
Активен
Loli07.11
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 15

« Отговор #2 -: Ноември 13, 2010, 13:45:45 »

Мисля, че трябва на държавно ниво да се повдигне този въпрос? Трява да подготвим кадри,  добри учители, които са запознати и обучени, как да подготвят нашите деца да си изпълнят ролята си! Безкрайно да ги обичат и насърцават! Само родителите няма да се справят с тази мисия, трябва да подготвяме специалисти! На нашите деца и е много трудно в обикновените училища, там само могат да събудят лошите страни на характера и да ги озлобят! Това веднага ще рефлектира и на семейството и на обкръжаващата среда! Това не трябва да се допуска!
Активен
Eona Lightholder
Global moderator
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2558


NEVERENDING STORY

« Отговор #3 -: Ноември 13, 2010, 16:10:28 »

Да Лоли , само че като гледам как се приема това на обществено ниво и то в отворена държава ,като Холандия ,не са готови .Но малко по-малко информациията пробива път ,а и децата се увеличават ,мисля си че процесът ще започнnе естествено в образователната система, тука просто цитирам - че ведин момент децата на новото време ще бъдат наричани просто ДЕЦА и всичкkи системи ще бъдат съобразени с това което са.
Активен

"weird " is indication for creative force ♥
Ванина
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 96


  • Град: Варна
  • « Отговор #4 -: Ноември 13, 2010, 16:32:22 »

    ........... че ведин момент децата на новото време ще бъдат наричани просто ДЕЦА

    Да,  това е правилното определение  "просто ДЕЦА"..........колкото и да не им се харесва на някои хора.
    Няма значение дали едно дете е индиго или анти-индиго, обикновено или необикновено..........всичките деца се нуждаят от любов БЕЗ изключение и..... сега и в миналото и в бъдещето.
    Активен
    giti
    Гост
    « Отговор #5 -: Ноември 13, 2010, 16:45:20 »

    В интерес на истината, всички се нуждаем от любов... и малки и големи....без значение от цвят или каквото и да е там
    Темата обаче засяга една конкретна група, такаче нека не се отклоняваме
    Активен
    Kery_
    Гост
    « Отговор #6 -: Ноември 13, 2010, 17:56:24 »

    Следващото не е отговор на предишните и не целя дискусия и въобще някаква реакция...който иска да помисли, който иска да пропусне текста.

    Парадокс: "индиготата" са тук за да помогнат за изграждането на по-добър свят и същевременно очакват от тези, които често наричат "обикновени" да им съградят този по-хубав свят, за да им е по-лесно...

    Факт: Най-добри сме в оплакването, а не в анализа, действията, че дори прекалено често и в мисленето...

    Размисли: Никой не е пробвал как ще се отразят часове, развиващи лявото полукълбо на мозъка на децата (т.н. "обикновени") и как ще промени мирогледа им ... и дали някой се е замислял колко по-лесна ще бъде приемствеността... мммм... или някой замислял ли се е , че децата не са лоши, а са жертва на системата и ако променим нея ще им помогнем, а по този начин ще помогнем и на нашите деца...и на себе си и на целия свят

    Риторичен въпрос: Как ще се справим с даден проблем, ако се изолираме от него и не сме наясно какво всъщност се случва там?
    Активен
    Eona Lightholder
    Global moderator
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2558


    NEVERENDING STORY

    « Отговор #7 -: Ноември 13, 2010, 17:57:01 »

    Ванина естествено ,че всичкkи се нуждаят от любов.Мисълта ми беше ,че качествата които сега се проявяват у вече не толкова малко деца ,за в бъдеще ще се проявяват във всичкkи. И както ние се развиваме ,така естествено би трябвало да се развива образователната и възпитателна система. Най-важното е тези деца да бъдат възприемани като нормални , а не като луди,болни и фантазиори. Щом има ново предаване в ютуба от серията паранормални деца , ще ви ги превеждам, за да виждаме пряко с какви проблеми се сблъскват тези деца.
    Незнам до колко можем да отделим темата за възпитание на индиго , защото според мен вече процента възрастни индиго е по-голям от индиго-деца. Но това само означава ,че процента т.нар странни деца нараства заедно със странностите им, все едно кой етикет ще им се лепва .

    Значи не може винаги да си затваряме очите и да ги оставяме да се адаптират.
    Най-пресен пример от предаването - дете което усеща болките на другите.например дете от класа му е със счупена ръка и то престава да  може да си движи своята.
    Учителката не може да направи нищо , дори не иска да го приеме .Търси се помощ и се намира единствено от човек преживял подобни неща - възрастен индиго. Един прост урок от обгръщане със светлина и абстрахиране ,когато има нужда от почивка ,бяха достатъчнnи на детето да намери хармонията във всекидневието си.

