Колективна онлайн медитация за прочистване на енергийното поле около България
(Всеки Понеделник, Сряда и Неделя от 22:00ч.)


          

Страници:  [1] 2   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Опасността за децата индиго  (Прочетена 6202 пъти)
giti
Гост
« -: Юли 13, 2009, 18:00:33 »

  
Кой родител не иска отрочето му да е отличник! Е, ако не отличник, то поне петоркаджия. Само не двойкар! Винаги ли обаче са обективни школските оценки? И дали няма да е по-добре съвсем без тях?

Доколко оценките отразяват знанията на учениците? Не е тайна, че понякога децата получават шестици напълно случайно, незаслужено. А зубренето според психолозите никак не подпомага развитието на логиката и интелекта. С това са наясно и учителите, и родителите. И въпреки това зубрачът има повече шансове да стане отличник, отколкото децата, които търсят други начини за запомняне на материала. В такъв случай трябва ли да се стремим наследникът ни да се нареди сред отличниците?

Фалшивите знания
Майките и татковците често си въобразяват, че успехите на чедото им потвърждава тяхната родителска състоятелност и успешност. Именно затова те настояват вместо да се отдава на футбол, анимационни филми или компютър рожбата им да "гризе гранита на науката". Да не си кривим душата - на всеки родител му е приятно да има дете вундеркинд. Знаете ли обаче, че товарът на пълен отличник може да се окаже непосилен за малчугана?

Според наблюденията на социолозите хората, завършили училище само с шестици, в живота си на възрастни често се оказват... неуспешни. И това се отнася за всички сфери на живота – и за кариерата, и за общуването с хората.

Какви опасности крие детската надпревара за шестици?

Първо, често това не дава на детето възможност да се съсредоточи върху задълбочено изучаване на дисциплините, които ще му трябват при усвояването на избраната професия. А и знанията му, меко казано, се оказват повърхностни.

Второ, прието е учителят да посочва отличниците за пример на другите деца и невинаги прави това коректно. Тоест на практика отличникът бива противопоставен на колектива. Учителите го обичат или поне го ценят, а връстниците му? С тях обикновено е обратното. И понякога статусът "отличник" се превръща в клеймо. Нерядко това става основа на сериозен комплекс за непълноценност, който пречи на детето и в живота му на възрастен.

Трето, в преследването на отлични оценки може да се стигне до психично разстройство. Психолозите дори имат специален термин - "наркомания на отличника". В този случай детето престава да се вълнува от всичко друго – интересуват го само шестиците. То така зацикля на перфектните бележки, че ако получи тройка или, не дай си, Боже, двойка, може да изпадне в истинска депресия или нервен срив. А малчуганът трябва от дете да разбира, че животът не може да се състои само от непрекъснати полети - паденията са неизбежни. И той се учи да приема спокойно грешките си - не се обвинява за провалите, а умее да анализира неуспехите и да си прави изводи за бъдещето.

Пак двойка!

Често в оценките на знанията се отразяват неписаните оценки за поведението на ученика. В същото време любимецът на преподавателя получава единица отгоре, дори ако е говорел врели- некипели.

Можем до безкрайност да се възмущаваме от подобно поведение, макар че всеки учител ще възрази: оценката е поставена с възпитателни цели. Незаслужената обида обаче и унижението пред целия клас едва ли ще спомогнат ученикът да стане по-прилежен. Нещо повече - детето може демонстративно да откаже да учи. И в резултат на това да се превърне в сериен двойкаджия.

В този случай има два изхода – или да се проведе откровен разговор с преподавателя с молба да бъде по-обективен, или да се потърси друго училище. Ако чедото ви е натрупало тройки, защото наистина му е трудно да учи вашата задача е да му помогнете в подготовката на уроците. И... да не се паникьосвате. Според социолозите тройкаджиите се оказват по-добре приспособени към живота. Те може би имат по-нисък интелект от отличниците, но за сметка на това им е по-лесно да контактуват с различни хора. Те са по-гъвкави, по-лесно правят компромиси, което в крайна сметка ги прави по-успешни в живота.

