Духовно развитие

          

Страници:  1 [2]   Надолу
Сподели тази тема във Facebook Сподели тази тема във Facebook
Автор Тема: Лъжата Кастанеда  (Прочетена 4044 пъти)
Еlsha
Диди
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 523


« Отговор #15 -: Февруари 28, 2012, 02:42:13 »

Карлос Кастанеда - истината за лъжата

Още от раждането всичко се обърква и заплита. Сандра Бъртън от американското списание Time, която се опитва през 1973 г да проследи първите стъпки на вечно изплъзващия се писател, признава безсилието си: „ Според собствените му думи, Кастанеда не е истинското му име. Роден е поне така твърди, в известно, но остнало анонимно семейство, в Сан Паулу, Бразилия, в коледния ден на 1935 г.” Отговаряйки на въпросите на журналистката, Кастанеда се показва разговорчив. Говори за майка си – починала, когато е бил на 7 години. Проявява склонност към подробностите и забавните истории: бил е отгледан от баща си, професор по литература. Макар и от бразилски произход, той започнал училище в Буенос Айрес, а после продължил образованието си в САЩ. Твърди, че е учил изобразително изкуство в Милано. Разказът е строен и поучителен.

Той всъщност е пълна измислица... В предговора към второто френско издание на основната книга на Кастанеда Учението на дон Хуан Ив Бюен изгражда през 1985 друг сценарий. Тук антропологът е представен като италиански гражданин, който заминава съвсем млад за Южна Америка. И бил изнесъл отвъд Атлантика философския поглед на старата Европа: „Роден в един от културните центрове на стара Европа, той се докосва до чудатите и космополитни култури на две от големите южноамерикански държави...” , разсъждава Ив Бюен. Също като Сандра Бъртън и той споменава Бразилия и Аржентина, но ги посочва като земи приемнички. Тази нова теория е също толкова невярна, колкото и предишната. Две различни свидетелства за един единствен живот. Съществуват и други също толкова произволни версии. Могат да се изброят поне 15. Кастанеда не престава да разкрасява, да измисля, да заблуждава.

Постоянно се сблъскваме с променящия се разказ за един измислен живот. Истината и лъжата постоянно се преплитат, за да скрият по – добре следите. И така налага се всичко да бъде преразгледано. Карлос Кастанеда не произхожда нито от старата Европа, нито от Бразилия. Той не е роден през 1935, а през 1926 г. Появил се е на бял свят в град Кахамарка, Перу. Древно селище и паметно място, Кахамарка се намира на 856 км северно от Лима. Този легендарен град, кацнал на 2719 метра височина, е основан преди около 3000 години. През 1450 г Кахамарка е завладян от Капак Юпанки, в резултат, на което става част от Империята на Инките. На 29 август 1533 обаче войниците на конкистадора Писаро пленили императора Атауалпа. Според легендата екзекуцията на Атауалпа съвпада със слънчево затъмнение.

Легендарно и митично място, Кахамарка е също любимо свърталище на курандеросите. Чародейци, лечители, церители – намествачи, курандеросите по свой начин предават знанията, които са наследили от древните времена. Кахамарка е Меката на тази непризната, но изключително популярна в Латинска Америка медицина. Карлос Сесар Салвадор Арана Кастанеда се появява в тази особена среда на 25 декември 1926г. В Кахамарка разказите за подвизите по време на Империята на Инките са обгърнати в тайнственост. Как да не се запечата в ума историята за онова магическо затъмнение, което съвпадало с рухването на цяла цивилизация? Можем ли да твърдим, че детето е израстнало при климат изпълнен със суеверия и известна носталгия към миналото?

Нямаме основания за това, тъй като семейството на Карлос е образовано и интелигентно. Баща му със сигурност е университетски преподавател. Той се казва Сесар Арана Бурунгарая и също така е собственик на бижутериен магазин в центъра на Кахамарка. Сесар взема диплома по изобразителни изкуства от университета в Сан Маркос, един от най – престижните в Латинска Америка. Дълго време живее в Лима като „волна птица” сред художници и бикоборци. В Кахамарка той не се задоволява само да продава бижута, проявява сръчност и е прекрасен майстор – занаятчия. Създава свои собствени накити. Продължава да се интересува от изкуство и литература, увлича се по философията, чете Кант и Спиноза.