    Мисля че примерчето е много ясно ,че не е нужно и честно да не се обръща внимание ида оставяме тези деца системата да ги мачкkа и уеднаквява.
    Когато се разболее едно дете има лекари.Когато има дарба да рисува или пее има такива училища. А за тези дарби и особенности има само скептицизъм и подигравка , ....но засега
    Активен

    "weird " is indication for creative force ♥
    giti
    Гост
    « Отговор #8 -: Ноември 13, 2010, 18:18:50 »

    Добре бе хора... Ще отворя тема "Как да отглеждаме краставици, домати, пипер и пр." Тогава за какво ще мрънкате ми кажете? Сигурно 'що не сме споменали картофите... с какво те са по-долу и с какво краставиците ги превъзхождат..... Тогава ще се изтъкват разлики в това, че на едните им трябва слънце и вода, докато другите разстат под земята и не изискват често поливане.... И к'во от това?! Накрая са заедно на масата, а да не казвам последният им път какъв е...
     " 'Ай сектир, драги зрители".... Меко казано се уливате....
     
    Активен
    Eona Lightholder
    Global moderator
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2558


    NEVERENDING STORY

    « Отговор #9 -: Ноември 13, 2010, 18:23:14 »

    хахахахаха Гити то пак се опира май до въпроса - има ли такива хора , ами има  и най-ужасно страдат от скептиците особено ако са им от обкръжаващата среда и най-вече родителите. За това и не трябва да спираме да информираме , и най-вече първо правило - Доверете се на тези деца ,те имат какво да ни кажат!!!!
    Активен

    "weird " is indication for creative force ♥
    giti
    Гост
    « Отговор #10 -: Ноември 13, 2010, 18:26:29 »

    хахахахаха Гити то пак се опира май до въпроса - има ли такива хора , ами има  и най-ужасно страдат от скептиците особено ако са им от обкръжаващата среда и най-вече родителите. За това и не трябва да спираме да информираме , и най-вече първо правило - Доверете се на тези деца ,те имат какво да ни кажат!!!!
    Да, Ео и можеби затова са така неудобни на тези, които са свикнали с тази грозна система и не искат да я променят, че освен да роптаят и да продължават да слагат етикети, да търсят (не) превъзходства и да (се) обиждат, друго не им остава....
    « Последна редакция: Ноември 13, 2010, 18:32:33 от सहायक और Sandalfon के समर्थक » Активен
    Eona Lightholder
    Global moderator
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2558


    NEVERENDING STORY

    « Отговор #11 -: Ноември 13, 2010, 18:34:03 »

    ми някои просто не обичат промените ,трябва да се мисли и такива подробностти, а не може една система да е ефективна без ъпдейт
    Активен

    "weird " is indication for creative force ♥
    Eona Lightholder
    Global moderator
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2558


    NEVERENDING STORY

    « Отговор #12 -: Ноември 13, 2010, 18:52:09 »

    Та по този повод нека оставим тези теми да разглеждат системата, а който иска да си два мнението по въпроса трябва ли да се разграничават децат и тнт има си там едни други теми.

    Значи според мен трябва да си има човек щатно назначен към училища и детски градини ,където при сигнал или желание от детето да встъпва в контакт.Този човек освен педагог или психолог трябва да бъде също така подобен на тези деца ,сега какво да е името медиум ,паранормален незнам ,все са ми гадни тея имена , да кажем опитен.
    И понеже системата е скептичнnа ,явно ще трябва да е на доброволни начала.Значи все пак трябва да бъдат допуснати първо такива хора до децата.
    Мечтtая си за часове където децата седнали навън или вътре на един килим и говорещи си свободно за теми които ние тук си говорим.
    Все пак съм убедена ,че влизат и са влезли възрастни индиго в системата и следват своето предопределение - да подготвят света за тези които идват

    Активен

    "weird " is indication for creative force ♥
    gabsy_indigoto
    *
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 1

    « Отговор #13 -: Декември 28, 2010, 20:02:26 »

    Здравейте! Аз съм на 12 и смятам, че съм дете индиго! Отговарям на абсолютно всички характеристики! Казах на майка ми, но тя не ми вярва ! Вярват ми само най-добрата ми приятелка и майка  й, дефакто те ме насочиха към това,че можеби съм дете индиго ! Моля ви помогнете ми как да накарам майка ми да ми повярва?
    Активен
    demy
    Daniela
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 114


  • Град: Sofia
  • « Отговор #14 -: Декември 28, 2010, 20:23:52 »

    Здравейте! Аз съм на 12 и смятам, че съм дете индиго! Отговарям на абсолютно всички характеристики! Казах на майка ми, но тя не ми вярва ! Вярват ми само най-добрата ми приятелка и майка  й, дефакто те ме насочиха към това,че можеби съм дете индиго ! Моля ви помогнете ми как да накарам майка ми да ми повярва?

    Ами на мойта майка отговора беше, никакъв..... Каза само, че сме ужасни характери с брат ми(смятам, че и той е). Пробвах на няколко пъти да говоря с нея но не става. Аз съм на 30 години брат ми е на 27.... Незнам дали можеш да накраш някой да разбере нещо, след като не може да го проумее, че е възможно.
    Активен
    Страници:  [1] 2   Нагоре
    Отиди на:  



    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Ширинан | Психолог  © Copyright