Колективна онлайн медитация за прочистване на енергийното поле около България
(Всеки Понеделник, Сряда и Неделя от 22:00ч.)


          

Страници:  [1] 2   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Дислексията  (Прочетена 4093 пъти)
izida
Гост
« -: Април 15, 2010, 21:10:06 »

 Предполагам повечето от вас, са се сблъсквали с "проблема" посочен по-долу, въпреки че може да сте нямали представа в началото за какво точно става въпрос. Основно правило при дислексията е, че информацията се обработва от двете полукълба, и понякога когато преминава от едното към другото е възможен лекичък "бъг".

Човек с дислексия, със средна или над средна интелигентност,
възприема света около себе си по различен начин в сравнение с
останалите. Сблъсквайки се с буквите или цифрите неговото внимание
се нарушава. Това води до трудности при усвояване на четенето,
писането или смятането.

Д-р Астрид Коп-Дулер

Щастлив е оня, който има за приятел човек с дислексия. Хората с дислексия са
креативни и надарени в областта на техниката. Мога да споделя, че
компютърът ми беше настроен отлично от дете с дислексия.
Проявете търпение, за да мога да ви разкажа по-подробро за дислексията.
Всеки човек с дислексия има изключително силно развито чувство за
справедливост. В наше време намирам това за изключително важно. Много се
радвам, че има такива хора. Дислектикът е верен приятел за цял живот.
Не винаги затрудненията при четене, писане и смятане са породени от
дислексия. Има и други причини. И различните причини предполагат различен
подход при преодоляването им.
Ще се опитам да изясня разликата.
Трудностите с четенето и писането могат да бъдат придобити по семейни,
физически или психични причини, поради неправилни методи на преподаване,
недостатъчни знания и по-ниска надареност. В противовес на това дислексията
е генно обусловена, човек се ражда с нея. Как тази склонност ще се развие в
последствие, зависи от обкръжаващата среда. Ако дислектикът има подходящи
условия, съобразени с неговите изисквания, то в последствие няма да среща
сериозни проблеми в училище.
Навременното разпознаване на дислексията е много важно. Някои симптоми се
забелязват още в предучилищна възраст. Периодът, в който детето пълзи,
оказва влияние върху развитието на координацията при четене и писане. При
много дислектици се наблюдава отсъствие или краткост на тази фаза. Тези деца
най-често пълзят назад или настрани. Родителите трябва да наблюдават децата
си. Дислексията е генно предопределена, затова вниманието трябва да бъде
заострено, ако в семейството или сред роднините има хора с дислексия.
Първите проблеми възникват, когато детето тръгне на училище. В този случай
то трудно се справя с четенето, писането и смятането. Незабавно трябва да се
изясни причината за затрудненията и ако е дислексия, да не се губи ценно
време. Многобройните повторения на упражнията не водят до желания
резултат, а само до разочарование за детето и за цялото семейство.
Това не трябва да се допуска. Ние знаем, че дислексията не е болест, не еи
увреждане, и че децата с дислексия не са мързеливи и глупави.

Кратко описание на Дислексията
 
Дислексията засяга тази част на мозъка, която отговаря за речта, съответно води до различия в начина, по който информацията се обработва.
 
Дислексията е затруднение с лексиката, предимно при четене и писане. Проявява се изключително многостранно и все още няма точна дефиниция. Около 20 % от хората имат подобни проблеми. В повечето случаи се асоциира с проблеми при писане, четене и математика, свързани с факта, че хората с дислексия виждат буквите разбъркано и обърнати на обратно, или с факта, че усвояват учебния материал бавно или със затруднение. Важно е да запомните, че проблемите, които те имат при четене, писане или математика, не означава, че те се глупави или умствено увредени.
 
Подробно описание на Дислексията
 
Хората с дислексия често успяват да изпълнят комплексни задачи като разрешаването на сложни проблеми в електрониката или дизайна, но не успяват да направят наглед съвсем елементарни неща: като да се научат да четат и произнасят по букви, да структурират писмените си работи, да водят записки, да запомнят инструкции, да кажат колко е часа или да намерят посоката. Един от начините да възприемете тези по-различни силни и слаби страни е все едно това е различен стил на поведение или учене, всъщност повечето студенти с дислексия възприемат дислексията като различие в начина на учене или мислене.
 
Кои са основните проблеми, с които се сблъскват хората с дислексия? Основният проблем е, че те правят много грешки при произнасяне или в пунктуацията, заради които могат да ги възприемат като неграмотни. Също така се затрудняват да водят записки по време на лекции.
 
Изследванията сочат, че хората с дислексия са с по-високо ниво на интелигентност от средното, но кариерата им се проваля още в зародиш, защото преподавателите им нямат представа за дислексията и ги наказват строго. Доказано е в световен мащаб, че всеки десети (а в някои публикации се говори дори за всеки седми) човек развива симптоми на дислексия.
 