Малкия Карлос е много привързан към майка си, Сусана Кастанеда Новоа. Наред с всички други измислици, той ще твърди че тя е умряла, когато е бил на 6 години. От това твърдение ще се родят сърцераздирателни разкази. В Една отделна реалност той ще разкаже за мъките на сирака: „....Бях на 8 години. Вече 2 години бяха изминали, откакто майка ми си беше отишла от този свят и аз преживявах най – ужасното време в своя живот, предоставен на грижите на лелите си по майчина линия, които се бяха нагърбили с ролите на майки-заместнички и ме гледаха всяка на свой ред по два месеца. Двете имаха многобройни семейства и въпреки цялото им внимание и закрила, трябваше да се оправям с 22 братовчеди....

Имах чувството, че съм заобиколен от врагове и през отвратителните години, които последваха, се наложи да водя отчаяна и мръсна война.” В действителност майка му е жива и здрава. Тя умира много по – късно, когато Карлос е на двайсет и две години. Защо измисля тази ранна майчина смърт и в какво упреква баща си, чиито слабости и отсъствия непрестава да порицава във всички сценарии? Нека отгърнем Активната страна на безкрайността. И тук той не пропуска да спомене за това ужасно детство: ....”Един любим мой чичо бе скандализиран, когато узна, че никога не съм получавал подарък за Коледа или за рождения си ден....Той постоянно ми повтаряше, че трябва да простя на тези, които ми бяха причинили болка.”

Тук Кастанеда не лъже изцяло, когато човек е роден на 25 декември, често му се налага да избира между Коледа и рождения си ден. Той обаче изрежда въображаем низ от страдания. Това единствено дете е било изоставено, прехвърляно от къща на къща. Той изгражда мита за „ бездомното хлапе”, предоставено само на себе си, което не престава да трупа значими срещи. Късното произведение Активната страна на безкрайността публикувано през деветдесетте години изобилства с всевъзможни невероятни истории. В него Кастанеда твърди, че дядо му е имал билярдна маса и той нерядко се упражнявал на нея. Детето става истински майстор.

На 9 години е забелязано от безскрупулен индивид, който решава да натрупа състояние благодарение на „чудото”, като го кара да работи нощем по баровете. Малкия Карлос се оставя да бъде експлоатиран в продължение на месеци, докато най – накрая дядо му реагира макар и със закъснение. Често образът на славния дядо замества този на отсъстващия баща. Карлос не престава да се хвали с дядо си, когото нарича „мъжа в моя живот”. Той разточително описва и баба си. И дядото и бабата са по майчина линия. Затова пък бащата и майката са отсъстващи, без видима роля. Да погледнем сега каква е действителността? Имената имат своята история. Бурунгарая е от баски произход, докато Новоа е от португалски.

Колкото до Кастанеда и Арана , тук става дума за испански имена. Дядото на Карлос е италиански емигрант, риж и нисак на ръст. Този богат фермер приема ролята на патриарх. В семейството на Карлос няма нищо традиционно. Дядо му е ексцентричен патриарх, докато баща му е славен представител на бохемата, обърнал гръб на финансовите успехи. Въпреки всичко детството на Кастанеда е относително нормално. Той е тъмнокосо и набито момче, което страда от ниския си ръст. Постъпва в държавното училище номер 91 през 1932 г. През първите години Карлос се удивлява от бижутата на баща си.

Та нима не е нормално за едно дете да се възхищава от баща си? Той прекарва часове наред в семейния магазин. Учи се да моделира златото, среброто и медтта. Много скоро започва да прави бижута и проявява артистичните си дарби. Възпитан е в католическата релия. Всяка неделя помага при отслужването на литургията. Семейство Арана е образовано, несъмнено бихме могли да го представим като дребнобуржоазно. Когато Карлос или братовчедката му Лусия се разболеят, те отиват на лекар, а не при курандерото. По – късно Карлос ще споменава понякога Лусия, представяйки я за своя сестра. Той обаче си остава единствено дете.

http://www.sexnature.org/priroda-na-choveka/lazhatakastaneda/karlos-kastaneda-istinata-za-lazhata.html
Активен

Карма - КаРаМа - движение, живот, анализиране. Усмивчица
Еlsha
Диди
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 523


« Отговор #16 -: Февруари 28, 2012, 02:43:25 »

Истината излиза на яве

На 5 март 1973г списание Time посвещава първата си корица на Карлос Кастанеда. За целта се използва психеделична снимка, достойна за „Ролинг Стоунс” и шоково заглавие: „ Карлос Кастанеда: магия и реалност”. Корица в едно от най – известните списания...за по – хубаво не може и да се мечтае. Успехът обаче има и своята обратна страна. Издигайки се до водещите писатели на 70 години, Карлос става център на внимание. Няма ли опасност постоянните му лъжи да да го дискредитират? Пред журналистката Сандра Бъртан той продължава да развива версията за трудното бразилско детство. Роден е през 1935 в известно семейство в Сан Пауло. Раждането му е напълно нежелано. Той е плод на случайна бременност. Баща му е бил на 17 години, а мяйка му на 15.