Според психолозите обаче само една трета от учениците не се справят с ученето поради затруднения с усвояването на материала. Други се "дънят" по други причини. Едни - поради неблагополучната обстановка вкъщи. Други - защото не получават достатъчно родителска любов. С ниските си оценки те сигнализират, че имат нужда от вниманието на възрастните. Може би за неуспеваемостта на детето си сте виновни вие самите?

Има и други причини за лошите резултати в училище. Много деца стават "закоравели" тройкаджии поради силно преуморяване, тревожност, болезненост. Дори такава черта като мудността е катализатор за получаване на незадоволителни оценки. Ясно е, че в този случай тройките и двойките са необективни оценки. Още повече, че сред бавните, разсеяни деца има много творчески личности.

Да премахнем бележниците?

Възниква въпросът не е ли по-лесно просто да премахнем оценките по принцип, щом с тях имаме толкова грижи и недоразумения. Още повече, че опитът на безоценъчните методики е налице. В Дания например не пишат бележки до края на средното училище. В много страни има училища, където в началния курс също не се поставят оценки. Там в края на учебната година просто пишат подробна характеристика на учениците - и това е. Смята се, че подобна методика е по-безболезнена за детската психика от традиционната система на оценяване.

Едва ли в близко бъдеще обаче сегашната система ще бъде премахната. Първо, с нея са свикнали и децата, и родителите, и учителите. И как иначе да разберем как се справя отрочето ни?! Второ, според резултатите от експерименти отмяната на оценките демобилизира дори истинските отличници, в резултат на което успеваемостта им пада. А какво да говорим за посредствените ученици. Трето, високите оценки /ако са обективни, разбира се!/ ласкаят детското самолюбие.

Как е при другите

Всяка страна си има своя система на оценяване на знанията. В Англия и Полша например ученикът може да получи максимум 6 точки. В началните класове в САЩ числата са заменени с буквите A, B, C, D, E /А е най-високата оценка/, а в горния курс успехите се отчитат по 100-бална система. Във Франция знанията се оценяват по 20-бална система, но почти никой не успява да постигне горната граница. Ако ученикът е заслужил 14-16 точки, е направо страхотно, а мнозинството ученици, смятани от учителите за способни и прилежни, получават 10-13 точки.
Активен
delfin
Гост
« Отговор #1 -: Юли 14, 2009, 00:33:42 »

И аз съм на мнение, че бележниците са напълно излишни. Само съсипват психиката на децата.
« Последна редакция: Октомври 29, 2009, 15:03:54 от delfin » Активен
roni7o0o
Странна
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 30


« Отговор #2 -: Януари 15, 2010, 10:49:17 »

Разбира се, и аз съм на мнение че не трябва да има бележници и оценки.

Цитат
високите оценки /ако са обективни, разбира се!/ ласкаят детското самолюбие.
И така децата стават надути и се мислят за нещо повече. Наблюдавала съм мои съученици (отличници) как се държат. Мислят че са по-добри от другите, по-готини и незнам-си-още какви. А когато се случи да имат 5-ца тея откачат, готови са да се скарат с учителя/-ката само и само, за да имат по-висока оценка!! Има много други начини децата да се стимулират да учат.  Но докато образователната ни система (а и не само!) се управлява от неудачници нищо няма да стане!
Активен

" Не е важно колко хора познаваш,а колко от тях ще застанат зад теб в труден момент!"
Isis
Немезида
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 227


  • Град: Едно малко вълшебно място...
  • Огън и вода...