Не е възможно двама души да развият абсолютно еднакви форми на дислексия. Важно да се знае, че това не е в резултат на умствено или неврологично нарушение, нито пък е някакъв вид деформация.
 
Специфичните им характеристики могат да се обобщят както следва:
 
Хората с дислексия могат да използват умствените си качества, за да променят и създадат възприятие.
 
Те са изключително чувствителни към околната среда.
Те са по-любопитни от обичайното.
Те мислят като използват предимно изображения вместо думи.
Те имат много силно развита интуиция и са особено проницателни.
Те обмислят и възприемат нещата от много страни, защото използват всичките си сетива.
Възможно е да усещат мислите си като реалност.
Имат живо въображение.
Творческо и оригинално мислене.
Добро стратегическо мислене и умения за решаване на проблеми.
Целеустремени и трудолюбиви.
Силно мотивирани.
Много от тях са намерили собствен начин да преодоляват затрудненията си.
 
Поради затрудненията си в краткосрочната памет и възприемането на езика, студентите с дислексия разчитат до голяма степен на схващането на смисъла и разбирането, което изисква:
 
Изключително персонален подход на обучение.
Необходимост учебният процес и практики да бъдат абсолютно ясни.
Необходимост да разбират защо и как, за да могат да го научат.
 
Голяма част, но не задължително всички от посочените методи на обучение могат да се прилагат при работа със студенти с дислексия:
 
Холистично мислене (всичко наведнъж) е за предпочитане пред метода „стъпка по стъпка”.
Необходимо е да се вижда „цялата” картина преди да изучат отделните стъпки или детайли.
Затрудняват се да запомнят последователността, но не и примерите.
Добре виждат как повечето неща са свързани и как те работят.
Затрудняват се да запомнят нещо освен, ако не са го разбрали наистина или няма персонална връзка.
Учат се от преживяно, а не от чуто.
Конкретно осезаемо обучение и обучение с помощта на цвят, хумор, истории, образи и т.н.
Затрудняват се да научат или да прилагат правила или обобщения – учат от конкретното към общото.
По-лесно им е да четат и пишат, ако са лично заинтересовани от предмета или темата.
По математика често разбират понятията, но не и изчислителните процеси или математическия език.
 
Какво мислите?
Защо ли ми се струва, че повечето тук, ще се окаже че сме дислексици? Ухилен Ухилен Ухилен
Активен
izida
Гост
« Отговор #1 -: Април 15, 2010, 22:01:13 »

Хайде де! Аз ли съм единствената с това уВреждане?Хммм? Хммм
Активен
giti
Гост
« Отговор #2 -: Април 15, 2010, 22:02:25 »

Хайде де! Аз ли съм единствената с това уВреждане?Хммм? Хммм
Не! Краля на Швеция също.... тук си е направо модно течение
Активен
Gayatri
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 614


  • Град: София
  • « Отговор #3 -: Април 15, 2010, 22:03:08 »

    Хайде де! Аз ли съм единствената с това уВреждане?Хммм? Хммм

    Явно никой друг не иска да си признае. Усмивчица
    Активен
    izida
    Гост
    « Отговор #4 -: Април 15, 2010, 22:04:50 »

    хахаха, еми ето, не е трудно!!!
    Но чак пък да е модерно?  Ухилен
    Активен
    Gayatri
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 614


  • Град: София
  • « Отговор #5 -: Април 15, 2010, 22:10:22 »

    Ми според мен, някои хора дори не знаят, че може да имат дислексия Усмивчица

    ето едно тестче:

    http://dyslexia-center.eu/component/option,com_wrapper/Itemid,33/lang,bg/

    От теста ми излезе, че трябва да се обърна към специалист, защото има вероятност да имам дислексия Усмивчица

    Активен
    giti
    Гост
    « Отговор #6 -: Април 15, 2010, 22:11:37 »

    Според това, май и аз съм такава Ухилен
    Цитат
    Холистично мислене (всичко наведнъж) е за предпочитане пред метода „стъпка по стъпка”.
    Необходимо е да се вижда „цялата” картина преди да изучат отделните стъпки или детайли.
    Затрудняват се да запомнят последователността, но не и примерите.
    Добре виждат как повечето неща са свързани и как те работят.
    Затрудняват се да запомнят нещо освен, ако не са го разбрали наистина или няма персонална връзка.
    Учат се от преживяно, а не от чуто.
    Конкретно осезаемо обучение и обучение с помощта на цвят, хумор, истории, образи и т.н.
    Затрудняват се да научат или да прилагат правила или обобщения – учат от конкретното към общото.
    По-лесно им е да четат и пишат, ако са лично заинтересовани от предмета или темата.
    По математика често разбират понятията, но не и изчислителните процеси или математическия език.
    Обаче има нещо, което не се вписва. Аз не виждам буквите объркани, ами ги пиша така Ухилен Ухилен Ухилен Готин
    Активен
    pluton
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 690