Поради младостта на родителите Карлос е отгледан в една семейна земеделска плантация във вътрешността на страната. Когато навършил шест години родителите му го взели при себе си. Баща му станал преподавател по литература. Когато бил на седем години майка му починала. Карлос е настанен от баща си в много строг пансион в Буенос Айрес, Аржентина. Останал там няколко години, но бил толкова буен и недисциплиниран, че един богат чичо го дал в приемно семейство в САЩ. През 1951 той посещавал колеж в Холивуд, после учил в Академията за изобразително изкуство в Милано. Накрая се записал в УКЛА и през 1959 приел псевдонима Кастанеда. Четейки подобен разказ, си даваме сметка за невероятната наглост на Карлос, който безсрамно лъже пред един от най – големите седмичници на Америка.

За нещастие Сандра Бъртан решава да провери казаното. Тя открива истинската му рождена дата. Запознава се подробно с детството му в Кахамарка, с престоя в Лима, с емигрирането в Калифорния. Материалът е съпроводен от непубликувани снимки, на които Карлос крие лицета си. Статията на Сандра Бъртан хвърля в смут преди всичко университетските власти. Списанието не би могло да улучи по – лош момент – Карлос е на път да получи докторска степен. Писателят естествено се е застраховал юридически. Той е под закрилата на двама видни адвокатти: Джеръм Уорд и Алекзандър Тъкър. Тези които го нападат и осмиват следва да си мерят думите.

Той представя докторската си работа през пролетта на 1973 пред комисия в ограничен състав: Филип Нюман, Клемънт Миан и Харолд Гарфинкъл. Както вече знаем дисертацията му се превръща в бъдещата му творба Пътуване към Икстлан. Карлос Кастанеда защитава своята докторска степен през 1973г. През лятото на същата година той се запознава при Нед Браун с един писател, автор на множество бестселъри – Ървинг Уолас. Кастанеда е придружен от красиво младо момиче на име Мериан Симко, наречена още Ана – Мари Картър. Тя е студентка в УКЛА и принадлежи към тесния кръг от близки приятели. Дъщерята на Ървинг Уолас е 17 годишна и се казва Ейми. Тази очарователна и доста образована хипарка се интересува от творбите на Кастанеда.

Той не пропуска да прояви интерес към девойката. През цялата вечер не откъсва очи от нея и с възторг слуша разказа й за училищния живот. В седмицата след приятелската вечер Ейми Уолас получава екземпляр от Една отделна реалност с много нежно посвещение: „ На Ейми Уолас с най – добри пожелания. „Пътят на свободата е понякога шепот в ухото”, дон Хуан го е казал. Карлос Кастанеда”. Карлос и Ейми завързват през 1973 своеобразна връзка, която ще остане приятелска в продължение на много години, преди да премине в болезнена и пламенна любов.

По времето, когато се запознава с много младата Ейми, Кастанеда окончателно скъсва и без това изтънялата връзка между него и Маргарет Ръниан. През есента на 1973г той узаконява мексиканския им развод пред федералните власти. В един от последните им телефонни разговори Маргарет му напомня, че наближава рожденият му ден. Отговорът му я изумява: „Не аз нямам рожден ден. Вече не.” Повече от всякога Карлос Кастанеда се стреми да заличи собствената си биография. Може ли обаче спомените да бъдат вечно потискани? Същата година писателят купува в квартал Уестуд красива къща, намираща се на Pandora Avenue 1672. Става дума за богаташки сенчест квартал, който е в близост до УКЛА. Ще остане в Уестуд до смърта си през 1998г.

http://www.sexnature.org/priroda-na-choveka/lazhatakastaneda/istinata-izliza-na-yave.html
Активен

Карма - КаРаМа - движение, живот, анализиране. Усмивчица
Еlsha
Диди
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 523


« Отговор #17 -: Февруари 28, 2012, 02:44:44 »

