Колективна онлайн медитация за прочистване на енергийното поле около България
(Всеки Понеделник, Сряда и Неделя от 22:00ч.)


          

Страници:  1 2 [3]   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Упражнения за духовно усъвършенстване  (Прочетена 5097 пъти)
johny
Гост
« Отговор #30 -: Януари 25, 2011, 04:38:30 »

Мисля,че трябва да намалите литературата малко.Аз лично от нея се чувствам доста объркан напоследък.Все едно се завъртях още веднъж на въртележката и пак стигам до изводите без да съм чел.....
Активен
Ivs.SY
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 25


« Отговор #31 -: Януари 25, 2011, 12:05:09 »

Мисля,че трябва да намалите литературата малко.Аз лично от нея се чувствам доста объркан напоследък.Все едно се завъртях още веднъж на въртележката и пак стигам до изводите без да съм чел.....

Според мен литературата трябва да е сведена до минимум ,но как да се случи това ,ако нямаш разграничението да разбереш ,кое е добро за теб и кое не?  Усмивчица По форумите е така,всеки е чул нещо от някъде или чел...приел нещо за неговата си истина.Така се случва с ненамерилите себе си търсачи...след многото четене идват многото въпроси и след тях пак четене и пак нови въпроси.Въртележката спира да се върти ,когато намерим начина,който да ни учи да правим всички хубави неща ,за които само сме чели.На думи е много лесно да сме добри хора,но не е достатъчно да заявяваме "Аз съм...." и най-хубавите човешки качества след това,защото това е на ниво Ум.Духът има нужда от практика ,не от много приказки.
Активен
Ich
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1649

  • Град: различни планетки
  • Michail Kolev
    « Отговор #32 -: Януари 25, 2011, 15:08:57 »

    Мисля,че трябва да намалите литературата малко.Аз лично от нея се чувствам доста объркан напоследък.Все едно се завъртях още веднъж на въртележката и пак стигам до изводите без да съм чел.....

    Според мен литературата трябва да е сведена до минимум ,но как да се случи това ,ако нямаш разграничението да разбереш ,кое е добро за теб и кое не?  Усмивчица По форумите е така,всеки е чул нещо от някъде или чел...приел нещо за неговата си истина.Така се случва с ненамерилите себе си търсачи...след многото четене идват многото въпроси и след тях пак четене и пак нови въпроси.Въртележката спира да се върти ,когато намерим начина,който да ни учи да правим всички хубави неща ,за които само сме чели.На думи е много лесно да сме добри хора,но не е достатъчно да заявяваме "Аз съм...." и най-хубавите човешки качества след това,защото това е на ниво Ум.Духът има нужда от практика ,не от много приказки.

    Човешкият Дух, проявен в неговия Аз, може да използва различни начини за развитие.

    Един начин е самият човешки живот, който ни предоставя едни или други житейски опитности, водещи или не до развитие на определени способности, до научаването на едни или други уроци. 

    Друг начин са духовни или други упражнения, описани на различни места, в частност и в тази тема. Те могат да са от голяма полза, защото  помагат на човешкото съзнание да се откъсне от обичайното ежедневно съзнание, свързано с впечатленията от сетивния свят, и позволяват на Духа да се издигне в духовния свят, от където той произхожда.

    Друг начин е свързан с човешкото мислене, което ни позволява да осмисляме житейските и духовни изживявания, и да търсим своя личен път в живота към щастието, любовта и съвършенството. 

    С мисленето е свързано и четенето на литература, което също може да бъде ценен източник на информация и ръководство по пътя на развитието, избрано от всеки търсещ такова. Защото самите ние не винаги можем да изпробваме всички възможности (поради ограниченото време, с което разполагаме), а четенето за духовните търсения на други хора може да даде идея и насока за избора на нашия път. Особено ценни са книгите, написани от светци или духовни учители, които често са посланици на духовния свят и могат да ни дадат както препоръки за духовни практики, така и изключително ценни сведения за духовния свят, духовната история. Такива са например сведенията от Акашовата Хроника, даващи сведения и за най-отдалечените епохи в развитието на човечеството, за мисията на Христос, такива важни духовни учения като будизма, зороастризма и др. 

    Защо е полезно човек да изучава такива материали?
    Това е така, защото от една страна самото размишление върху важни духовни факти и събития пренася човешкия Дух в духовния свят, дори той и да не е в състояние да го вижда в началото. Второ, това познание ще бъде от полза на всеки, който проникне в духовния свят, за да може да се ориентира сред духовните същества, а не да се чуди, какво е това, защо ли случва и т.н., за което четем в не малко теми и от нашия форум.