    « Отговор #3 -: Януари 29, 2010, 19:11:39 »

    Офффф, никога не се чувствах толкова гадно, колкото сега(от няколко месеца), когато отивам на училище. А тази година имам и изпити. Направо ще ме съсипят, дори и в междучасието ни карат да учим. А за оценките е друг въпрос(не, че не се справям, напротив, оценките ми са много добри, но вече направо главата ми ще екслподира от безполезни информации). И аз мисля, че трябва да премахнат бележниците.
    Активен

    My own Fear creates within me the Courage.
    pufi
    Hide from the Sun
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 357


  • Град: извън реалността
  • Севернячка

    « Отговор #4 -: Януари 29, 2010, 19:14:52 »

    Така е Тези седмици буквално се поболях от учене,изпити,оформяне и отценки
    Активен

    Аз съм си аз,независимо какво си мислите за
    мен : )
    pluton
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 690


  • Град: Невинаги знам...
  • WWW
    « Отговор #5 -: Януари 30, 2010, 12:38:05 »

    Така е Тези седмици буквално се поболях от учене,изпити,оформяне и отценки
    И аз също в тежка сесия! Но хубавото във университета е, че оценките са малко по-обективни отколкото в училище! Но напр. не може да се очаква на студент, който е понаучил въпросите, но не е идвал на лекции да му се пише максималната оценка, защото, може на късмет да са му се паднали точно въпросите, по които е най-подготвен... А тези, които са били и на лекции, и са чели ВСИЧКИ ВЪПРОСИ не бива да бъдат пренебрегвани, защото при всички случаи имат по-трайни знания от тези, които не са ходили! Малко объркано го обясних, но... А и е възможно и студент да се освободи от изпит чрез курсова работа (т.е. мнооого се поощрява творческото начало, нали се сещате, за такива като мен, които са с по-скоро дясна ориентация на мозъка, това е прекрасно!).
    Активен

    Kery
    Гост
    « Отговор #6 -: Юни 19, 2010, 00:00:30 »

    Аз пък забелязах, че все повече държат на зубрачите в университета. Наистина на почит са хората, които ходят редовно на лекции, но да кажа моята позиция : нямам възможност да ходя на всички лекции, тъй кат ходя и на работа, а понякога (доста често) всичко е много спешно. Така за преподавателите изглеждам "посредствен" студент и винаги ме режат на изпитите или минават с номера "аз това съм го разправял на лекции, колежке, вие защо не идвате?". Доста често се случва пък да съм била на тези лекции и знам, че това не е обсъждано  Ухилен но както и да е. При нас няма такива работи като освобобдаване от изпит чрез курсова работа, нещата са затегнати. В нашето уни 6-ци получават само хора, които са винаги на лекции, защото не ходят на работа и други, които много зубрят  Мисли.
    Та общо взето и във ВУЗ-овете е омазана историята. Писнало ми е да ме карата да помня по 10 графики на въпрос и по още 5 схеми....по 30 въпроса конспект....смятай, елке, смятай. По хитрите използват методи на преписване, получават си готини оценки, тъпите като мен си получават шарени оценки Плезещ се
    Активен
    Gayatri
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 614


  • Град: София
  • « Отговор #7 -: Юни 19, 2010, 15:13:45 »

    Кери, така беше и по мое време... малей, май нещата са си още по старому.
    Това за идването на лекции изобщо не е критерий за познание, това е само зелена точка в очите на преподавателите. То и аз ходех на лекции на времето, щото при нас бяха задължителни. Ако не отидеш на лекции, няма заверка и съответно не допускаха до изпит  Затъпяване. А това е толкова ненужно. Тази практика е голяма пречка и не може да нахрани студентите със знание, а само егото на преподавателите.
    То човек ако не иска да поема знания, и да ходи на лекции, и да не ходи- все тая. Пак нищо няма да му влезе в главата. Що трябва студентите да правят калабалък в залите и само да се пощипват изпод масите... ?
    Надявам се някой ден( дано да е съвсем скоро) нещата да се променят.... и дано скоро се поощрява мисленето, а не зубренето.
    Активен
    nia.boneva6
    Гост
    « Отговор #8 -: Юни 30, 2010, 23:26:16 »

    Това за тотално пълните отличници, вече отдавна завършили у-ще, е напъъъълно вярно. Мама е факт за това. Била е послушното момиченце.
    Аз имам късмет, че не ми се карат за двойки и че не ме напрягат много много да уча Така че аз съм си добре  ама друг е въпроса относно учителите ми :|
    Активен
    crownedXclown
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 101