Изчезнал

Италия постоянно се мержелее на хоризонта като неосъществена мечта. В Активната страна на безкрайността Кастанеда говори за едни престой там в годините на следването му, през който учи склуптура. Без да споменава името на града, в който е отседнал, той се разпростира върху приятелството, което завързал с един чудат и развратен шотландец, който го завежда в някой и друг публичен дом. Истината обаче е друга. Карлос чисто и просто продължава обучението си в гимназията San Ramon в Кахамарка. През 1948 семейство Арана се установява в Лима, в апартамент, в района Porvenir. Карлос е вече на 21 години. Той се записва в националния колеж Nostre Senora de Guadalupe. След това се записва в Академията за изобразително изкуство в Лима. През 1949 г семейството е сполетяно от трагедия. Сусана Кастанеда Новоа умира след кратко боледуване.

Карлос е съкрушен от смъртта на майка си. Той изпитва такава мъка, че отказва да присъства на погребението. В продължение на три дни остава затворен в стаята си, без храна и вода. Тази криза се оказва решаваща. Младият Карлос поставя под въпрос увлечението си по изобразителното изкуство. Вероятно бижутата, които майсторски е изработвал през детството си, са били предназначени за майка му, която е обожавал повече от всичко на света. След драматичното усамотение, може да се каже, че от стаята излиза мъж. Мъж или може би „воин”, за да използваме термина, който по – късно ще вложи в устата на дон Хуан. Карлос си поставя нова цел – иска при първа възможност да емигрира в САЩ, за да се наложи там като художник и скулптор. Той все още се увлича по изкуството от предколумбовата епоха.

Той напуска семейния дом и наема апартамент заедно с двама студенти, които са неговите най – добри приятели: Карлос Релус и Хосе Бракамонте. Последния говори за Карлос с лека насмешка. Той го представя като „ хитрец неизчерпаем на номера, който се издържа основно от комар и е буквално обсебен от желанието да отиде в САЩ. Друг негов приятел е Виктор Делфин. Той се забавлява с безкрайните лъжи на Карлос: „ Беше невероятен лъжец и първокласен прелъстител. Спомням си, че момичетата по цели сутрини го чакаха в Академията по изобразително изкуство. Наричах ме го „златната усмивка” Карлос Арана – университетски Дон Жуан? У студента няма нищо аполоновско. Момичетата обаче примират, когато ниския прелъстител с черна коса ги стрелне с кадифения си поглед. Карлос развива парадоксалното у себе си.

Той обича празненствата и жените, но същевременно проявява забележителен аскетизъм. Не пуши, не пие и се обгражда с тайнственост. Състудентите му не зная нищо за него. Той не им е казал, че баща му живее на две крачки разтояние. Вероятно се е срамувал от този провинциален златар, който по своя воля е избрал скромния живот. Карлос успява да прелъсти една студентка от китайско – перуански произход на име Долорес дел Росарио. Ухажва я в продължение на доста месеци. Момичето обаче държи на честта си и не отстъпва. Но Карлос знае всякакви номера. Като не помагат аргументите, накрая и обещава женитба. Момичето забременява. Месец по – късно Карлос Арана изоставя Долорес.

На 10 септември 1951 младият перуанец, който е на 24 години, се качва в Каляо на товарния кораб Явари заедно с още шестнайсет пътници и заминава без мисъл за връщане. Явари хвърля котва в Сан Франциско на 23 септември 1951 г. Карлос не се е обадил на никого. За семейството си, приятелите, роднините той е чисто и просто изчезнал. Едва след много седмици ще се задоволи да пише на братовчедка си Лусия, споменавайки за тайнствена военна кариера, съпътствана от ранявания и бой. В страните на Латинска Америка никак не са бласклонни към самотните майки. Долорес става за присмех. Дъщеря й Мария е отгледана в манастир. Колкото до Карлос той ще спомене за този случай години по – късно. Връзката му с Долорес става повод за увлекателен разказ, изпъстрен с истини и измислици. В него най – вече ще твърди, че емигрира в САЩ, за да избяга от китайка, която пушела опиум. Понякога споменава и за малко момиче, родено в Бразилия. Ще го кръсти Карлота. Очевидно младият прелъстител изобщо не се притеснява за последиците. По пътя му вече откриваме първите наранени.
 
http://www.sexnature.org/priroda-na-choveka/lazhatakastaneda/izcheznal.html
Активен

