Колективна онлайн медитация за прочистване на енергийното поле около България
(Всеки Понеделник, Сряда и Неделя от 22:00ч.)


          

Страници:  [1] 2 3   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Да измислим нова педагогика!  (Прочетена 2555 пъти)
Eona Lightholder
Global moderator
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2558


NEVERENDING STORY

« -: Септември 20, 2010, 13:44:17 »

Отварям темата по идея на Гити.Но това е и темата която мен личнnо най-много ме интересува.
През последните дни публикувах няколко теми относно децата.
Тази тема е за идеи и споделяне на личен опит.
Не забравяйте , че един от основните проблеми на днешното образование е липсата или невъзможността за персонално внимание към личнnостта.
За това по скоро призовавам да се въздържате от критика , а да чуем колкото се може различнnи гледни точкkи. Когато се натрупа вече значителен обем инфо , може да се започне с анализите и заключенията.
Ако желаете ,споделете и мнение относно т.нар деца на новото време и подхода към тях.


Понеже знам ,че ме обичате ,както и аз вас ,знам че ще ме уважите и няма прекалено да се разлигавяте ( в това число и аз де Усмивчица)
Хайде дайте една ръчичкkа в всекидневната ми главоблъсканица Усмивчица
Активен

"weird " is indication for creative force ♥
Аэ съм
Слава ввишних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение.
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2409


Hello! I am Andy!

« Отговор #1 -: Септември 20, 2010, 14:53:42 »

Подобна идея аз дадох още преди почти година. Усмивчица

Но разисквайте вие-на мен сега не ми се мисли.
Активен
Eona Lightholder
Global moderator
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2558


NEVERENDING STORY

« Отговор #2 -: Септември 20, 2010, 14:57:58 »

Еееее аз пък теб най-много те чакам Усмивчица , айде като ти се мисли ,заповядай Усмивчица
Активен

"weird " is indication for creative force ♥
shining_star
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 730

« Отговор #3 -: Септември 20, 2010, 16:40:49 »

Преди години гледах един документален филм по телевизията, някъде в Русия, и там една рускиня имаше школа, където учеха децата да работят с мисъл.
Те бяха деца в предучилищна възраст, с проблеми със слуха, зрението, и болни от паралич.
И там психоложката им казваше, че всеки от тях е цар на своето царство. И трябва да напише указ до своите поданици... И децата пишеха: Аз, царица Мария....нареждам на моите мили очички: от днес вие сте здрави и виждате добре....Това се подписва "официално" от детето, от учителката, подпечатва се с царския печат, и после се чете пред родителите и пред всички.Някои родители бяха дошли в предаването да кажат за резултатите, и какво голямо подобрение има за детето им - едно момиченце, което почти не виждало, сега вижда, и даже чете.Също децата там рисуват, пеят, имаха градина, и да...индивидуално внимание и подход към всяко дете.
А и самите деца разказаха какви резултати имат - момченцето с паралич, което не е могло да ходи, като е наредило на своите "мили крачета", че те ще ходят и ще тичат...не само че ходи, а наистина тича.
Активен
mirokiriakov
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 18

« Отговор #4 -: Януари 26, 2012, 05:58:20 »

Нова педагогика... Нужно е ново ОтНоШеНиЕ към педагогиката. Как да имаме качество, когато основната мотивация на повечето педагози е да си вземат заплатата в края на месеца! В педагогиката всичко е изключително простичко: дай на детето любов, уважавай потребностите му, отнасяй се с него като с равен! Колко от нас го правят... Каквато и методика да се измисли, ако няма кой да я приложи... Според мен е достатъчно педагозите да са хора, които обичат да общуват с деца и имат търпението и разбирането да го правят! Да бъдат авторитети за децата с личния си пример. Това е напълно достатъчно!
Активен
Ariam
Ariam(Маха Оръга)
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1237


« Отговор #5 -: Януари 26, 2012, 06:07:45 »

Мисля, че тук е нужно да се тръгне от семейната среда на едно дете, после да стигнем до педагогиката.
Активен
elinikar
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 220


« Отговор #6 -: Януари 26, 2012, 10:47:06 »

Децата на новото време са родени с изнлючително свободолюбив дух и трудно се подчиняват на правила и авторитети.А правила трябва да има,но трябва да се смени начинът на прилагането и въвеждането им.

Мисля, че тук е нужно да се тръгне от семейната среда на едно дете, после да стигнем до педагогиката.