    « Отговор #9 -: Юли 02, 2010, 14:01:13 »

    То освен,че карат децата да се чувстват глупави заради оценките, постяват оценки и на много предмети където оценяването е доста, нз как да го кажанеправилно. В смисъл, че не всички могат да рисуват и пеят например, мисля, че там оценяване е излишно, просто не всички хора имат талант - като мен например ;ДД

    Имам 5 по рисуване в дипломата,което естествено ми сваля успеха,но какво да се прави

    А иначе това за многото учене - да и аз се побърках вече - с тези изпити за университета, по цял ден м исе налга да уча, а приятелите ми се сърдят, че не им обръщам внимание ;х
    Активен

    After the era of kings a lonely knight is fighting for lost battles...ahh the war effect...there are no winners in the war.Everybody loses
    xxxx
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 159


    « Отговор #10 -: Юли 25, 2010, 12:18:27 »

    Всичко е измислено с цел да запълват главите ни с информация такаче на училище си постоянно под напрежение което влияе лошо на психиката избщо за мен цялата система е супер грешна не само училището но и работата после един вид сме роби щото и да искаш и дане искаш трябва да работиш нещо което отново е свързано с много проблеми и напрежения което ти променя съзнанието супер мноого мислиш само за пари и тнн и това ме дразни супер мнОГО защото виждам как майками се убива като куче от работа и се сасипва а това нужно ли е?Незнам всичко е толкова погрешно измислено ,че нямам думи дано както се надяваме тук да променим всичко това и всички да са равни и да живеем в свят  на спокойствие да знаеш ,че утре няма какво лошо дате сполети ..
    Активен
    Alek
    *
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 9

    « Отговор #11 -: Август 02, 2010, 16:01:05 »

    Цялата система се нуждае от промяна.
    Хората не разбраха ли,че вече сме в информационната епоха ?
    Активен
    Alek
    *
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 9

    « Отговор #12 -: Август 02, 2010, 16:23:11 »

    В оценките и бележниците няма нищо лошо.
    Става въпрос как някои деца ги възприемат и ги използват,за да подхранват егото си.
    Активен
    nia.boneva6
    Гост
    « Отговор #13 -: Август 02, 2010, 17:27:31 »

    В оценките и бележниците няма нищо лошо.
    Става въпрос как някои деца ги възприемат и ги използват,за да подхранват егото си.
    Или за да се самосъжаляват (като 2/3 от моето училище, примерно)
    Активен
    Infame
    *
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 34


    Хедонист

    « Отговор #14 -: Август 08, 2010, 20:39:14 »

    Бележките в училище нямат абсолютно никаква тежест и не бива да им се предава такава. Децата трябва да бъдат отглеждани с цялото внимание, което могат родителите им да им дадат, да получават винаги това, което искат, за да бъде развита онази чаровна форма на егоизъм, която заедно с много други фактори придават тласък на човешката уникалност. В добре култивирания и умерен егоизъм няма нищо лошо. Особено в наши дни. Най-великите хора притежават този егоизъм, за който говоря. Далеч нямам предвид онази примитивност да не споделяш нищо с никой и да искаш само да грабиш. Човек трябва да е с отврени длан към света, за да може не само да взима, но и да дава. Лично аз преди постоянно заспивах със стиснат юмрук. Наскоро се замислих над това и си избих този гаден навик. Вярвам, че има връзка между жестовете ни, вътрешната ни нагласа и начина по който живеем и се държим с околните. Всъщност това си е доказано.
    Активен

    Вечна младост, неограничена страст, изтънчени тайни наслаждения, необуздани радости и още по-необуздани прегрешения - ето какво го очакваше. А портретът щеше да носи бремето на неговият позор.
    Страници:  [1] 2   Нагоре
    Отиди на:  



    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Ширинан | Психолог  © Copyright