Карма - КаРаМа - движение, живот, анализиране. Усмивчица
Еlsha
Диди
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 523


« Отговор #18 -: Февруари 28, 2012, 02:46:03 »

Живот в сънуването

Появата през 1991г на „Живот в сънуването” на Флоринда Донър не е съвсем случайно. Групата на Кастанеда се е оформяла досега съвсем подмолно, подобно на тайно общество. От 1990 нататък Реджайн Тал, Мериан Симко и останалите очевидно желаят не само да излязат на светло, но и да разпространяват посланието на нагуала. Младите жени изнасят серия от публични лекции, повечето, от които се провеждат в ню ейдж книжарници. На тях те правят енергично пропаганда чрез личния си пример. Нима всеки среден американец подобно на тези последователки на Кастанеда, не може също да поеме по пътя на воина и да стане брухо?

Тези събрания привличат големи тълпи, а не рядко хората се трупат чак на тротоара. Ейми Уолас подържа постоянна връзка с Карлос. Младата жена е преживяла тежки изпитания. Баща й е починал от рак през 1990г. Тя току що се е развела. В момента живее в Бъркли и продължава да се интересува от различни духовни учения. През 1991г телефонът на „предопределената” започва да звъни в твръде неподходящ момент. Ейми току – що е открила в дома си гнездо на прилепи. В момента общински служител се опитва да ги пропъди. Обажда се Карлос, който проявява нежност, загриженост и приятелско отношение.

Според него Ейми трябва да събере всичките си сили и да спре потока на мислите си, за да внуши на прилепа да се махне. Кастанеда добавя, че усеща присъствието на призрак. Баща й обикаля из къщата. Трябва да бъде прогонен. Това телефонно обаждане се оказва от голяма полза. Нагуалът неусетно е потопил Ейми Уолас във въображаем свят. Дали младата жена не притежава неподозиран талант? Дали не е надарена със сили? Думите на Карлос я успокояват. Без да си дава сметка тя сама се вкарва в капана. През следващите седмици присъства на лекции на Каръл Тигс.

Късно вечерта Каръл и Флоринда оглеждат жилището й. Младото момиче притежава собственоръчно написани писма от големи писатели, които й е подарил навремето нейният баща. Флоринда й заповядва да ги хвърли в кофата за боклук. Това е цената, която трябва да плати, за да стане чародейка. По – късно те ще поискат от нея да скъса с най – добрата си приятелка. Малко по малко Ейми Уолас забравя предпазливостта, загърбва всякаква критичност и позволява да бъде откъсната от всички. Ейми постепенно затъва в един сектантски свят. Тя обаче е очарована от този магически паралелен свят, в който мисли, че ще израстне.

Една вечер Каръл Тигс й обяснява, че отскоро носи у себе си „предизвикателя на смъртта”. В космологията на Кастанеда това тайнствено създание минава от душа в душа и по този начин осигурява своето безсмъртие. Никой не помисля да оспори твърдението на Тигс. Тази вечер тя в действителност е предизвикателя на смъртта. Друга вечер Флоринда обяснява най – сериозно, че Карлос вече няма нужда да чете. За да се проникне от съдържанието на една книга, му е достатъчно само да спи върху нея... Самият Кастанеда вярва ли си вече на лъжите и прекрачил ли е невидимата граница? Със сигурнос.

Довчера писателят е бил своеобразен творец и художник на свръхреалното. Днес лицето му гримасничи и в него изпъкват отблъскващите черти на ръководител на секта. Възползва ли се Карлос от доверчивостта на последователите? Истината е, че налага на своите последователи строго сексуално въздържание, докато той самият ненаситно ползва харема си от жени – воини. В „ Ученичка на чародееца” Ейми Уолас описва най – подробно собственото си влизане в Ада. Флоринда Донър много скоро се опитва да я убеди да прави любов с Карлос. Ейми е на 35 години, а Кастанеда на 63.

Идеята да се люби с мъж много по – възрастен от нея не я привлича. Флоринда обаче е неизчерпаема на аргументи. Кълне се, че самата тя се е отдала на ....дон Хуан, когато е била на 17 години. Разбира се никой в групата не се съмнява в съществуването на стария мъдрец. Ейми Уолас много скоро е поканена в Лос Анджелес, в едно танцово студио в Санта Моника. Карлос редовно събира тук своите ученици на урок по бойни изкуства. Групата наброява 12 ученици. В практикуването на бойните изкуства няма нищо изненадващо, нито ново.