Ари,наблюдателните родители обикновенно налучкват правилният път,защото друг път при тези деца няма.Проблемът е,че в определен момент децата се чувстват като център на вселената и отивайки в училищна среда продължават да си мислят,че светът се върти около тях.Те трябва да проумеят,че светът се върти около всички поравно.

Нова педагогика за учители е наложителна.Сега най-важно за тях е как изглеждат децата отстрани в очите на директора,да са кротки,строени и т.н.
Да се търси индивидуален подход и преоткриване на личността на детето,давайки му свобода на избор,но следейки за спазване на етични норми на поведение,това е трудно да се направи от 1 учител ,които отговаря за повече от 25 деца.Трябва да има повече осъзнати учители и групите(класовете) на учениците да са по малки.

Мисля,че за учителите трябва да се изготвят специални психологични тестове,които да показват стабилността на нервната им система и правилният подход при различни ектремни ситуации.

Активен

Ако от омразата можеш да се защитиш,от любовта неможеш!Затова любовта,насочена към земното,убива по-бързо от омразата...
Eona Lightholder
Global moderator
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2558


NEVERENDING STORY

« Отговор #7 -: Януари 26, 2012, 14:23:38 »

Елки не съм съгласна ,че се чустват ,като център на вселената - по скоро са за това , да не бъдат вкарвани в стадото , за това че да си учител , трябва да имаш достатъчно енергия за индивидуалната нужда ,иначе няма смисъл. Права си ,че групите са ужасно големи за адекватен енергиен обмен. Айде за училище уж са големи , ами я си представете ужаса ,че майка чака на есен първа група - 30 бройки 3 годишни. Нашата тука мрънка на 13 бройки. За каква работа говорим , говорим за пасене.
Рамките и ограниченията ,които трябва да има , са свързани с безопасността им , режим относителен на правилно хранене и почивка, заземяване - игра на вън и спорт. За метода на обучение - съм привърженик на Монтесори и Валдорф и да гледаме да им се пада от Новите учители , като нашето Галче Синеочкова - BadBlueEyes
Активен

"weird " is indication for creative force ♥
Аэ съм
Слава ввишних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение.
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2409


Hello! I am Andy!

« Отговор #8 -: Януари 26, 2012, 17:23:51 »

Не мисля да се впускам в подробности. Накратко какво си мисля:

1. Семейството трябва да е по-сплотено. Според мен не е редно детето да е под опеката на институциите по цял ден, а да вижда майка си и баща си само вечер и сутрин. Това ще рече по-малък работен ден и повече доходи за хора с дете или с деца. Но не презрителни помощи като сегашните "детски". И не безотговнорното им даване на хора, които са решили да се издържат само от такива помощи.

2. Единния стандарт за всички деца ражда изкривявания в техния характер. Все едно да набуташ различни форми глина в една тръба. Тоест да се създава специална тръба за всяко парче глина. Да има индивидуален подход. За това е нужно да се знаят принципите на детската педагогика, професионалната психология и всякакви елементи, които да помогнат на един педагог да разкрие душата на едно дете, неговите мечти и таланти. И детето да ги развива, но не по строго определен график или срок, ами свободно - чрез игри, забавление и т.н. Тоест педагозите да дават пълна свобода на децата. Храненето по график, съня по график и т.н. е предпоставка за тирания. Защото да тиранизираш деца е същото като да тиранизираш възрастни - престъпление. За професия та педагог е нужна висока квалификация, но ако имат добри условия за развитие и благоденствие в България ще е идеално.

3. Групите в градината и класовете в училище групират хората по стадния им инстинкт. Затова смятам, че са ненужни, имайки предвид, че откакто са създадени тези правила са минали повече от 500 години и сега живеем в друг свят. Няма как да ограничаваме децата от модерните технологии. За това нека ги образоваме чрез тях. Какъв е смисъла да търсиш безбожно скъпи учебници и други консумативи, когато те могат да бъдат издадени в интернет от подбрани специалисти и да се ползват безплатно. Не издателство, а специалисти, такива педагози, които да получават заплата за това.

4. Когато социалните умения на едно дете са грижа на държавата и институциите се получават проблеми. Когато имаме безработица, ниски заплати и пълна разпуснатост на държавата тя не дава никакво възпитание и умения на децата. Така те израстват на улицата и там научават всичко. Това е антихристиянско. Нека техните социални умения да се изграждат в техните най-ранни години под опеката на техните родители. Родителя е най-сигурния учител, защото учи не по изгода, а по любов. Когато имаш такъв сигурен авторитет като своя родител, а не разпусната държава или изнервен креслив педагод, би могъл да изградиш много по-устойчиво самочувствие и да се оформиш като личност.