    Това е като една подготовка за пътешествие, което възнамеряваме да предприемем, за да не попаднем като в небрано лозе и да се изгубим в един свят, който е далеч по-сложен от нашия, и е пълен с всевъзможни опасности и заблуждения, заплашващи всеки неподготвен.

    Друг е въпросът, че както посочва johny, съвсем не е лесно човек да се ориентира в морето от налична информация. Но това е част пътя, който ни помага да развиваме нашите способности да се ориентираме и усета си за истина относно нашето развитие, което е строго индивидуално за всеки от нас, но в който всеки от нас можа да разчита на подкрепата на съществата от висшите духовни йерархии, помагащи на всеки търсещ духовното, чиито помисли са благородни, за което прекрасно казва Ихра:
     
    Човек като е чист отвътре и запазва чистотата в мисълта, съответно в емоциите и действията... това е достатъчно. Това е главното...
    Активен
    Ivs.SY
    **
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 25


    « Отговор #33 -: Януари 25, 2011, 15:36:54 »

    Човек като е чист отвътре и запазва чистотата в мисълта, съответно в емоциите и действията... това е достатъчно. Това е главното...


    Желая на всеки търсач да разбере какъв е начина ,по който човек става чист отвътре!
    Активен
    Ich
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 1649

  • Град: различни планетки
  • Michail Kolev
    « Отговор #34 -: Април 16, 2012, 10:28:54 »


    "Използвайте пълно сетивата си. Бъдете там, където сте. Огледайте се. Просто гледайте, не тълкувайте. Вижте светлината, формите, цветовете, текстурите. Осъзнайте безмълвното присъствие на всяко нещо. Осъзнайте пространството, което му позволява да бъде. Слушайте звуците, без да съдите за тях. Слушайте тишината зад звуците. Докоснете нещо - каквото и да е - и почувствайте и приемете неговото Битие. Наблюдавайте ритъма на дишането си, почувствайте как въздухът влиза и излиза, почувствайте жизнената енергия в тялото си. Позволете на всичко да бъде, във вас и извън вас. Приемете съществуването на всички неща. Потопете се дълбоко в Настоящето."


    Полезна в този смисъл може да бъде препоръката да извършваме действията си бавно, обмислено, съзнателно:

    Революцията на охлюва
    Активен
    Ich
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 1649

  • Град: различни планетки
  • Michail Kolev
    « Отговор #35 -: Ноември 12, 2013, 21:53:34 »


    Човек като е чист отвътре и запазва чистотата в мисълта, съответно в емоциите и действията... това е достатъчно. Това е главното...


    Много полезно упражнение в тази насока е следното:


    Ще посочим пример, за да онагледим вътрешното вглъбяване в една символна представа. Най-напред подобна представа трябва да бъде изградена в самата душа. Това може да стане по следния начин:

    Да си представим едно растение, как то пуска своите корени в почвата, как покарва лист след лист, как израства и дава цвят. А сега наред с това растение, да си представим и един човек. Да помислим, как неговите качества и способности са много по-съвършени от тези на растението. Да помислим, как той може да се придвижва тук или там, в зависимост от своите чувства и воля, докато растенето е приковано към почвата.

    Но да си припомним и друго: че несъмнено, човек е по-съвършен от растението, обаче в замяна на това аз виждам у него свойства, които не откривам при растението, и поради тяхното отсъствие, растението в известен смисъл може да се яви пред мен като по-съвършено от човека. Човекът е изпълнен от страсти и горещи желания; в своето поведение той се ръководи от тях. При него мога да говоря за заблуждения поради неговите страсти и инстинкти.

    При растението аз виждам как то следва лист по лист чистите закони на растежа, как спокойно и безстрастно отваря своите цветове пред девствените слънчеви лъчи. Тогава мога да си кажа: да, човекът има една по-голяма степен на съвършенство спрямо растението, обаче то е за сметка на това, че към явяващите ми се в такава чистота растителни сили, той е прибавил към своята същност инстинкти, желания и страсти.

    Сега мога да си представя, как през растението тече неговият зелен сок и как той е израз на чистите и безстрастни закони на растежа. После си представям как червената кръв тече през артериите на човека, като израз на инстинктите, страстите и желанията. Всичко това аз оставям да изникне в душата ми като една жива мисъл.