От 1974 до 1989г. Карлос и групата му посещават курсовете по кунгфу на прочут учител: Хауард Лий. В тази връзка съществува един странен документ. През ноември 1974г. Флоринда Донър (Реджайн Тал) и Ана-Мари Картър (Мериан Симко) се обект на обстоен материл в списание „Самурай” под красноречивото заглавие: „Пътят на каратето, основни принципи на женското нападение – защита”. Двете жени са смятани по това време за пионерки в женското карате. На снимките те са в бели екипи с черни колани, а за Кастанеда не се споменава нито дума.
 
http://www.sexnature.org/priroda-na-choveka/lazhatakastaneda/zhivot-v-sanuvaneto.html
Активен

Карма - КаРаМа - движение, живот, анализиране. Усмивчица
Еlsha
Диди
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 523


« Отговор #19 -: Февруари 28, 2012, 02:47:26 »

Ейми Уолас

Когато четем Сказание за силата и за миг не си представяме, че дон Хуан би могъл да изпълнява танц, наподобяващ по някакъв начин каратето или кунгфуто. Касатанеда обаче изглежда привлечен от тези толкова своеобразни движения. Предвиждал ли е вече да организира платени курсове, на които да се усвояват чародейските движения? Един ден Ейми Уолас присъства на мним съдебен процес. Каръл Тигс е на подсъдимата скамейка заради това, че е изгубила ключовете от апартамента в Уестуд, където живее на по – малко от стотина метра от къщата на Карлос. Атмосферата е смразяваща. Карлос Касатнеда проявява към нея язвителна ирония. Ейми Уолас е потресена.

Тя не познава садистичната страна на Кастанеда. Обръща се към Флоринда, която оправдава жестокоста на водача. Според нея става въпрос за магьосническа техника, наречена „неподправена любов”, която има за цел да разруши егото на Каръл, за да може тя да израстне. Неподправената любов се състои в това чиракът системно да бъде унижаван. В случая Ейми Уолас с нищо не се противопоставя на тази любопитна философия. Много по – късно тя ще си спомни с ужас за отвратителни сцени, които оставят горчив вкус в устата. Карлос властва чрез любовта и страха. Той непрекъснато обижда, ругае, използва и злоупотребява с груби думи, с непристойни образи.

Той мачка учениците си, после ги обсипва с нежности, като им обяснява, че принадлежат към по – висш свят. Трябва да бъдат сръгвани обаче в хълбоците както се прави с коня. По време на следващия урок Ейми получава два подаръка: дезодорант против потене и букет от розмарин. Оказва се, че Карлос мрази телесните миризми. Ако Ейми се надява някой ден да бъде избрана, тя трябва преди това да премахне всякакво потене. Обяснява й се начинът на използване на предметите на силата. Тя трябва да свари розмарина, а след това с отварата да мие половите си органи три пъти седмично, за да прогони енергийните чарвеи. Младата жена не скрива изумлението. Къде се е дянал блестящия интелектуалец, който някога я е омайвал с неустоимия си хумор?

Сега Карлос е специалист в садизма и сарказма. Той я желае и не го крие. Без да иска тя вече предизвиква ревността на другите момичета. Карлос често й навира в очите собственото й нищожество. Заплашва я, че ще я изключи от групата, защото аурата й е червена, а не синя. После се впуска в ласкателства. Този порой от ругатни и комплименти накрая разтройва тази нежна душа. Флоринда открито я покровителства: „Аз съм истинската ти майка. Тази, която те обича.” Най – сетне се случва това, което трябва да се случи, за да се срещне с нея на магьосническо равнище, Карлос я завежда една вечер в Wilshire Motel на булевард Wilshire 12 023, второразрядно, макар и чисто място.

В аргумента му на прелъстител не липсва пикантност: „ Карлос ми каза, че спермата му ще достигне до моя мозък и ще го промени, като го направи нечовешки и че трябва да желая това по време на сексуалния акт”. Обощава Ейми. Очевидно нагуалът не си е направил васектомия. След любовния акт Карлос забранява на жената да се мие. Свещената сперма в никакъв случай не трябва да излезе от вагината. Обратно Ейми трябва да всмуче в себе си свръхчовешката субстанция. Тогава със сигурност тя ще стане магьосница. Карлос я обсипва с възторжени похвали: „За нас ти си по – велика от Айфеловата кула! Ти си електрическата жена – воин, създанието, което очаквахме, съществото, което ще ни отведе към безкрайността!”