5. Талантите на децата, техните страхове и мечти трябва да бъдат откривани в най-ранна възраст. Да се успокояват страховете, да се развиват талантите и да се вдъхновяват мечтите. Родителя е зает с първото и третото. Специалистите с второто. От всички дисциплини да се изучат само най-основните неща, до основното образование. А от средното нагоре да се образоваш само по тези дисциплини, които ти желаеш. Не държавата, а ти самият. Тоест да се дава възможност за поемане на избор и отговорностите от него. Всичко, което днес не се харесва от учениците в образованието, трябва да се премахне.

6. Ще обобщя:

 1. Въвеждане на електронно образование. Това е ход, който да изравни образованието с времето, в което живеем. Издателствата са все частни и се интересуват повече от парите, отколкото от образованието. Те не водят кауза, а бизнес.
 2.Учителите са слабоквалифицирани, изнервени, унизени и нищожно заплатени. Нека да бъдат квалифицирани така както никога не е било в света - да могат да се занимават индивидуално с всяко едно дете в тяхната група. А групите да бъдат намалени от 25-30 души на 10-15.
 3. Основните социални умения и възпитание на децата да са завършени от техните родители. За целта работния им ден съкратен, а заплатите повишени.
 4. Запазване на старото образование. С времето ще се постигне симбиоза между старото и новото, за да се създаде едно наистина правдиво обучение, което да дава отговори на всички въпроси за живота и времето и да се опита да даде тласък, макар и начален, в живота на хората към тяхната свобода.
Активен
ИВЕВЕ
Гост
« Отговор #9 -: Януари 28, 2012, 21:49:38 »

Нова педагогика... Нужно е ново ОтНоШеНиЕ към педагогиката. Как да имаме качество, когато основната мотивация на повечето педагози е да си вземат заплатата в края на месеца! В педагогиката всичко е изключително простичко: дай на детето любов, уважавай потребностите му, отнасяй се с него като с равен! Колко от нас го правят... Каквато и методика да се измисли, ако няма кой да я приложи... Според мен е достатъчно педагозите да са хора, които обичат да общуват с деца и имат търпението и разбирането да го правят! Да бъдат авторитети за децата с личния си пример. Това е напълно достатъчно!

Несериозно е да се твърди, че е толкова просто. Най-малкото, под натиска на догматичните, ретроградни разбирания, много родители са безсилни. Родители, педагози - всички, вкопчени в материалистичните стремежи хора, на които, обаче, по ирония на съдбата е поверено дете.

Проблемът при педагозите, в по-голямата им част, са парите и нежеланието им за работа. Парите, от гледна точка на изискваната квалификация и ответното заплащане, което ми се вижда доста демотивиращо.   В училище виждаме един огромен процент отегчени даскали, за които учениците не са стока. Младото поколение - непременно под един знаменател, обобщаващ всичко негативно. На принципа "Слушай възрастните, бе, дете!" личност не се възпитава.

В момента съм в осми клас, т.е. осем отвратителни години в училище, през които нервната ми система беше срината, самочувствието ми и оптимизма също останаха в историята.
Дотук съм имала една единствена учителка, в чиято диплома педагогиката не е за запълване на пространството, а наистина - умение. Тази жена е единствената учителка, успявала да ме мотивира да уча (въпреки че в последствие мързелът ми надделя, но това е друга тема...). Но има нещо много съществено - това е нейното призвание, личи си. Методите й на преподаване са нестандартни, успява да намери индивидуален подход спрямо всеки, така че да заинтригува дори най-ограниченият откъм желание.
Но, за съжаление, мнозинството учители са точно противоположното. Те са над нещата, училището е за тях създадено, предметите, които преподават (в по-голямата си част, пълни глупости, без по-нататъшно приложение) са едва ли не в тяхна чест измислени... Малко са учителите, които осъзнават ролята си, затова и не си правят труда да се занимават с учениците, колко по-лесно е да си изрецитират урока и да се приключва. Пък и, при положение, че неукото и неграмотно младо поколение не е от най-ученолюбивите, какъв е смисъла!
Все си мисля, че би било много по-добре, ако вместо суха теория, имахме възможност да водим дискусии на разнообразни теми, които биха били хем интересни, хем полезни. Но тук идва и ролята на учениците.
Мен ме е срам от класа ми, от връстниците ми и въобще всичките тези безхарактерни и сервилни хора! Пълно безхаберие спрямо всичко, няма смисъл да го коментирам дори.
Един педагог трябва да умее да се постави на мястото на детето, не да гледа отвисоко. Вместо да се натрапват нечии възгледи, трябва да се поощрява индивидуалността. Всяко дете, всеки човек да се развива в избраната от него самия област.