  • Град: Невинаги знам...
  • WWW
    « Отговор #7 -: Април 15, 2010, 22:12:57 »

    Аз трудно се ориентирам в пространството, не го чувствам... Относно проблемите с математиката - аз можех да реша и най-трудната задача! Тогава къде ми е проблемът? Амиии, НЕ МОЖЕХ ЛОГИЧЕСКИ ДА АРГУМЕНТИРАМ ЗАЩО ОТГОВОРЪТ Е ТАКЪВ, КАКЪВТО Е, НО ТОЙ ВИНАГИ БЕШЕ ВЕРЕН! Затова постоянно на контролните имах петици, не ми стигаше времето да запиша всички онези логически операции, които водят до решението!
    « Последна редакция: Април 15, 2010, 22:23:37 от pluton » Активен

    pluton
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 690


  • Град: Невинаги знам...
  • WWW
    « Отговор #8 -: Април 15, 2010, 22:14:04 »

    Учителите се чудеха как е възможно това... Да зная отговора, но да не мога да реша задачата ПО ТЕХНИЯ НАЧИН, ИЗПИСВАЙКИ ЦЯЛА СТРАНИЦА!
    Активен

    giti
    Гост
    « Отговор #9 -: Април 15, 2010, 22:17:49 »

    Хаха Гаятри, според тоя тест, и аз трябва да се обърна към специалист Ухилен Ама честно, не вярвам да съм с такова уВреждане, щях да знам...
    Активен
    pluton
    ***
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 690


  • Град: Невинаги знам...
  • WWW
    « Отговор #10 -: Април 15, 2010, 22:18:29 »

    Ми според мен, някои хора дори не знаят, че може да имат дислексия Усмивчица

    ето едно тестче:

    http://dyslexia-center.eu/component/option,com_wrapper/Itemid,33/lang,bg/

    От теста ми излезе, че трябва да се обърна към специалист, защото има вероятност да имам дислексия Усмивчица



    И на мен!
    Активен

    Gayatri
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 614


  • Град: София
  • « Отговор #11 -: Април 15, 2010, 22:20:44 »

    Усмивчица Ми Ги, Плутон, освен да ходим да си записваме час за специалист Усмивчица.

    Иначе това важи и за мен, само дето не чета и не пиша разбъркано:
    Цитат
    Холистично мислене (всичко наведнъж) е за предпочитане пред метода „стъпка по стъпка”.
    Необходимо е да се вижда „цялата” картина преди да изучат отделните стъпки или детайли.
    Затрудняват се да запомнят последователността, но не и примерите.
    Добре виждат как повечето неща са свързани и как те работят.
    Затрудняват се да запомнят нещо освен, ако не са го разбрали наистина или няма персонална връзка.
    Учат се от преживяно, а не от чуто.
    Конкретно осезаемо обучение и обучение с помощта на цвят, хумор, истории, образи и т.н.
    Затрудняват се да научат или да прилагат правила или обобщения – учат от конкретното към общото.
    По-лесно им е да четат и пишат, ако са лично заинтересовани от предмета или темата.
    По математика често разбират понятията, но не и изчислителните процеси или математическия език.

    Активен
    giti
    Гост
    « Отговор #12 -: Април 15, 2010, 22:23:19 »

    Аз, да обясня защо се смея- някой да не се засегне нещо! Значи, смешно ми е, че дислексията въобще се приема, като някакъв проблем.... Нито мисля, че е болест, увреждане или вреждане, или каквото и да е там.... Нещо напълно нормално си е, всеки човек си има по нещо си, което го кара да приема дадено нещо от света по по-различен начин от общоприетия... вдига се шум около дислексията, заради писането и четенето, а колко още неща има, дето не сме забелязали......
    Активен
    Gayatri
    ****
    Неактивен Неактивен

    Публикации: 614


  • Град: София
  • « Отговор #13 -: Април 15, 2010, 22:27:15 »

    Аз, да обясня защо се смея- някой да не се засегне нещо! Значи, смешно ми е, че дислексията въобще се приема, като някакъв проблем.... Нито мисля, че е болест, увреждане или вреждане, или каквото и да е там.... Нещо напълно нормално си е, всеки човек си има по нещо си, което го кара да приема дадено нещо от света по по-различен начин от общоприетия... вдига се шум около дислексията, заради писането и четенето, а колко още неща има, дето не сме забелязали......

    Ами Ги, то това е бизнес. Просто се внушава на хората, че имат проблем и че някой може да ги "излекува".
    Активен
    izida
    Гост
    « Отговор #14 -: Април 15, 2010, 22:37:19 »

    Учителите се чудеха как е възможно това... Да зная отговора, но да не мога да реша задачата ПО ТЕХНИЯ НАЧИН, ИЗПИСВАЙКИ ЦЯЛА СТРАНИЦА!

    Aу, и аз така!
    Активен
    Страници:  [1] 2   Нагоре
    Отиди на:  


    Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
    Ширинан | Психолог  © Copyright