През 1992г. Тайша Абелар на свой ред публикува книга – манифест: „Магическия преход”, която допълва неотдавна излязлата творба на Флоринда Донър. В нея авторката разказва за своето чиракуване в Аризона под ръководството на някоя си Клара Грау. В своя предговор към книгата Кастанеда изрично заявява, че за него съществуват редица категории чародейки: „В света на дон Хуан според присъщия им темперамент чародейците се деляха на две взаимодопълващи се групи – сънувачи и прикривачи. Сънувачи са тези, на които е присъща способността да влизат в състояние на повишено осъзнаване, като контролират сънищата си....Прикривачи са магьосниците притежаващи вродена спосебност да се противопоставят на събитията и да влизат в състояния на повишено осъзнаване, като манипулират и контролират собственото си поведение.” И Кастанеда завършва, че Тайша Абелар е без съмнение „прикривачка”.
 

http://www.sexnature.org/priroda-na-choveka/lazhatakastaneda/ejmi-uolas.html
Активен

Карма - КаРаМа - движение, живот, анализиране. Усмивчица
Еlsha
Диди
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 523


« Отговор #20 -: Февруари 28, 2012, 02:51:06 »

Болестта

Карлос Кастанеда е болен, но откога? В „Ученичка на чародееца” Ейми Уолас говори за диабет, който станал причина за появата на глуакома и съответно намаляване на зрението му. Ричард Дженингс също отбелязва отслабване на зрението на Карлос: „Той отдавна страдаше от диабет. Зрението му намаля. През 1996г вече не можеше да кара кола. Беше престанал да усеща стъпалата си.” През 1997г се появява и раково заболяване. На 14 и 15 февруари писателят ръководи семинар по Успокояване на напрежението в Лонг Бийч. Това е последното му появяване пред публика. Всички запазват спомена за трогателните му слова. Разказва една неотдавнашна забавна случка. Някой се обадил в седалището на „Cleardreen”, за да съобщи, че Карлос Кастанеда е починал. Ставало дума за обикновено съвпадение на имената.

Талиа Бей приела съобщението, изпаднала в паника и започнола упорито да си мърмори: „Не, Карлос Кастанеда не е мъртъв!” Писателят порицава тази прекалено емоционална реакция и я определя като недостойна за жена – воин. Накрая цитира думите на дон Хуан, който казал, че всеки момент може да си тръгне. В случая най – важното било да имаш здрави обувки. И Карлос завършва: „Много си харесвам обувките.” През пролетта състоянието му се влошава. По време на нощно заседание предназначено за „първия кръг”, той загубва съзнание и се налага да го изнесат. В събото 7 юни, за пръв път пропуска да отииде на една от лекциите си. През този мъчителен период „мъдрецът” става все по – тираничен.

Страстта му да унижава вече не знае граници. Има ли желание да прави любов той повиква една или друга ученичка, която моментално влиза във ваната и после бързо дотичва, за да не бъде изгонена. Всяка избраница рано или късно получава телефонно обаждане. И дума не може да става да не е до телефона. Всички те живеят в атмосфера на страх. Между жените цари ужасна ревност. Фаворитката за момента е незабавно намразвана от групата. Флоринда Донър се държи като господарка. Тя е специалистка по „неподправената любов” и умее да бъде по – жестока дори от Карлос. В края на краищата сексът заема централно място в Кастанедовата практика. Една жена може да стане магьосница само при условие, че поеме у себе си чародейското семе, което ще проникне в мозъка й.

Единствен Карлос има такава свръхчовешка сперма. Официално обаче той проповядва въздържание. Така че повечето редовни последователи са в пълно неведение за цялата мръсотия на върха. Карлос си е присвоил правото на „шаманско проникване”, което поставя жената в състояние на „вътрешно мълчание”. През юли 1997г. Карлос Кастанеда окончателно разпуска „неделната група”. Престава да води и „вечерните заседания”, които накрая са станали почти всекидневни. Учениците са напълно объркани. Те решават още известно време да продължат неделните срещи без Карлос. Пол Гътсмътс и Ричард Дженингс се заемат с преподаването на чародейските движения. Нещата обаче не потръгват.