    И тогава си представям по-нататък, как човекът е способен да се развива; как той може да пречиства своите инстинкти и страсти чрез своите по-висши духовни способности. Замислям се как по този начин се унищожава някаква низша сила в тези инстинкти и страсти, така че те се издигат на една по-висша степен.

    И тогава нека да си представим кръвта като израз на пречистените инстинкти и страсти. Сега например аз отправям духовен поглед към розата и си казвам: в червения розов лист аз виждам зеления растителен сок, само че преобразен в червено; и червената роза, също като зеления лист, следва чистите и безстрастни закони на растежа. Сега червеният цвят на розата би могъл да се превърне за мен в символ на такава кръв, която е израз на пречистените инстинкти и страсти; те са отхвърлили от себе си низшите качества, и в своята чистота приличат на силите, които действуват в червената роза.

    Аз се опитвам не само да преработвам тези мисли в моя ум, но и да им вдъхна живот в моите усещания. Сега, когато си представям чистотата и спокойното безстрастие на поникващото растение, аз мога да изпитам едно блажено усещане; аз мога да породя в себе си чувството, как по-висшите качества трябва да бъдат изкупени чрез добиването на инстинкти и страсти. Това може да преобрази блаженството в едно сериозно чувство. И когато се отдавам на мисълта за червената кръв, която може да стане носител на вътрешно чисти изживявания, както червения сок на розата, в мен се пробужда чувството на озаряващо щастие.

    В случая важното е да не заставаме безчувствени пред мислите, които служат за изграждането на една символна представа. След като сме живели в подобни мисли и чувства, можем да ги превърнем в следната символна представа.

    Да си представим един черен кръст. Той идва като символ на унищожените низши сили в човешките инстинкти и страсти, а там където гредите на кръста се пресичат, да си представим седем червени, грейнали рози, подредени в кръг. Тези рози да бъдат символ на една кръв, която е израз на пречистените инстинкти и страсти.

    Тук не е важно, дали и доколко дадена естественонаучна представа намира горните мисли за оправдани. Защото става дума за развитието на такива мисли относно растението и човека, които, без никаква теория, могат да бъдат постигнати чрез едно просто и непосредствено съзерцание. Такива мисли - наред с теоретичните представи за нещата от външния свят - също имат своето значение, и то не по-малко важно. В случая мислите са тук не за научното потвърждение на даден факт, а за да послужат в изграждането на един символ, който променя и засилва душевната активност, независимо от възраженията, които биха хрумнали на една или друга личност при изграждането на този символ.

    Подобно на посочения пример с представата-спомен, сега пред душата си трябва да поставим една такава символна представа. Подобна представа - когато вътрешно се вглъбим в нея - има сили, които пробуждат душата. По време на вглъбяването се стремим да изключим всяка друга представа. Само посоченият символ трябва да витае духом пред душата, и то колкото е възможно по-живо.

    Не е без значение, че горният символ беше споменат тук не просто като една пробуждаща представа, а беше изграден върху определени представи, свързани с растението и човека. Защото въздействието на такъв символ зависи от това, че сме го изградили по описания начин, преди още да сме си послужим с него за целите на вътрешното вглъбяване. Ако прибегнем към подобен символ без предварителното изграждане в собствената си душа, той остава студен и с твърде ограничено въздействие, отколкото ако е получил озаряваща сила чрез съответната душевна подготовка. Обаче по време на вглъбяването не трябва да викаме в душата си всички подготвителни мисли, а да оставим да витае духом само образът, като наред с него призовем и онези усещания, които възникват чрез подготвителните мисли. Ето как символът, освен в чувствено изживяване, се превръща в знак. А силата на въздействието се крие тъкмо в пребиваването на душата в това изживяване. Колкото по-дълго успее да се задържи човек в тази област, без да допусне намесата на друга, смущаваща представа, толкова по-действен е целият процес. И все пак добре е, ако извън времето, което посвещаваме на вглъбяването, често повтаряме изграждането на образа чрез съответни мисли и чувства по гореописания начин, за да не избледнее общото усещане. Колкото по-голямо търпение проявяваме за редовното обновяване на процеса, толкова по-значителен става образът за душата.


    Тайната Наука, Р. Щайнер
    Активен
    Страници:  1 2 [3]   Нагоре
    Отиди на:  



    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Ширинан | Психолог  © Copyright