Както каза Аэ съм, родителят е най-добрия учител, тъй като е воден не от изгода. Само че родителите трябва да се стараят да не ограничават свободата на децата си, тъй като понякога е по-полезно да пробваш всичките 10000 грешни начина за решаването на някоя задача, примерно, да видиш, че не стават, но след това сам да намериш правилния подход и вярното решение. Не е толкова фатално да се греши, а някои родители прекаляват именно в желанието да предпазят децата си. Е, разбира се, не да ги оставят на самотек, уж да си се учат от грешките... Искам да кажа, че родителите трябва да заместят истеричните крясъци "Не прави товаааа!" със спокойно казано "Ако направиш еди-какво си, ще последва ... ", или нещо от тоя тип. Нещо, което от една страна да убеди детето, да осъзнае правотата на родителя, от друга страна да не го ограничава. Винаги има начин.
Родителите трябва възпитават децата си да избягват идолопоклонничеството, както и да не подражават на "каката от телевизията". Всякакъв вид вмешателство на стереотипите и обществото в отношенията между родител и дете, според мен, е много неподходящ. Това са твърде съкровени неща, та да се водят от масовия образ на "успелия човек". Едно дете може да се превърне в независим и успял човек  и без шестица по математика, и без скучна, но добре платена работа след време... Не бива това да са поводите за гордост на родителите, обидно е, поне за мен.
 
Активен
mirokiriakov
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 18

« Отговор #10 -: Февруари 01, 2012, 22:20:58 »

Приятели, и най-съвършената система е безполезна без подходящи изпълнители! Забравете за нова педагогика, специалисти и тем подобни глупости. Образованието, както и всяка друга област за да е успешна, има нужда от хора със сърца! В педагогиката всичко е мноооого простичко и същевременно неизпълнимо за мнозина по различни причини. Децата се нуждаят единствено от безусловна любов и приемане каквито са! Но за това са нужни: търпение, постоянство, здрави нерви, неизчерпаема любов, компетентност! Как един педагог да възпита добре вашето дете, когато той самият има пропуски във възпитанието... Проблемът е в организирането на процеса. Институциите са бездушни системи, в които отговорността се размива, от което следва бездушие и незаинтересованост. От там нататък няма смисъл да коментираме!
Активен
Sue
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 293


  • Град: Ниските земи
  • Нютонист

    « Отговор #11 -: Февруари 03, 2012, 19:10:30 »

    Точка пета на Aэ съм е хубава, но за съжаление практиката показва, че не дава добри резултати. Употребявам условно "добри", защото зависи от гледната точка.
    В Холандия въведоха нещо такова - избираемост на предмети в гимназиалните класове. Последва силен отток от фундаменталните математика и физика. Те традиционно си се смятат за трудни предмети навсякъде. Това намали и без това малкото студенти по електроника и компютърни технологии. За другите специалности не знам.
    Мога да си представя какъв ще бъде света без тези "скучни предмети". Без икономисти, финансисти, но и електрончици (и компютри), без архитекти и машиностроители... И в крайна сметка без хора, които да правят тези високи технологии, които повечето ползватели не се и замислят от къде идват. Вярно преди 100 години сме живели без много неща. И без електричество. Но и сме имали даскали и сме писали с калемчета на дървени дъски.

    Според мен не предметите са проблема , а начина по-който се налага да ги изучаваме. Материята в учебниците е лошо поднесена. Скучно написана. Това е мое лично мнение. Ако не-интересен материал се съчетае с "лош" учител, резултата е мързелив ученик
    Материалът трябва да бъде поднесен по атрактивен начин. С комикс, ако трябва, за по-малките и увлекателни истории за по-големите. Семейството трябва отново да поеме ролята в изграждането на уважение към учителите и учителската професия. Да, учителите са донякъде виновни за падането на авторитета към тях, но не бива да се забравя, че и те са хора. ...
    И да, класовете трябва да бъдат намалени. А родителите трябва да поемат контрол над виртуалните разходки на децата си и количеството престояно време пред компютърните игри. Синтезът на урок и игра в образователна компютърна игра е чудесен начин за обучение на новото поколение.