На 22 октомври писателят подписва ново завещание – третото поред. Последното анулира предишните. В него Карлос заявява, че законно е осиновил Нъри Алегзандър (Патриша Лий Партин). Той разпределя имуществото си поравно между Флоринда донър-Грау, Тайша Абелар, Мъни Алегзандър, Нъри Алегзандър, Хейли Алегзандър ван Остен, Кайли Лъндал, Талиа Бей, Наи Мърес, Мария Гуаделупе бланко, Зая Алекзандър, Карола Алегзандър и Фабиана Помпа. През този труден период Карлос е на път да възкачи на трона нов нагуал. Избраникът е не друг, а Марко Антонио Карам. Този мексикански будист дълго време е ръководел сдружение наречено „Casa Tibet”. Той е организирал през 1994г пътуването на Далай Лама. Живее в Лос Анджелес. Обратно на всякакво очакване, Карам отказва короната, която му се предлага.

Изказвайки на висок глас съмнения относно духовните качества на Карлос, той бърза да се отдръпне. Състоянието на Карлос Кастанеда отчайващо се влошава. Изплашените чародейки ясно виждат, че водача си отива. Жените-воини присъстват безпомощни на неизбежното разпадане на този, когато смятат за свръхчовешко същество. През последните дни на 1997 се установява един мъчителен ритуал. Всяка сутрин Флоринда, Тайша и другите застават край леглото му и прочитат основните статии от всекиднивния печат. По искане на Карлос четенето става при пълна тишина после настъпва моментът на ругатните. Сочейки с пръст към тази, която е взел на прицел, Карлос я обсипва с лични обиди, докато не я разплаче. Сцената се повтаря всеки ден до втръсване.

В къщата мирише на смърт. Натъпкан с обезболяващи лекарства, Карлос по цял ден гледа на видео военни филми. Той е напълно наясно със сериозноста на болеста си. Често разговаря с приближените си за близката смърт. Подтикван от последователите си той най – сетне се погрижва за бъдещето след смъртта си. Групата Успокояване на напрежението трябва да остане. Определя новите ръководители. Дава разпореждания и за погребението си. Много от последователите му искат да умрат заедно с него. Не би ли могло да се наеме кораб, който в последствие да потъне в международни води като някакъв чародейски „Титаник”?

По нареждане на Карлос Кайли Лъндал поръчва по интернет при “Barnes and Noble” около 15 книги по корабоплаване. На 31 октомври 1997г Тайша Абелар, Нъри Алегзандър и Фабрицио Магалди вече са отлетели за Форт Лодърдейл във Флорида. Те оглеждат множество кораби. На 23 април 1998г. Карлос подписва четвъртото и последно завещание, с което оставя цялото си имущество на една нова структура – “The Eagles Trust”,която е натоварена да управлява наследството му и да се грижи, доколкото е възможно за целостта на групата. Както обикновено той разпределя богатството си между своите ученици. Един смущаващ израз се повтаря няколко пъти в административния документ.

Избраните последователи ще го наследят, ако преживеят „отключващото събитие”, или “triggering event”. „Отключващото” събитие очевидно представлява нещо като „заминаване”. И то се отнася за всички от първия кръг. Всъщност става въпрос да се разбере кой ще придружи Карлос в другата реалност. Каръл Тигс веднага отказва да напусне този свят. Други слагат в ред нещата си изгарят последните спомени, които ги свързват с тяхната „собствена биография”. Флоринда се разделя най – вече с ценната си колекция от предмети с форма на жаба. Вече може да се каже, че е започвало обратното броене. Трейси Крамър депозира в издателство “Harper Colllins” ръкописа на последната книга: „Активната страна на безкрайността”. Като се има предвид състоянието му не се знае дали Карлос е изцяло авторът.
 
http://www.sexnature.org/priroda-na-choveka/lazhatakastaneda/bolestta.html
Активен

Карма - КаРаМа - движение, живот, анализиране. Усмивчица
Страници:  1 [2]   Нагоре
Отиди на:  


Подобни теми:
Заглавие Започната от Отговори Прегледи Последна
публикация
Децата и лъжата ...
За родителите
zagorka 7 1056 Последна<br />публикация Януари 26, 2012, 05:41:02
от mirokiriakov

Бог е Любов и е в мен, аз съм Любовта и с Бога в едно цяло с вярата и упованието в Бога аз съм неговото най-достойно проявление, за което той ме обича и облича в ризница от Любов, която да ме пази и закриля от всякакви зли сили и вмешателства в живота ми и в мен самия! Амин
Паник атака | Планински кристал - Кварц  © Copyright