    ... докато все още имаме компютри
    Активен
    Sunshine(sun)
    Разумна Любов
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 980


  • Град: Тук и сега
  • Тук и сега ...

    100006741217887
    WWW
    « Отговор #12 -: Май 17, 2012, 12:52:08 »

    За жалост без критики и отрицателно в Интернет е трудно.Аз съм и противник.
    Новите деца са различни и трябва да са близо до майката Природа, майка на всички хора.
    Те усещат нейната липса и стават притеснени.
    Новите деца трябва да се учат на новото и да не им се предава нищо от старото.
    Нито религия , нито образование нищо старо.Те ще вярват в различна вяра и ще се хранят различно.Те ще са в постоянна връзка с майката природа и планетата.
    За тях вие техните родители сте само приятели и нищо повече.Те няма какво да научат от вас.Вие има какво да научите.Нека вашите деца живеят техния живот без нашите схващания и ценности.Нека им помогнем като се образоваме за духовното и разберем какво е планетата ,природата и слънцето.
    Активен

    Eona Lightholder
    Global moderator
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 2558


    NEVERENDING STORY

    « Отговор #13 -: Май 17, 2012, 14:32:29 »

    Цитат
    Новите деца трябва да се учат на новото и да не им се предава нищо от старото.

    Ще си позволя да го перефразирам.

    Новите деца трябва да ни учат на новото и да трансформират старото.

    Тука вадя от ролята на родителя и давам повече на детето.
    Няма как да трансформираш нещо старо ако не го познаваш.
    За да може да изпълняват мисията си , ние като родители трябва да сме посредник - да държим връзката с природата, да сме медиатор и към старото за да може детето да има терен за действие, да не обременяваме и налагаме ,просто да показваме.

    Ние сме преходно поколение, нашите деца също , изолацията не върши работа , има да се прочиства мърсотия много , не да се заградиме в мъничко чисто поленце.



    Активен

    "weird " is indication for creative force ♥
    Sunshine(sun)
    Разумна Любов
    *****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 980


  • Град: Тук и сега
  • Тук и сега ...

    100006741217887
    WWW
    « Отговор #14 -: Май 17, 2012, 14:55:04 »

    Цитат
    Новите деца трябва да се учат на новото и да не им се предава нищо от старото.

    Ще си позволя да го перефразирам.

    Новите деца трябва да ни учат на новото и да трансформират старото.

    Тука вадя от ролята на родителя и давам повече на детето.
    Няма как да трансформираш нещо старо ако не го познаваш.
    За да може да изпълняват мисията си , ние като родители трябва да сме посредник - да държим връзката с природата, да сме медиатор и към старото за да може детето да има терен за действие, да не обременяваме и налагаме ,просто да показваме.

    Ние сме преходно поколение, нашите деца също , изолацията не върши работа , има да се прочиства мърсотия много , не да се заградиме в мъничко чисто поленце.




    Казаното ме радва и пълни с енергия ,че има хора които разбират.Понеже няма някои които да разбира всичко , само се опитваме да разберем и трябва да си помагаме.
    Мерси за казаното , то ме зарежда.
    Колкото до старото искам да кажа , че сега ще пишем нова история и старата не трябва да повлиява.
    Активен

    Страници:  [1] 2 3   Нагоре
    Отиди на:  


    Подобни теми:
    Заглавие Започната от Отговори Прегледи Последна
    публикация
    за същността на лечебната педагогика
    За родителите
    dana 0 1059 Последна<br />публикация Август 05, 2009, 10:53:49
    от dana
    Валдорфска педагогика « 1 2 »
    За родителите
    dana 23 12996 Последна<br />публикация Март 30, 2012, 00:26:36
    от Eona Lightholder
    Нова буква
    Обща тематика
    xxxx 7 662 Последна<br />публикация Септември 22, 2010, 00:28:18
    от psyhea
    Нова планета « 1 2 »
    Извънземни цивилизации
    xxxx 15 2243 Последна<br />публикация Октомври 06, 2010, 00:44:49
    от KaTeRlEjKa
    Честита нова 2013 година
    Обща тематика
    Administrator 2 633 Последна<br />публикация Януари 01, 2013, 22:59:37
    от Sunshine(sun)

    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Ширинан | Психолог  © Copyright